Chiquita Brands International maakt bekend dat CFO James Riley het bedrijf eind augustus zal verlaten

06 Aug, 2004, 23:12 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, August 6 /PRNewswire/ --

- Bedrijf verwacht binnenkort de vacature voor een nieuwe CFO te vullen

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakte gisteren tijdens het conferentiegesprek met investeerders bekend dat James B. Riley, senior vice president en chief financial officer, het bedrijf eind augustus zal verlaten.

"Jim heeft enorm veel ervaring met succesvolle turnarounds," zei Fernando Aguirre, president en chief executive officer. "Hij kwam in 2001 naar Chiquita om te helpen bij de financiële restructurering en de daaropvolgende verlichting van ons balans overzicht door middel van verkoop van activa."

Tijdens Riley's ambtstermijn verminderde Chiquita haar schulden en aangegroeide rente meer dan US 700 miljoen en US 60 miljoen in jaarlijkse rentelasten door het bankroet proces. Sinds maart 2002 heeft het bedrijf haar schulden nog meer verminderd van meer dan US 650 miljoen tot US 372 miljoen op 30 juni 2004 en bereikte het doel van minder dan US 400 miljoen in schuld twee jaar eerder dan gepland.

"Deze resultaten konden nooit worden bereikt zonder Jim als onze CFO, met zijn ruime ervaring in andere business situaties," zei Aguirre. "Zijn werk heeft onze financiële flexibiliteit vergroot en heeft Chiquita op een sterke financiële fundering gezet die wij nodig hadden om onze transformatie en groei te realiseren."

Chiquita zei dat de werving van een nieuwe CFO in januari begon en dat het bedrijf bijna klaar is met dit proces. Aguirre merkte op dat het Chiquita financiële team veel ervaring heeft, maar dat hij Jim had gevraagd om voor een laatste paar maanden aan te blijven omdat hij van mening was dat het zeer belangrijk voor hem was om een aantal belangrijke projecten door te voeren.

Aguirre concludeerde, "Ik ben dankbaar dat Jim bereid was om dit te doen en mij in mijn eerste zes maanden te helpen met zijn ruime ervaring. Wij danken Jim namens het bedrijf voor zijn onvermoeibare inspanningen en wensen hem het allerbeste."

Chiquita Brands International is een leidinggevend internationaal marketer, producent en distributeur van bananen van hoge kwaliteit en ander vers voedsel, voornamelijk verkocht onder Chiquita(R) topmerken en verwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf is tevens een marketer en distributeur van vers fruit en andere fruitprodukten onder merknaam met toegevoegde waarde. Bezoek voor meer informatie de website http://www.chiquita .com .

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.