Brooktrout integreert productlijn TR1000 met Envox 6 voor supermogelijkheden met VoiceXML

28 Jul, 2004, 20:01 BST Van Brooktrout Technology, Inc.

NEEDHAM, Massachusetts, July 28 /PRNewswire/ --

- Phonetic Systems bevordert de integratie en stimuleert de ontwikkeling van automatische bediening door spraakherkenning.

Brooktrout Technology, Inc. is marktleider in producten voor mediaprocessing, netwerk interfaces, oproepbesturing en signaalbewerking. Vandaag heeft Brooktrout bekendgemaakt dat het haar serie TR1000(tm) spraakherkenningskaarten heeft geïntegreerd met het communicatieontwikkelingsplatform van Envox 6. Envox 6 is een open, standaard ontwikkelingsplatform waardoor het ontwikkelen en toepassen van spraakoplossingen sneller, goedkoper en eenvoudiger kan worden gemaakt. Het samengestelde platform voorziet ontwikkelaars met een enkele server van een kostenbesparend systeem dat gebruikt kan worden voor het ontwikkelen van de door de markt gewenste spraakoplossingen.

Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/19990806/BRKTTECH )

"We hebben onze productlijn TR1000 met Envox 6 geïntegreerd ter stimulering van open, standaard spraakoplossingen," zegt Eric Giler, president en oprichter van Brooktrout Technology, Inc. "Envox 6 voorziet onze klanten van de beste grafische ontwikkelingsmogelijkheden waardoor huidige standaards en technologieën op het gebied van spraak, VoiceXML, VoIP en Webdiensten verbeterd kunnen worden."

De productlijn TR1000 van Brooktrout is de volgende generatie in een serie telefoniekaarten die speciaal ontworpen is voor spraakoplossingen. Met TR1000 kunnen ontwikkelaars van spraaktoepassingen eenvoudig uitbreiden dankzij het enkelvoudige API-ontwerp van Brooktrout. De kaarten zorgen voor een speciale voorbewerking van het geluidssignaal voordat het naar het spraakherkenningssysteem wordt gestuurd. Hierdoor verdwijnen stiltes, ongewenste achtergrondgeluiden en echo's uit het inkomende geluidssignaal. Hierdoor krijgt het host-herkenningssysteem minder te verwerken en wordt een beter resultaat verkregen tegen lagere kosten.

"We zijn bijzonder tevreden over het feit dat Brooktrout haar productlijn TR1000 heeft geïntegreerd met Envox 6," aldus Mark Flanagan, president en COO van Envox Worldwide. "Met deze zet zorgen we ervoor dat bedrijven als Phonetic Systems versneld aan de ontwikkeling van toepassingsmogelijkheden van onze samengestelde platforms kunnen werken om aan de marktvraag naar VoiceXML-spraakoplossingen te kunnen voldoen."

Phonetic Systems is het eerste bedrijf dat zijn voordeel haalt uit de intergratie van Brooktrout en Envox. Zij hebben de productlijnen van Envox en TR1000 gebruikt voor de ontwikkeling en inzet van de Phonetic Receptionist, een kant-en-klaar, automatisch bedieningsinstrument op spraakherkenning dat ontwikkeld is voor kleine en middelgrote bedrijven en dat 24 uur per dag gebruikt kan worden. Phonetic Receptionist is gebaseerd op de Phonetic Operator, een prijzenwinnende spraakoplossing die al door honderden klanten uit de Fortune 1000 gebruikt wordt. Dankzij de Phonetic Receptionist kunnen bellers simpelweg de naam inspreken van de degene die zij willen spreken en vervolgens worden zij automatisch verbonden. Bedrijven die van de Phonetic Receptionist gebruik maken kunnen drastisch besparen op de kosten van telefonistes, terwijl bellers een betere behandeling krijgen door natuurlijk gespreksbeheer en een verminderde wachttijd.

"De integratie van Brooktrout's TR1000 spraakkaart met Envox 6 is precies wat we nodig hadden - een bewezen ontwikkelingsplatform met open standaards. Dankzij de bewerkingsmogelijkheden van het geluidssignaal door de productlijn TR1000 en de snelle mogelijkheden voor toepassingsontwikkeling van Envox 6 konden we de ontwikkelingsperiode voor de Phonetic Receptionist verkleinen," aldus Mark Bannon, vice-president verkoop en technische support bij Phonetic Systems. Meer informatie over Phonetic Systems kunt u vinden op http://www.PhoneticSystems.com.

Envox Worldwide

De hoofdkantoren van Envox Worldwide zijn gevestigd in Boston en Stockholm. Wereldwijd worden meer dan 325.000 poorten ingezet en daarmee is het bedrijf marktleider op het gebied van spraakoplossingen voor serviceproviders en klanten van grote bedrijven. Het is nu mogelijk om overal en altijd transacties te laten plaatsvinden en toegang te krijgen tot informatie. Dankzij de software en services van Envox worden de kosten verlaagd voor deze ontwikkelingen alsook de ontwikkelingstijd en de periode om het product op de markt te brengen. De huidige software en services bestaan onder andere uit interactief spraakgebruik, verbeterde self-service, contactcentrum en CRM, automatische hulp bij een adressenbestand, waarschuwingen, draadloze internet, spraakportalen en samengestelde communicatiemiddelen. Het bedrijf levert haar oplossingen via een wereldwijd netwerk van partners waaronder VAD's, VAR's, systeemintegrators, aanbieders van services en oplossingen, ISV's, OEM's, ASP's, consultants, en andere doorverkopers. Meer informatie kunt u vinden op http://www.envox.com.

Brooktrout Technology

Brooktrout Technology is marktleider op het gebied van producten voor mediaprocessing, netwerkinterface, oproepbesturing en signaalbewerking ter bevordering van de ontwikkeling van toepassingen, systemen en diensten voor zowel het New Network(tm) ("packet-based") en het traditionele telefoonnetwerk (TDM). Onze strategie bestaat uit het aangaan van een partnership met onze klanten en vervolgens nauw met hen samen te werken om hun levering van nieuwe toepassingen en diensten te versnellen, hun bestaande activiteiten te vergroten en uit te breiden naar nieuwe markten. Meer informatie kunt u vinden op http://www.brooktrout.com. Brooktrout Technology is een dochtermaatschappij van Brooktrout, Inc. (Nasdaq: BRKT).

Brooktrout, Brooktrout Technology, en New Network zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Brooktrout, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contact:   Laura Often                   Gretchen Clarke
               Brooktrout, Inc               Envox Worldwide
               Int. +1-781-453-4858          Int. +1-508-871-7603
               loften@brooktrout.com         gclarke@envox.com

Website: http://www.brooktrout.com

BRON Brooktrout Technology, Inc.