Chiquita Brands International benoemt Jim Gallagher tot Vice President Corporate Sales & Customer Development

05 Aug, 2006, 03:24 BST Van Chiquita Brands International, Inc

CINCINNATI, August 5 /PRNewswire/ --

- Fresh Express Executive gebruikt waardevolle value-selling ervaring voor de Chiquita Business Operations

Chiquita (NYSE: CQB) maakte vandaag de promotie bekend van Jim Gallagher tot vice president corporate sales en customer development voor Chiquita Brands International. Gallagher was hiervoor vice president sales en customer development bij Fresh Express dat door Chiquita in juni 2005 werd overgenomen.

"Terwijl wij Chiquita transformeren naar een consument-gerichte marktleider van gezond en vers voedsel, is het van kritisch belang dat wij de beste prijzen handhaven en de waarde die wij onze klanten leveren beter bemachtigen," zei Fernando Aguirre, voorzitter en chief executive officer. "Tijdens zijn loopbaan bij Fresh Express heeft Jim op succesvolle wijze de bijdrage van het bedrijf aan haar klanten in Noord-Amerika bewezen, en wij hopen deze vaardigheid op effectievere wijze bij Chiquita te gebruiken om ons voordeel ten opzichte van de concurrentie beter bij klanten te benadrukken."

"Een van Jim's eerste taken zal zijn de combinatie en hergroepering van de sales teams in Noord-Amerika om de klanten van Chiquita en Fresh Express op een geïntegreerde manier te benaderen," zei Aguirre. "Wij zijn ervan overtuigd dat wij door deze sales integratie onze winstgevende groei kunnen versnellen, relaties met klanten kunnen versterken en distributiekanalen kunnen uitbreiden."

Gallagher heeft meer dan 30 jaar ervaring in sales en marketing. Voordat hij in 1999 bij Fresh Express in dienst trad was hij in een aantal hoge functies voor toonaangevende bedrijven in voedsel en consumentenprodukten, waaronder Willow Foods, Kraft Foods, Wilson Sporting Goods, Dr Pepper en Procter & Gamble. Gallagher heeft een doctorandus titel in economie magna cum laude van Dartmouth College.

Chiquita Brands International (www.chiquita.com) is een leidinggevend internationaal marketer, producent en distributeur van vers voedsel van hoge kwaliteit en ander voedsel met hoge toegevoegde waarde, dat wordt verkocht onder het Chiquita(R) topmerk, Fresh Express(R) en verwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. In juni 2005 nam Chiquita Fresh Express over, de Amerikaanse marktleider in sla markt met toegevoegde waarde, een snel groeiende voedselcategorie voor winkeliers, foodservice providers en quick-service restaurants.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc