Chiquita Brands International kondigt de uitgifte van obligaties (senior notes) aan voor een totale waarde van 225 miljoen Amerikaanse dollar

24 Jun, 2005, 12:12 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 24 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag de emissie aan van obligaties voor een totale waarde van 225 miljoen Amerikaanse dollar. Op deze obligaties geldt een rente van 8-7/8 procent per jaar, die op 1 december 2015 wordt uitgekeerd. De transactie zal op 28 juni 2005 worden afgesloten. Het bedrijf wil de netto-opbrengst van de emissie, in combinatie met leningen onder een nieuwe kredietvoorziening voor obligaties, en beschikbare contanten, gebruiken voor de financiering van haar eerder aangekondigde overname van Fresh Express van de Performance Food Group.

De obligaties werden in de Verenigde Staten aangeboden aan erkende institutionele kopers volgens Verordening 144A van de Amerikaanse Securities Act uit 1933, en buiten de Verenigde Staten onder Verordening S van de Securities Act. De obligaties zijn niet geregistreerd onder de Securities Act en mogen niet in de Verenigde Staten worden aangeboden of verkocht zonder registratie of een geldende vrijstelling van de registratievereisten.

Dit persbericht mag niet worden opgevat als een aanbod tot verkoop, noch als een verzoek voor een aanbod tot het kopen van de obligaties of andere effecten, en mag niet worden beschouwd als aanbod, verzoek tot een aanbod, of verkoop van obligaties of effecten in jurisdicties waarin, of aan personen voor wie een dergelijke aanbod, verzoek tot een aanbod of verkoop onwettig is. Aanbiedingen van de obligaties zullen uitsluitend worden verricht via een persoonlijk schrijven met een aanbod.

Chiquita Brands International, Inc. is een vooraanstaand internationaal bedrijf dat zich bezighoudt met de marketing en distributie van bananen van hoge kwaliteit en andere verse producten, die worden verkocht onder het merk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf verzorgt ook de distributie en de marketing van vers geplukt fruit en andere hoogwaardige fruitproducten onder een merknaam.

Dit persbericht bevat verklaringen die "verklaringen over de toekomst" zijn volgens de Private Securities Litigation Reform Act uit 1995. Deze verklaringen brengen een aantal veronderstellingen, risico's en onzekerheden met zich mee, waarover Chiquita voor het merendeel geen controle heeft, waaronder het feit of het bedrijf in staat is de overname van Fresh Express succesvol af te ronden en de bedrijfsvoering van Fresh Express in Chiquita te integreren, de voorwaarden, timing en/of kosten die met de financiering voor de overname van Fresh Express zijn gemoeid, de continue beschikbaarheid van financiering, en andere omstandigheden op het gebied van marktmechanismen en concurrentie.

Eventuele verklaringen over de toekomst die in dit persbericht worden gegeven, gelden uitsluitend op de datum van de verklaring en zijn geen garantie voor de prestaties van Chiquita in de toekomst. De werkelijke resultaten of ontwikkelingen kunnen aanzienlijk afwijken van de verwachtingen die worden uitgedrukt of geïmpliceerd in de verklaringen over de toekomst, en Chiquita verplicht zichzelf niet dergelijke verklaringen aan te passen. Meer informatie over factoren die van invloed zouden kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita, is te vinden in de SEC-dossiers, waaronder het jaarverslag op formulier 10-K en de kwartaalrapporten op formulier 10-Q.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.