Chiquita benoemt Ritchey tot Chief Accounting Officer

09 Apr, 2009, 23:00 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, April 9 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International (NYSE: CQB) maakte vandaag bekend dat de raad van bestuur Lori A. Ritchey (45) per 9 april 2009 heeft benoemd tot vicepresident, controller en chief accounting officer. Ritchey zal verantwoording afleggen aan Jeffrey M. Zalla, senior vicepresident en financieel directeur van Chiquita.

"Lori heeft uitgebreide wereldwijde ervaring op het gebied van accounting, financiën en bedrijfsprocessen bij snelgroeiende organisaties," aldus Zalla. "We kijken uit naar haar belangrijke bijdragen als de wereldwijde leider van Chiquita voor onze accounting, financiële verslaggeving en interne controlling." Ze neemt de taken over van Brian D. Donnan, die na tien jaar heeft besloten met pensioen te gaan.

"Brian heeft sinds eind 2007 als controller voor de hele organisatie een gedegen leiderschap geleverd, en daarvoor voor Fresh Express, waar hij bijdroeg aan het groeiende marktaandeel die de organisatie bewerkstelligde voor de salades met toegevoegde waarde," zei Zalla. "We waarderen de bijdragen van Brian aan onze wereldwijde organisatie van de afgelopen tien jaar en wensen hem het allerbeste in zijn pensioen."

Ritchey trad in 2008 bij Chiquita in dienst als vice-directeur voor interne audits. Hiervoor werkte Ritchey als hoofd van de interne audits bij MeadWestvaco Corp., een wereldwijd leverancier van verpakkingsmaterialen voor consumentenproducten (goed voor US$ 7 miljard) en daarvoor was ze manager van externe verslaggeving. Haar ervaring omvat tevens zeven jaar bij Deloitte, meest recentelijk als auditmanager, en drie jaar als financieel analist bij Ethicon Endo Surgery, Inc., onderdeel van Johnson & Johnson.

OVER CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.

Chiquita Brands International, Inc. is een toonaangevende internationale verkoper en distributeur van eersteklas verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en andere vruchten tot voedzame, groene kant-en-klare gemengde salades. Het bedrijf verkoopt zijn gezonde verse producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaarlijkse omzet van bijna US$ 4 miljard dollar en ongeveer 23.000 mensen in dienst die wereldwijd actief zijn in meer dan 80 landen. Ga naar www.chiquita.com voor meer informatie.

BRON Chiquita Brands International, Inc.