Chiquita Brands International kondigt een mogelijk uitstel aan van de verwachte datum waarop de overname van Fresh Express zal worden afgerond

26 Apr, 2005, 11:38 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, April 26 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat de datum voor afronding van de voordien aangekondigde overname van de afdeling Fresh Express van Performance Food Group kan worden uitgesteld. Het bedrijf had voordien aangekondigd dat de overname wellicht eind april zou worden afgerond. Het bedrijf blijft wel verwachten dat de overname tijdens het tweede kwartaal zal worden afgerond, zoals oorspronkelijk vermeld op 23 februari tijdens de eerste aankondiging van de transactie.

Het bedrijf en de financiële instellingen zullen wellicht meer tijd nodig hebben om bepaalde juridische zaken te herzien en te beoordelen die van invloed zijn op Chiquita en de financiering van de transactie. Dergelijke zaken betreffen onder meer de gedragingen van bepaalde werknemers van Chiquita die onlangs onder de aandacht van het management van het bedrijf zijn gebracht. Het bedrijf verwacht in staat te zijn om meer informatie hierover te geven wanneer het volgende kwartaalverslag op formulier 10-Q bij de Securities and Exchange Commission (SEC) zal worden ingediend. Dit zal vóór 10 mei gebeuren.

Chiquita Brands International is een toonaangevende, internationale verkoper, producent en distributeur van kwaliteitsbananen en andere verse producten die met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf distribueert en verkoopt ook vers geplukt fruit en andere merkproducten van verwerkt fruit. Nadere informatie kunt u lezen op http://www.chiquita.com.

Dit persbericht bevat bepaalde "op de toekomst gerichte verklaringen" zoals bepaald in de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze verklaringen zijn afhankelijk van een aantal veronderstellingen, risico's en onzekerheden, waarvan er vele buiten de controle van Chiquita vallen, zoals de gevolgen van de verwachte wijzingen in het invoerbeleid van de Europese Unie voor bananen in het kader van de verwachte overgang naar een beleid van uitsluitend invoer-/uitvoerrechten in 2006, de succesvolle afronding door het bedrijf van de overname van Fresh Express en de integratie van de activiteiten van het overgenomen bedrijf met de activiteiten van Chiquita, natuurrampen en ongewone weersomstandigheden, schommelingen in de wisselkoersen, de prijzen van Chiquita-producten, de beschikbaarheid en prijs van producten en grondstoffen, de efficiëntie van de werking, het vermogen van het bedrijf om de aangekondigde productiviteitsverbeteringen te realiseren, risico's verbonden aan activiteiten in het buitenland, waaronder overheidsreguleringen, valuta- en andere beperkingen, hoge belastingen, onteigening, bedreiging van het personeel, politieke instabiliteit en terrorisme, waaronder afpersing en het risico van acties van de Amerikaanse of een buitenlandse overheid tegen het bedrijf, het resultaat van het onderzoek ingesteld door het Ministerie van Justitie naar het in juni 2004 door het bedrijf verkochte Colombiaanse dochterbedrijf, arbeidsrelaties, acties van overheidsinstellingen, de voortdurende beschikbaarheid van financieringsmiddelen en andere markt- en concurrentieomstandigheden.

De verklaringen over de toekomst in dit persbericht zijn gegeven op de datum van uitgifte en vormen geen garantie voor toekomstige resultaten. Werkelijke resultaten en ontwikkelingen kunnen aanzienlijk verschillen van de verwachtingen die worden uitgedrukt of zijn geïmpliceerd in de verklaringen over de toekomst. Het bedrijf is niet verplicht om deze verklaringen bij te werken. Bijkomende informatie over factoren die van toepassing kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita, staat vermeld in de documenten die bij de SEC zijn ingediend, waaronder het jaarverslag op formulier 10-K en de kwartaalverslagen op formulier 10-Q.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.