Chiquita Brands International versterkt de Noord-Amerikaanse organisatie voor Category Development & Marketing

26 Jul, 2004, 17:44 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, July 26 /PRNewswire/ --

- Sherrie Terry benoemd tot VP Category Development & Joe Huston aangeworven als VP Marketing

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakte vandaag twee belangrijke wijzigingen bekend om haar Noord-Amerikaanse organisaties category development en marketing te versterken. Het bedrijft benoemde Sherrie Terry, 46, tot de nieuwe functie van vice-president category development en Joe Huston, 33, als vice-president marketing

"Deze wijzigingen ondersteunen onze strategische doelstelling om waarde te creëren door differentiatie en voort te bouwen op onze sterke punten in category management, marketing en new product development capaciteiten," zei Jeff Filliater, senior vice president, Chiquita Fresh Group - Noord-Amerika.

Terry was Chiquita's vice president marketing in Noord-Amerika in de afgelopen acht jaar. In haar nieuwe functie zal zij verantwoordelijk zijn voor de vergroting van ons competitieve voordeel in category management van bananen en uitbreiding van deze expertise in ander vers voedsel. Terry zal tevens dienen als de strategische category en marketing expert in teams ter ontwikkeling van nieuwe klanten en nieuwe kanalen.

"Sherrie heeft unieke kwalificaties om onze inspanningen te leiden om de groente-afdeling van de toekomst zodanig te definiëren dat de consument meer tevreden is, de verkoper meer winst maakt en de aanwezigheid van producten van het merk Chiquita wordt vergroot," zei Filliater.

Huston komt naar Chiquita na meer dan 10 jaar bij Procter & Gamble waar hij succesvolle carrière gemaakt heeft in brand management en new business development. Hij werkte meest recentelijk als marketing director, new business opportunities voor het wereldwijde Wal-Mart team in Fayetteville, Ark., waar hij verantwoordelijk was voor identificatie en implementatie van opportuniteiten om het P&G portfolio te verbreden.

"Wij hebben er het volste vertrouwen in dat Joe de marketing groep op succesvolle wijze zal leiden naar merk innovatie en differentiatie hetgeen in lijn ligt met onze doelstelling om een organisatie te worden waarbij de consument meer centraal staat," concludeerde Filliater.

Chiquita Brands International is een leidinggevend internationaal marketer, producent en distributeur van bananen van hoge kwaliteit en andere vers voedsel, dat voornamelijk verkocht wordt onder het topmerk Chiquita(R) Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf verhandelt en verkoop tevens vers fruit en andere fruitproducten onder merknaam met toegevoegde waarde; Bezoek voor meer informatie de website www.chiquita.com

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.