Bouygues Telecom, IJENKO en IS2T demonstreren Fifth Play, intelligente diensten voor het net, ingebed in de Bbox Sensation

27 Jun, 2013, 16:20 BST Van IJENKO

PARIJS, June 27, 2013 /PRNewswire/ --

Op de Smart Grid Parijs 2013 Show demonstreerde Bouygues Telecom een nieuwe "Fifth Play"-dienst op de Bbox Sensation. Het toch al rijke Bbox Sensation-universum, dat is gebaseerd op zowel het IJENKO-platform in de cloud als het IS2T-platform in de Bbox ISP-gateway, wordt nu uitgebreid door van alleen maar 'aangesloten' huizen écht intelligente huizen te maken.

Voor het zien van de Multimedia News Release, klik hier:

Naast het leveren van de beste ISP-diensten, tv en entertainment, internettoegang en VoIP in hun klasse, maakt de Bbox Sensation een nieuwe wereld van intelligente thuisdiensten mogelijk, te beginnen met energiebeheer en woonhuisbeveiliging, beide ontwikkeld op het IJENKO ENGAGE-platform.

Deze "Smart Net Ready" Fifth Play-dienst heeft geen extra gateway in huis nodig omdat het IS2T MicroEJ-platform al is ingebed in de Bbox Sensation. Deze aanpak verlaagt de instapkosten voor deze diensten en opent de weg voor Bouygues Telecom om applicaties van derden rechtstreeks vanaf de ISP-gateway te distribueren en beheren.

Deze demonstratie maakt van de Bouygues Telecom Internet Access Router het kloppend hart van de woningen die in de toekomst worden aangesloten, zodat een heel scala van beheerdiensten kan worden aangeboden aan particulieren op een tweerichtings-huisinfrastructuur. Met de IS2T MicroEJ-technologie kan de Bbox-gateway een verscheidenheid aan open-standaardsensoren en -actuatoren voor meerdere toepassingen op een veilige manier controleren, zowel plaatselijk als op afstand.

Yves Caseau, Senior VP Technology, Innovation & Services bij Bouygues Telecom zegt: "De integratie van diensten van derden, zoals bijvoorbeeld het energiebeheer van IJENKO op ons Bbox Sensation-serviceplatform, vormt een essentieel onderdeel van onze innovatiestrategie. Alleen door onze partners in staat te stellen hun software eenvoudig te implementeren, zodat hun diensten naadloos in de aangesloten huizen kunnen worden geleverd, is Bouygues Telecom in staat de waarde van zijn wereldwijde dienstverlening te versterken."

Serge Subirón, CEO van IJENKO, voegt hieraan toe: "Deze Europese primeur van 'SG Ready' Fifth Play is een duidelijk bewijs dat de telecomsector dankzij open platforms zoals dat van IJENKO een stimulator van een intelligent netwerk en daaraan gekoppelde thuisdiensten kan zijn vanuit de Internet Access-gateway, wat voordelen voor zowel de nutsbedrijven als de aangesloten gebruikers oplevert. Deze visie van een intelligent netwerk via internet, dat nu realiteit is geworden, vergemakkelijkt de massale en rendabele spreiding van energiebeheerprogramma's en biedt toegevoegde waarde voor alle betrokkenen."

Fred Rivard, PhD, CEO van IS2T, gaat verder: "We zijn blij een bijdrage te kunnen leveren aan de almaar groeiende 'Internet of Things'-markt, met platforms die de vorming van grote, op diensten gebaseerde ecosystemen tot een economische realiteit maken."

Contactpersonen voor de pers: IJENKO: Arnaud Versaveaud aversaveaud@ijenko.com +33-1-77-49-46-38

Video: http://www.multivu.com/mnr/61932-bouygues-telecom-IJENKO-IS2T-fifth-play-Bbox-sensation

BRON IJENKO