Chiquita Brands International kondigt aan dat haar bevoorrechte schuldeffecten voor US$ 250 miljoen met een rente van 7,5% en vervaldatum in 2014 zijn verkocht.

29 Sep, 2004, 01:30 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, September 29 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat haar bevoorrechte schuldeffecten voor US$ 250 miljoen met een rente van 7,5% en vervaldatum in 2014 zijn verkocht. Het bedrijf is van plan om de netto opbrengst van de emissie te gebruiken voor de aflossing van de bevoorrechte schuldeffecten voor in totaal US$ 250 miljoen in nominale waarde met een rente van 10,56% die in 2009 vervallen. Het bedrijf heeft vandaag bevoorrechte schuldeffecten met een totale nominale waarde van ongeveer US$ 209 miljoen en een rente van 10,56% teruggekocht die werden aangeboden krachtens de bepalingen van het betreffende vroeger aangekondigde bod en goedgekeurde verzoek.

De schuldeffecten werden in de Verenigde Staten aangeboden aan in aanmerking komende institutionele kopers overeenkomstig bepaling 144A van de effectenwet van 1933 en buiten de Verenigde Staten overeenkomstig bepaling S van de effectenwet. De schuldeffecten zijn niet geregistreerd onder de effectenwet en mogen niet in de Verenigde Staten worden aangeboden of verkocht zonder registratie of een van toepassing zijnde uitzondering op de registratievereisten.

Dit persbericht vormt geen aanbod om deze schuldeffecten of andere effecten te verkopen noch een verzoek tot een aanbod om deze te kopen, en mag niet worden opgevat als een aanbod, verzoek of verkoop in een rechtsgebied waar, of aan personen voor wie een dergelijk aanbod, verzoek of verkoop onwettig is. De schuldeffecten zullen uitsluitend worden aangeboden via een onderhands prospectus.

Chiquita Brands International is een toonaangevende, internationale verkoper, producent en distributeur van kwaliteitsbananen en andere verse producten die met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf distribueert en verkoopt ook vers geplukt fruit en andere merkproducten van fruit na waarde te hebben toegevoegd. Nadere informatie kunt u lezen op www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.