Chiquita Brands International benoemt Michael J. Holcomb tot vice president van corporate sales & customer development

16 Feb, 2007, 23:48 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, February 16 /PRNewswire/ --

- Holcomb brengt 20 jaar ervaring in consumer packaged goods mee naar wereldwijde salesfunctie

Chiquita Brands International (NYSE: CQB) maakte vandaag bekend dat Michael J. Holcomb, 47, werd aangesteld als vice president van corporate sales & customer development, waar hij verantwoordelijk zal zijn voor de wereldwijde verkoopsorganisatie van het bedrijf. Holcomb zal verslag doen aan Fernando Aguirre, chairman en ceo, en zal zitting nemen in het Management Comité van het bedrijf.

"Mike heeft meer dan 20 jaar ervaring in de consumer packaged goods (consumentenartikelen) sector en gedurende zijn carrière heeft hij consequent duurzame, winstgevende groei geleverd", zei Aguirre. "Ik heb er alle vertrouwen in dat Mike succesvol zal doorgaan met het integreren van de goed presterende Chiquita en Fresh Express salesteams. Wij geloven dat wij met de bijdrage van zijn expertise kunnen garanderen dat ons hechte, wereldwijde verkoopnetwerk optimaal gebruik zal maken van de bewezen aanpak van de verkoop van waarde, die de kern vormt van onze verkoopsfilosofie en groeistrategie".

Holcomb komt van de Kao Brands Co. naar Chiquita, een 11 miljard US dollar consumer packaged goods (CPG) bedrijf uit Japan. Hij was daar vice president en general manager - internationaal en werkte met merken als John Frieda, Jergens, Curel, Ban en Biore. Tijdens de drie jaar dat hij leiding gaf aan Kao's verkoopdivisie in de VS, hielp hij de organisatie aan een dubbelcijferige omzetgroei en een recordrendement.

Voordat Holcomb bij Kao in dienst trad, werkte hij drie jaar als executive vice president en general manager klantenservice bij Information Resources, Inc. (IRI), een toonaangevende aanbieder van strategische verkoop en marketing informatie en analyses voor CPG fabrikanten en handelaren. In die rol had hij de leiding over een multifunctioneel team van stafleden dat diensten verleende aan talrijke Fortune 500 CPG bedrijven. Holcomb begon zijn carrière bij Procter & Gamble Co., waar hij 18 jaar werkte in de verkoop van talrijke kruideniers- en schoonheidsartikelen en in de rol van bedrijfsontwikkelaar in Noord-Amerika en Azië.

Holcomb volgt Jim Gallagher op, die het bedrijf verlaat om met durfkapitaal gefinancierde zakelijke kansen na te streven.

Met een jaarlijkse omzet van circa 4,5 miljard US dollar is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende, internationale verkoper en distributeur van verse en voedselproducten van hoge kwaliteit - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en handige bereide slaatjes. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach te winnen van consumenten over de hele wereld door hen te helpen te genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere gerelateerde handelsmerken. Er werken circa 25.000 mensen bij Chiquita in meer dan 70 landen wereldwijd. Voor meer informatie, kijk op: http://www.chiquita.com.

Web site: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.