Cardia Bioplastics kondigt samenwerking aan met Nestle om de milieugevolgen van verpakkingen te verminderen

06 Dec, 2010, 08:00 GMT Van Cardia Bioplastics

MELBOURNE, Australië, December 6, 2010 /PRNewswire/ --

Cardia Bioplastics kondigt de samenwerking aan met Nestle S.A., het grootste Fast Moving Consumer Goods bedrijf ter wereld, om de milieugevolgen van verpakkingen te verminderen.

Cardia Bioplastics Managing Director Dr. Frank Glatz zei: "Samenwerking met Nestle biedt ons een geweldige kans om hoogwaardige verpakkingen te ontwikkelen met minder milieugevolgen. Naast het aanbieden van een product met een gunstig milieuprofiel en volledige naleving van voorschriften voor voedselveiligheid, is het leveren van superieure verpakking tijdens de levenscyclus van het product de sleutel voor succes."

"Onze eigen multi-layer flexibele folie en harde verpakking-ontwikkelingen zijn belangrijke producten in het voldoen aan de vraag naar hoogwaardige verpakking," zei hij.

Cardia verkeert in een goede positie om te profiteren van de trend naar duurzame verpakking. Het bedrijf biedt klanten de keuze van duurzame Cardia Biohybrid(TM) technologie (minder olie, lagere carbon foot print) of composteerbare technologie (het leveren van gecertificeerde composteerbaarheid naar internationale normen) voor hun oplossingen met plastic producten. De materialen van het bedrijf zijn toepasbaar voor een breed scala van verpakkingen, inclusief flexibele film, injection moulding, blow moulding, foam, en extrusie en coating toepassingen.

Over Cardia Bioplastics

Cardia Bioplastics Limited (ASX CODE: CNN), via zijn 100% dochteronderneming Cardia Bioplastics (Australië) Pty Ltd, ontwikkelt, produceert, en verkoopt zijn gepatenteerde materialen gebaseerd op hernieuwbare grondstoffen op basis van Cardia's eigen technologie voor de internationale verpakking en plastic producten industrie. Het bedrijf heeft een sterke octrooiportefeuille en de groei wordt gevoed door de wereldwijde trend naar duurzame verpakking. Het bedrijf, dat in 2002 als Biograde werd opgericht in Australië, heeft zijn hoofdkwartier en Global Applications Development Centre in Melbourne, Australië. Het Product Development Centre en de productiefabriek is in Nanjing, China. Er zijn Cardia Bioplastics kantoren in Amerika, Europa, Maleisië en China, en een netwerk van distributeurs in Amerika, Azië en Europa. Bezoek http://www.cardiabioplastics.com

Nadere informatie:   Dr. Frank Glatz
                         Managing Director