Chiquita Brands International zal bevoorrechte obligaties en converteerbare, eeuwigdurende preferente aandelen uitgeven

19 Maa, 2005, 00:08 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, March 18 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan van plan te zijn om in de toekomst bevoorrechte obligaties voor in totaal US$ 150 miljoen aan nominale waarde en converteerbare, eeuwigdurende preferente aandelen voor in totaal US$ 75 aan liquidatiewaarde uit te geven. De preferente aandelen zullen converteerbaar zijn in gewone aandelen van het bedrijf. Het bedrijf is van plan om de netto opbrengst van dit aanbod in combinatie met beschikbare liquide middelen en geleende gelden van nieuwe bevoorrechte leningen te gebruiken voor de financiering van de al aangekondigde overname van de afdeling Fresh Express van Performance Food Group. Verwacht wordt dat de overname einde april rond zal zijn. Het bedrijf kan op basis van de markt- en andere omstandigheden beslissen om het bedrag van de effecten uitgegeven met elke emissie voor een ander doel te gebruiken, of om de overname met andere middelen te financieren.

De obligaties en preferente aandelen zullen in de Verenigde Staten worden aangeboden aan in aanmerking komende institutionele kopers overeenkomstig bepaling 144A van de Securities Act van 1933 en buiten de Verenigde Staten overeenkomstig bepaling S van de Securities Act. De obligaties, de preferente aandelen en de gewone aandelen die bij conversie van de preferente aandelen zullen worden uitgegeven, zijn niet geregistreerd onder de Securities Act en mogen niet in de Verenigde Staten worden aangeboden of verkocht zonder registratie of een van toepassing zijnde uitzondering op de registratievereisten.

Dit persbericht vormt geen aanbod om de obligaties of andere effecten te verkopen noch een verzoek tot een aanbod om deze te kopen, en mag niet worden opgevat als een aanbod, verzoek of verkoop in een rechtsgebied waar, of aan personen voor wie een dergelijk aanbod, verzoek of verkoop onwettig is. De schuldeffecten zullen uitsluitend worden aangeboden via een onderhands prospectus.

Chiquita Brands International is een toonaangevende, internationale verkoper, producent en distributeur van kwaliteitsbananen en andere verse producten die met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf distribueert en verkoopt ook vers geplukt fruit en andere merkproducten van verwerkt fruit. Nadere informatie kunt u lezen op http://www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.