Chiquita Brands International maakt opvolger Chief Financial Officer bekend

07 Aug, 2009, 16:28 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, August 7 /PRNewswire/ --

- Oudgediende Michael Sims krijgt leiding over Global Finance Operations

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag bekendgemaakt dat de directieraad van het bedrijf Michael Sims (50) heeft benoemd tot Senior Vice President en Chief Financial Officer, met ingang van 7 augustus 2009, na indiening van het Formulier 10-Q van het bedrijf voor het tweede kwartaal. Sims, de huidige Vice President van Corporate Development en Treasurer van het bedrijf, krijgt de verantwoordelijkheid over alle aspecten van de financiële activiteiten van het bedrijf wereldwijd. Jeffrey M. Zalla, de huidige Senior Vice President en Chief Financial Officer van Chiquita, verlaat het bedrijf om een nieuw zakelijk avontuur aan te gaan.

"We zijn uiterst verheugd dat we kunnen beschikken over iemand van het kaliber van Mike, die klaar is voor de opvolging van Jeff in de functie van Chief Financial Officer," aldus Fernando Aguirre, Chairman en Chief Executive Officer. "Mike beschikt over uitstekende operationele vaardigheden, grote deskundigheid op het gebied van financiën en accounting, een uitstekende staat van dienst bij het bedrijf en sterke leiderschapskwaliteiten. Mike heeft al jarenlang naar deze opvolging toegewerkt en ik ben er zeker van dat hij op dit moment de juiste leider voor onze organisatie is. Mike gaat voortbouwen op het momentum van ons bedrijf. Zijn uitmuntende operationele vaardigheden zullen een uitstekende aanvulling vormen op ons leidersteam."

Sims is al 21 jaar in dienst bij Chiquita, en heeft voorheen gewerkt in functies op het terrein van financiële rapportage, strategische analyse, investor relations en bedrijfsplanning. Zeven jaar lang diende hij als CFO van de Europese tak, met uitstekende resultaten. Vervolgens leidde Sims de afgelopen twee jaar de bedrijfsontwikkeling van Chiquita, de verkoop van de schepen van het bedrijf in 2007 en de verkoop van Atlanta AG in 2008. Daarnaast heeft hij gediend als de Treasurer van het bedrijf, waarbij hij een belangrijke rol speelde in de succesvolle herfinanciering van het bedrijf vorig jaar. Voordat hij in dienst trad bij Chiquita, werkte Sims ruim zeven jaar bij accountantskantoor Ernst & Young in Chicago. Hij is een Certified Public Accountant.

Aguirre voegt toe, "Het was een genoegen met Jeff samen te werken gedurende zijn vier jaar als CFO. In die periode voltooiden we de overname van Fresh Express, zetten we een aantrekkelijke kapitaalstructuur op, en brachten we aanzienlijke verbeteringen aan in de winstgevendheid van het bedrijf. Gedurende zijn 19-jarige loopbaan heeft hij zich een sterk leider en rolmodel betoond. We zullen de integriteit en intelligentie van Jeff missen en we wensen hem het allerbeste bij zijn nieuwe uitdagingen."

Over Chiquita Brands International, Inc.

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een vooraanstaande internationale handelaar en distributeur van verse voedselproducten en voedselproducten met een toegevoegde waarde - van bananen en andere vruchten vol energie tot handige voedzame gemengde salades. Het bedrijf brengt haar gezonde, verse producten op de markt onder de vooraanstaande merknamen Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaaromzet van bijna US$ 4 miljard, heeft ongeveer 23.000 mensen in dienst en is actief in meer dan 80 landen verspreid over de hele wereld. Meer informatie kunt u vinden op onze website: www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.