Chiquita Brands International benoemt Vanessa L. Vargas-Land tot vice president en hoofdfunctionaris naleving

13 Maa, 2007, 06:26 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, March 13 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat Vanessa L. Vargas-Land werd aangesteld als vice president en hoofdfunctionaris naleving. In deze rol is zij verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van het nalevings- en ethiekprogramma van het bedrijf.

"Vanessa heeft een sterke achtergrond in ethiek en naleving in een complexe internationale omgeving, wat een enorm voordeel biedt bij het behalen van de hoge normen van onze gedragscode en kernwaarden, alsook bij de volledige naleving van de wet en voorschriften in de vele landen waar Chiquita werkzaam is," zei James Thompson, senior vice president en raadsman. Vargas werkt rechtstreeks voor Thompson, maar werkt ook nauw samen met Fernando Aguirre, voorzitter en hoofddirecteur. Bovendien werkt zij nauw samen met de functionaris voor bedrijfsaansprakelijkheid en de Audit and Nominating & Governance Committees van de raad van bestuur.

"Chiquita is een fantastisch bedrijf met een sterk juridisch team en een cultuur van ethische verantwoordelijkheid," zei Vargas. "Ik verheug me erop mijn vaardigheden en ervaring toe te voegen aan de inzet van het bedrijf om de hoogste nalevingsnormen te behouden."

Vargas komt naar Chiquita van Abbott Laboratories. In haar recentste positie was ze ethiek- en nalevingsfunctionaris in de voedingsafdeling van het bedrijf. Voordien ontwikkelde en verwezenlijkte ze het nalevingsprogramma voor de aangesloten zakenafdelingen van Abbott in 59 landen buiten de Verenigde Staten. Toen ze bij Abbott werkte ontwikkelde en leidde ze meerdere opleidingsinitiatieven met betrekking tot ethiek en naleving. In 2000 begon Vargas bij Abbott als raadsvrouw in rechtszaken.

Voor Abbott werkte ze bij twee advocatenkantoren in Chicago, waar ze algemene zaken en commerciële rechtszaken beheerde en ook strafpleitster was in een uitgebreide reeks kwesties. Vargas behaalde haar juris doctor en haar baccalaureus in de Engelse taal aan de Universiteit van Illinois, Rubana-Champaign.

Met een jaarlijkse omzet van circa 4,5 miljard US dollar is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale verkoper en verdeler van verse en voedselproducten van hoge kwaliteit en toegevoegde waarde - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en handig bereide slaatjes. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach van consumenten over de hele wereld te winnen door hen te laten genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 25.000 mensen in dienst in meer dan 70 landen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar onze website via www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.