Chiquita benoemt Chris Augustijns als president van Aziatische activiteiten

01 Jul, 2004, 23:51 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, Ohio, July 1 /PRNewswire/ --

- Voormalige Coca-Cola directeur brengt meer dan 20 ervaring mee in algemeen management, marketing en financiën

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) benoemde Chris Augustijns, 49 jaar, tot president van Chiquita Fresh Group - Azië, rapporterend aan Bob Kistinger, president en chief operating officer van Chiquita Fresh. Augustijns zal verantwoordelijk zijn voor alle aspecten van de activiteiten van het bedrijf in de regio. Zijn vorige functie was senior vice president strategie en planning voor Coca-Cola Japan.

"Chris' ervaring in algemeen management in Azië en zijn uitgebreide financiële en marketingkennis over consumentenproducten zullen van onschatbare waarde zijn," zei Fernando Aguirre, chairman en chief executive officer. "Chris is er tijdens zijn carrière al op een succesvolle manier in geslaagd om de verkoopopbrengsten te doen stijgen en de winst te verbeteren in een erg concurrerende omgeving. Ik ben ervan overtuigd dat zijn ondernemerszin en zijn intermenselijke vaardigheden ons zullen helpen om te groeien en om nieuwe markten in de regio te vinden."

Aguirre vermeldde dat Augustijns zich zal vestigen in Azië, de eerste keer in meer dan 10 jaar dat de verantwoordelijke voor Azië in de regio gevestigd is. "Uit ervaring weet ik dat het cruciaal is om dicht bij consumenten en klanten in de lokale markt te zijn," zegt Aguirre.

Augustijns werkte de voorbije zeven jaren bij Coca-Cola waar hij verantwoordelijk was voor de bedrijfsresultaten van de frisdrankenproducent in Austraal-Azië en Thailand. Vóór hij bij Coca-Cola begon, werkte hij 16 jaar bij Procter and Gamble, waarvan negen jaar in financiële functies en zeven jaar in brand management. Hij heeft in 14 verschillende landen gewerkt in Europa, Azië en het Midden Oosten. Augustijns behaalde een licentiaatdiploma handelsingenieur aan de Universiteit van Antwerpen in België. Hij spreekt vlot vier talen.

Chiquita Brands International is een leidinggevende internationale marketer, producent en distributeur van bananen en overige verse groenten en fruit van hoge kwaliteit, die hoofdzakelijk worden verkocht onder het Chiquita(R) kwaliteitsmerk. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een toonaangevende leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf legt zich eveneens toe op de distributie en marketing van vers gesneden fruit en andere volwaardige fruitproducten van andere merken. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.chiquita.com .

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.