Chiquita Brands International Kiest Kerrii B. Anderson voor Raad van Bestuur

04 Maa, 2009, 23:32 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, March 4 /PRNewswire/ --

- Voormalig leidinggevende bij Wendy's voegt diepte en managementervaring toe aan de raad

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag bekendgemaakt dat de raad van bestuur met ingang van 1 april 2009 Kerrii B. Anderson, 51, heeft aangesteld. Op dat moment zal de omvang het de raad toenemen van acht tot negen leden. Anderson heeft aanzienlijke managementervaring in financiën, accounting en uitvoerend leiderschap en zal ook deel uitmaken van het auditcomité van het bedrijf.

"Met gepaste trots heten we Kerrii welkom tot de raad van Chiquita," zei Fernando Aguirre, voorzitter en algemeen directeur. "Haar leiderschap en haar uitgebreide vaardigheiden in het uitvoeren van een strategische bedrijfstransformatie zullen de reeds sterke groep van onafhankelijke raadsleden wiens visie en ervaring Chiquita's duurzame groeistrategie zullen blijven bevorderen, versterken."

"Chiquita is een opwindend bedrijf met twee krachtige, vertrouwde merken," zei Anderson. "Ik kijk ernaar uit om mijn ervaring toe te passen in Chiquita's raad en om samen te werken met het managementteam om waarde te creëren voor de aandeelhouders."

Van 2006 tot september 2008, toen Wendy's fuseerde met Triarc Companies, Inc. om Wendy's/Arby's Group Inc. op te richten, was Anderson werkzaam als algemeen directeur en president van Wendy's International, Inc., een restaurantexploitatie- en franchisebedrijf. Van 2000 tot 2006 was ze werkzaam als uitvoerend vicepresident en financieel directeur bij Wendy's. Van 1987 tot 2000 was Anderson werkzaam als senior vicepresident en financieel directeur bij M/I Schottenstein Homes, Inc.

Anderson is naast Certified Public Accountant ook directeur van Laboratory Corporation of America Holdings en lid van het financiële comité van Ohio Health en van het financiële en auditcomité van The Columbus Foundation. Ze maakt daarnaast ook deel uit van de raad van trustees van Elon University.

De volgende personen zitten naast Aguirre en Anderson ook in de raad: Howard W. Barker Jr. (voormalig partner van KPMG LLP); William H. Camp (voormalig leidinggevende bij de Archer Daniels Midland Company); Robert W. Fisher (een particuliere investeerder met meer dan 35 jaar hoger managementervaring bij verschillende bananenbedrijven); Clare M. Hasler (uitvoerend directeur bij het Robert Mondavi Institute for Wine and Food Science op de University of California in Davis); Durk I. Jager (voormalig voorzitter, president en algemeen directeur bij de Procter & Gamble Co.); Jaime Serra (seniorpartner van Serra Associates International, een raadgevend bedrijf op het gebied van wetgeving en economie, en Mexico's voormalige secretaris van financiën en secretaris van handel en industrie); en Steven P. Stanbrook (president, platform voor ontwikkelingsmarkten bij S.C. Johnson & Son, Inc.)

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) is een toonaangevende verkoper en verdeler van verse kwaliteitsvoeding met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en kant en klare groene salades. Het bedrijf verkoopt haar gezonde, verse producten onder de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaarlijkse omzet van bijna US$ 4 miljard en heeft circa 23.000 werknemers in dienst in meer dan 90 landen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar onze website op www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.