Chiquita Brands International benoemt Kevin R. Holland als senior vice-president Personeelszaken

04 Okt, 2005, 19:52 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, October 4 /PRNewswire/ --

- Voormalig directielid van Coors brengt zijn succesrijke ervaring op het vlak van strategie, loopbaanontwikkeling, prestatiebeheer en integratie na fusies in.

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat de Kevin R. Holland, 43 jaar oud, bij het bedrijf is gekomen als senior vice- president Personeelszaken. De recentste functie van de heer Holland was als hoofd Personeelszaken bij Coors Brewing Co. Bij Chiquita zal hij fungeren in het directiecomité van het bedrijf en zal hij verantwoordelijk zijn voor alle aspecten van de wereldwijde personeelsactiviteiten van het bedrijf, inclusief salaris en betalingen, secundaire voorwaarden, relaties met werknemers, rekrutering en opleiding.

"De strategische ervaring van Kevin op het vlak van loopbaanontwikkeling en betrokkenheid van werknemers zal van onschatbare waarde zijn om verder te bouwen aan Chiquita als een uitermate goed presterende organisatie", aldus Fernando Aguirre, president-directeur. "Kevin heeft zijn deskundigheid aangetoond bij het ontwerp en de uitvoering van succesrijke processen voor prestatiebeheer en de integratie van de culturen van fuserende bedrijven. Zijn ervaring zal zeer nuttig zijn bij de integratie van het overgenomen bedrijf Fresh Express.

"Ik ben ervan overtuigd dat Kevin belangrijke diepgang aan ons directieteam zal toevoegen om onze strategie van duurzame groei voort te zetten", zo voegde de heer Aguirre nog toe. "Kevin toont opnieuw aan dat de omvorming van Chiquita ons helpt om zeer getalenteerde personen met ervaring in bedrijven van wereldklasse aan te trekken."

"Chiquita is een fantastisch bedrijf met een sterke merknaam en een enthousiast leidersteam", aldus de heer Holland. "Ik zie ernaar uit om mijn deskundigheid en ervaring ten dienste te stellen van een bedrijf dat een voorkeurswerkgever zal worden voor toegewijde, gepassioneerde en gedisciplineerde professionals."

Holland begon voor Coors te werken in 2003 as hoofd Personeelszaken. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de integratie van het personeel na de fusie van Coors en Molson Brewing Co. en stond hij aan het hoofd van personeelsinitiatieven die leidden tot een vlotte consolidatie van de werking.

Voordat hij bij Coors kwam, was de heer Holland vice-president Personeelszaken bij Kinko's waar hij verantwoordelijk was voor alle vennootschaps- en internationale personeelsfuncties, waaronder programma's voor medewerkers van Kinko's die in het buitenland werkten, in ruim 100 vestigingen in negen landen. Hij werkte ook in de personeelsafdeling van Gateway, Inc. en Abbott Laboratories, Inc. en bij Frito-Lay Co. heeft hij productie-ervaring opgedaan.

Holland behaalde een bachelordiploma Economie aan de University of Rhode Island. Hij deed vijf jaar dienst als kapitein in het Amerikaanse leger en was gelegerd in Duitsland en de Verenigde Staten.

Chiquita Brands International, Inc. (http://www.chiquita.com) is een toonaangevende, internationale verkoper en distributeur van verse en bereide groenten en fruit van hoge kwaliteit die met het kwaliteitsmerk Chiquita(R), Fresh Express(R) en andere gerelateerde handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. In juni 2005 nam Chiquita Fresh Express over, het toonaangevende Amerikaanse bedrijf voor bereide slaatjes, een snel groeiende voedselcategorie voor retailers in de kruidenierssector, voedselleveranciers en quick-service-restaurants.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.