/C O R R E C T I O N -- Prince Sultan Bin Abdulaziz International Prize for Water/

27 Okt, 2009, 20:56 GMT Van Prince Sultan Bin Abdulaziz International Prize for Water

RIYADH, Saoedi-Arabië, October 27 /PRNewswire/ -- Een vertegenwoordiger van de "Prins Sultan Bin Abdulaziz Prize for Water" heeft ons laten weten dat in het persbericht "Saoudische Prins Sultan Khaled Bin Sultan Bin Abdulaziz in Nederland voor Internationale Prijs voor Water" van 26 october 2009 14:02 GMT, vrijgegeven door PR Newswire, de naam van "Prins Sultan Bin Khaled Bin Sultan Bin Abdulaziz" fout is weergegeven. De correcte naam van de prins is "Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz." Het volledige, gecorrigeerde persbericht is als volgt:

- Saoedische Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz in Nederland voor Internationale Prijs voor Water

Op 30 oktober zal een hoog comité, bestaande uit Voorzitter Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz, vooraanstaande Saoedische leiders en internationale wetenschappelijk experts, samenkomen met de Nederlandse watersector om mogelijke oplossingen te bespreken voor de huidige globale problemen op het gebied van water. 's Avonds zal de gemeente Delft een CEO-diner houden, bijgewoond door Zijne Koninklijke Hoogheid, de Prins van Oranje, en vooraanstaande Nederlandse leiders van de academische gemeenschap en zakenwereld.

De Prize Council, zoals het comité wordt genoemd, is hier om de 4de Prins Bin Sultan Bin Abdulaziz Internationale Prijs voor Water aan te bieden (http://www.PSIPW.org). De PSIPW is een tweejaarlijkse wetenschappelijke prijs ter waardering van de inspanningen die wetenschappers en onderzoekers over de hele wereld leveren op het gebied van waterconservering en andere gebieden die verband houden met water. Als oprichter van de PSIPW verklaart Saoedisch Kroonprins Bin Sultan Bin Abdulaziz: "Door creatieve wetenschappers met een Prijs te onderscheiden worden bijdragen erkend om onze meest kostbare natuurlijke hulpbronnen te beschermen." Het UNESCO-IHE Institute for Water Education in Delft zal het bezoek ontvangen. Directeur Professor András Szöllösi-Nagy is permanent lid van de raad die uit 12 leden van uiteenlopende achtergronden bestaat.

Saoedische leiders zullen tijdens een rondetafeldiscussie, georganiseerd door het Netherlands Water Partnership (NWP), met Nederlandse waterdeskundigen spreken. De wereld staat wat water betreft voor tal van uitdagingen, vooral op het gebied van waterbesparing en efficiënt watergebruik. Nederland staat internationaal bekend om zijn vooraanstaande expertise op het gebied van waterbeheer en watertechnologie.

Om 18:30 uur is de pers welkom voor een interview met Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz en de overige leden van het comité. De politieke leiders en experts zullen graag de visie delen die zij hebben op het oplossen van wereldproblemen op het gebied van water. Daarna vertrekt het comité naar het stadhuis van Delft, waar burgemeester Verkerk een CEO-diner zal houden met vooraanstaande Nederlandse leiders van de academische gemeenschap en zakenwereld.

Voor een digitale kopie van de Prijsbrochure:

Voor een korte online video over de prijs:

De media zijn uitgenodigd voor een interview van ZKH Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz en de andere prominente leden van het comité. Tijd: 18.30-19.00 uur. Locatie: UNESCO-IHE, Westvest 7, Delft.

Registratie voor donderdag 29 oktober. Zie contactinformatie hieronder.

Over de Prijs:

De Prins Khalid Bin Sultan Bin International Prize for Water werd in 2002 in het leven geroepen door de Kroonprins van Saoedi-Arabië, Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Sultan Bin Abdulaziz. Momenteel worden nominaties voor de 4de uitreiking ontvangen. De Prijs is een bron van inspiratie voor wetenschappers, onderzoekers en uitvinders.

In zijn toelichting op de prijs verklaarde ZKH Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz: "Door creatieve wetenschappers met een Prijs te onderscheiden worden bijdragen erkend om onze meest kostbare natuurlijke hulpbronnen te beschermen."

De Prijs wordt beoordeeld door een internationaal panel van vooraanstaande wetenschappers en gaat naar 5 verschillende categorieën. De Prijs voor Creativiteit, ter waarde van SR 1.000.000 (ongeveer EUR 180.000), gaat naar een "doorbraak" op het gebied van water. De overige prijzen voor specifieke categorieën met een waarde van SR 500.000 (EUR 90.000) ieder bestaan uit: (1) Oppervlaktewater, (2) Grondwater, (3) Alternatieve (niet-traditionele) waterbronnen, en (4) Beheer en bescherming van waterbronnen.

De sluitingsdatum voor de inzending van nominaties voor de 4de prijsuitreiking is 31 januari, 2010. Geïnteresseerden kunnen hun nominaties voor die tijd online indienen bij: http://www.psipw.org.

Momenteel worden aanmeldingen geaccepteerd voor deelname aan de 4de International Conference on Water Resources and Arid Environments (ICWRAE - Internationale Conferentie voor Waterbronnen en Droge Omgevingen) die plaatsvindt van 5 tot 8 december 2010, tegelijkertijd met de prijsuitreiking in Riyad. Aanmeldingen kunnen worden ingediend via http://www.icwrae-psipw.org.

Over UNESCO-IHE

Professor András Szöllösi-Nagy, onlangs aangesteld als directeur van het UNESCO-IHE Institute for Water Education, is een van de vier internationale experts in de Prijsraad van de Prins Bin Sultan Bin Abdulaziz International Prize for Water. Vóór zijn aanstelling in Delft was Professor Szöllösi-Nagy directeur van de Division of Water, secretaris van het International Hydrological Programme (IHP) en gedeputeerde algemeen directeur van de tak natuurwetenschappen van de Organisatie van de Verenigde Naties voor onderwijs, wetenschap en cultuur (UNESCO).

Het UNESCO-IHE Institute for Water Education is het grootste internationale doctorale opleidingsinstituut voor water in de wereld, en de enige instelling binnen de VN die de geaccrediteerde graad van MSc verleent en promoties ondersteunt. Het behoort tot de missie van UNESCO-IHE om bij te dragen aan onderwijs en opleiding van professionals en bij te dragen aan de capaciteit van organisaties, kenniscentra en andere instellingen die actief zijn op het gebied van water, milieu en infrastructuur, in ontwikkelingslanden en in landen in transitie.

Sinds 1957 heeft het Instituut doctoraal onderwijs verstrekt aan meer dan 14.500 professionals op het gebied van water uit 162 landen, de overgrote meerderheid uit derdewereldlanden. Momenteel zijn meer dan 80 kandidaten ingeschreven voor doctoraatsprogramma's, en worden tal van onderzoeken en projecten ter opbouw van capaciteiten over de hele wereld uitgevoerd.

Over het Netherlands Water Partnership

Reeds meer dan 10 jaar stimuleert het Netherlands Water Partnership samenwerking en afstemming tussen alle betrokken partijen in de Nederlandse watersector. Een sector die samenwerkt kan meer bereiken bij het oplossen van mondiale uitdagingen op het gebied van water. Bovendien versterkt Nederland, door het aanbieden van integrale oplossingen onder nationale vlag, zijn positie op de globale watermarkt. Om deze doelstellingen te bereiken organiseert en coördineert het NWP projecten en evenementen in Nederland, op EU-niveau en in de rest van de wereld.

Voor registratie en verdere informatie kunt u contact opnemen met:

- Netherlands Water Partnership:
    Femke Smeets, Woordvoerster
    +31-(0)6-48798081 or f.smeets@nwp.nl

- UNESCO-IHE:
    Alida Pham, Functionaris Communicatie en Marketing
    +31-(0)6-12974079, or a.pham@unesco-ihe.org

- Algemeen Secretariaat- Prins Khalid Bin Sultan Bin Abdulaziz
    International Prize for Water:
    Mr.Bander Alhassan, Mediaconsulent
    Mobiel # +966555222636