Calyon kiest Asset Control uit voor de centralisatie van haar ondernemingswijde gegevensbeheer voor de financiële en goederenmarkt

09 Okt, 2006, 09:00 BST Van Asset Control International BV

LONDEN, October 9 /PRNewswire/ --

- Wereldwijde Data Management Solution voor het beheer van o.a. referentiegegevens, bedrijfsactiviteiten en prijsstellingen

Asset Control (AC), de toonaangevende leverancier van oplossingen voor CDM, Centralized Data Management (gecentraliseerd gegevensbeheer) in de financiële sector, maakte vandaag bekend dat de in Parijs gevestigde Calyon Corporate and Investment Bank heeft gekozen voor AC Plus, het paradepaardje van Asset Control, als haar Centralized Data Management platform voor het beheer van haar referentiegegevens, bedrijfsactiviteiten en prijsstellingen voor haar financiële en goederenmarkten. De wereldwijde oplossing zal in fases worden ingevoerd, te beginnen met het centraliseren van de firma's marktgegevens.

"Een onderdeel van onze criteria bij het zoeken naar een oplossing voor gegevensbeheer was een leverancier te vinden die een flexibele en robuuste oplossing kon bieden die in staat was om de gegevens van risk, middle en back office, verspreid over alle afdelingen van Calyon te centraliseren, ter ondersteuning van onze cruciale zakelijke applicaties. Vandaar dat wij een uitgebreid warenonderzoek hebben gepleegd," zei Louis Tréhondart, Managing Director van Calyon. "Na een grondige analyse van de marktplaats kwamen we tot de conclusie dat Asset Control's AC Plus een kosteneffectieve oplossing was. De inzet ervan verhoogt de zakelijke voordelen en waarden, zowel op de korte als op de lange termijn."

De oplossing beheert gegevens van zowel externe als interne bronnen en integreert vermogen, vaste inkomsten, derivaten en goederenbeheer. AC Plus consolideert het beheer van Calyon's referentiegegevens, bedrijfsactiviteiten en prijsstellingen. Bovendien zal Calyon de Asset Contol's workflow gebruiken voor het verbeteren van het procesbeheer om zo een efficiënte manier van gegevensverwerking voor gebruikers en applicaties te garanderen. De resulterende geconsolideerde kwaliteitsinformatie zal worden verspreid naar diverse applicaties in het risk, middle en back office binnen Calyon. Met een gecentraliseerde database in Parijs zullen de klanten van Calyon via de AC Desktop toegang krijgen tot de oplossing.

"De planning om gegevens over meerdere zakelijke lijnen wereldwijd te centraliseren is een hele onderneming. De sleutel bij dit soort beslissingen is vertrouwen hebben in de capaciteit van de gekozen technologie en in het vermogen van de oplossing om gegevensbeheer te leveren van hoge kwaliteit. We zijn blij dat we een prestigieuze firma als Calyon hebben kunnen overtuigen van de kwaliteit van onze uit voorraad leverbare oplossing en van onze jarenlange ervaring en we zijn vereerd hun tot onze klantenkring te mogen rekenen," zei Ger Rosenkamp, CEO van Asset Control.

Over Calyon

Calyon is de Corporate and Investment Bank van de Crédit Agricole Group. Gesteund door de kredietrapporten en financiële betrouwbaarheid van Crédit Agricole wordt Calyon gezien als een belangrijke speler op de financiële markten en tussen Europa's toonaangevende bedrijfs- en investeringsbanken. Met een personeelsbestand van 13.000 werknemers in 55 landen biedt Calyon haar grote klanten uit het bedrijfsleven en financiële instellingen een toegenomen investeringscapaciteit op de financiële markten van de wereld. De activiteiten van Calyon zijn ondergebracht in twee belangrijke divisies, kapitaalmarkten, vastgoed Investment Banking en de Financing divisie.

Over Asset Control

Asset Control is hét toonaangevende bedrijf ter wereld voor de levering van CDM, Centralized Data Management (gecentraliseerd gegevensbeheer) aan de financiële sector. Met een compleet aanbod van interne en uitbestede opties levert Asset Control Total Data Management (TDM) een hybride benadering van gegevensbeheer. Klanten hebben de keuze uit ontwikkelingshulpmiddelen, turnkey softwareoplossingen en uitbestede diensten om hun beleggingsgegevens te optimaliseren om zodoende de efficiëntie te verhogen, de kosten te controleren, het bedrijfsrisico te reduceren en hun gegevens op te waarderen.

Het productenaanbod van Asset Control is gebaseerd op de krachtige en betrouwbare modulaire structuur van AC Plus en omvat gegevens over marktrisico, kredietrisico van de tegenpartij, referentiegegevens (security master), onderzoek en acties binnen het bedrijf en internationale gegevensnetwerken en administratie. Door behandeling van extern en intern verkregen gegevens worden oplossingen geboden om deze gegevens te verzamelen, te valideren, te normaliseren en samen te voegen in duidelijke en samengestelde "golden copy"-sets voor zakelijk gebruik.

Klanten van Asset Control zijn o.a. Abbey National, ABN AMRO, Allied Irish Banks PLC, Barclays Capital, Barclays Global Investors, Bayerische Landesbank , BBVA, Calyon, Commerzbank, Convexity Capital Management, E* Trade Securities, LLC, IBM (Dresdner Bank), Grupo Santander, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, LCH.Clearnet, Robeco Groep, Société Générale, Standard Bank, Standard Chartered, Union Investment en Wachovia Corporation evenals een zeer grote multinationale energiegroep. Asset Control werd opgericht in 1991 en is een niet-beursgenoteerd bedrijf met activiteiten in Londen, New York en Nederland.

Voor meer informatie, kijk op: www.asset-control.com.

BRON Asset Control International BV