Chiquita Brands International zal bevoorrechte schuldeffecten uitgeven

14 Sep, 2004, 19:10 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, September 14 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan van plan te zijn om in totaal US$ 250 miljoen in nominale waarde aan bevoorrechte schuldeffecten met vervaldatum in 2014 uit te geven, mits aan de markt- en andere gewone voorwaarden wordt voldaan. Het bedrijf is van plan om de netto opbrengst van de emissie, in combinatie met beschikbare liquiditeiten, te gebruiken voor de financiering van het vroeger aangekondigde bod en goedgekeurde verzoek voor de bevoorrechte schuldeffecten voor in totaal US $250 miljoen in nominale waarde tegen 10,56% die in 2009 vervallen.

De schuldeffecten zullen in de Verenigde Staten worden aangeboden aan in aanmerking komende institutionele kopers overeenkomstig bepaling 144A van de effectenwet van 1933 en buiten de Verenigde Staten overeenkomstig bepaling S van de effectenwet. De schuldeffecten zijn niet geregistreerd onder de effectenwet en mogen niet in de Verenigde Staten worden aangeboden of verkocht zonder registratie of een van toepassing zijnde uitzondering op de registratievereisten.

Dit persbericht is geen aanbod om deze of andere effecten te verkopen noch een verzoek tot een aanbod om deze te kopen, en mag niet worden opgevat als een aanbod, verzoek of verkoop in een rechtsgebied waar, of aan personen voor wie een dergelijk aanbod, verzoek of verkoop onwettig is. De schuldeffecten zullen uitsluitend worden aangeboden via een onderhands prospectus.

Chiquita Brands International is een toonaangevende, internationale verkoper, producent en distributeur van kwaliteitsbananen en andere verse producten die met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf distribueert en verkoopt ook vers geplukt fruit en andere merkproducten van fruit na waarde te hebben toegevoegd. Nadere informatie kunt u lezen op http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.