Chiquita Brands maakt tweedekwartaalcijfers 2010 bekend

02 Aug, 2010, 23:57 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, August 2, 2010 /PRNewswire/ --

- Een vergelijkbaar inkomen van US $64 miljoen oftewel US $1,40 per verwaterd aandeel, en volgens de Amerikaanse GAAP waren deze bedragen US $95 miljoen oftewel US $2,06 per verwaterd aandeel

- Goede resultaten in Noord-Amerika en weer winst in Europa

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakt vandaag de financiële cijfers en bedrijfsresultaten bekend voor het tweede kwartaal van 2010. Alle cijfers in dit persbericht hebben betrekking op de lopende activiteiten, tenzij anders vermeld.

Op vergelijkbare basis meldde het bedrijf een inkomen uit lopende activiteiten van US$ 64 miljoen, of US$ 1,40 per verwaterd aandeel over het tweede kwartaal van 2010, ten opzichte van een inkomen van US$ 95 miljoen, of US$ 2,08 per verwaterd aandeel in 2009. Op basis van de regels volgens GAAP meldde het bedrijf een inkomen uit lopende activiteiten van US$ 95 miljoen, of US$ 2,06 per verwaterd aandeel. Dit is inclusief een winst van US$ 32 miljoen voor de verkoop van 51 procent van Just Fruit in a Bottle, ten opzichte van een inkomen van US$ 89 miljoen, of US$ 1,95 per verwaterd aandeel in 2009. De nettoverkopen bedroegen US$ 916 miljoen, 4 procent lager dan een jaar eerder. De bedragen genoemd op vergelijkbare basis zijn exclusief bepaalde posten, hieronder beschreven bij "Posten die vergelijkbaarheid beïnvloeden".

"Zoals we verwachtten, hebben we in het tweede kwartaal weer winst gemaakt in Europa na het ongewoon zwakke eerste kwartaal", zegt Fernando Aguirre, voorzitter en chief executive officer. "Het oppeppen van Europa heeft onze hoogste prioriteit en hiervoor hebben we goede vooruitgang geboekt met de uitvoering van een zakelijk plan ter verbetering van de prijsstelling, belangrijke kostenposten, en de distributie. Tegelijkertijd gebruiken we de kracht van onze sterke merken. In de tussentijd profiteren we van onze gediversifiëerde portfolio waarbij onze salades en bananen in Noord Amerika hetzelfde winstniveau behaalden in het tweede kwartaal als vorig jaar, zonder onze verhoogde investering in marketing voor de consument."

Aguirre voegt hieraan toe: "Wij geloven dat onze diversificatie en winstgevende groeistrategie zal resulteren in een hoge winstgevendheid over het hele jaar. Maar, zoals we eerder hebben opgemerkt, hielden onze eerdere verwachtingen geen rekening met een aanhoudende grote verlaging van de Europese wisselkoersen. We passen nu onze schatting van vergelijkbaar inkomen voor het hele jaar aan tot tussen de US$ 80 tot US$ 90 miljoen, er vanuit gaande dat deze koersen lager blijven dan eerder dit jaar. Zelfs met een lager geschat inkomen blijft 2010 een van de meest winstgevende jaren van het afgelopen decennium, ondanks het zwakke economische klimaat."

OVERZICHT TWEEDE KWARTAAL 2010

(De volgende tabel bevat correcties in de kolom voor "Omzet(-verlies) uit lopende activiteiten" en in de kolom voor "Winst per aandeel uit lopende activiteiten" tussen vergelijkbare en GAAP (algemeen aanvaarde boekhoudkundige beginselen) cijfers. Zie "Posten die vergelijkbaarheid beïnvloeden" hieronder voor een beschrijving van posten die ter vergelijking niet zijn meegenomen, en hoe deze posten de resultaten van te melden segmenten beïnvloeden.

(Alle bedragen in Amerikaanse dollars tenzij anders aangegeven.)

(in miljoenen, m.u.v. per aandelental)

inkomsten   inkomsten (verlies)
                                              (verlies)       per verwaterd
                                                               aandeel (1)
                                             2010    2009     2010    2009
                                             ----    ----     ----    ----

Vergelijkbaar resultaat (niet-GAAP)      $ 64    $ 95   $ 1,40  $ 2,08
      Verhuizing Europees hoofdkantoor          -      (4)       -   (0,09)
      Oplopende niet contante rentelasten
       over converteerbare obligaties          (2)     (2)   (0,04)  (0,04)
    Winst op verkoop van
     Just Fruit in a Bottle                    32       -     0,71       -
    Gemelde resultaten (GAAP)                $ 95    $ 89   $ 2,06  $ 1,95
                                              ===     ===    =====   =====

Bovenstaande resultaten betreffen afgeronde getallen.

(1) Aandelen gebruikt voor de berekening van verwaterde winst per aandeel
    op basis van rapportage.

Nettoverkopen en vergelijkbare resultaten: De kwartaalverkopen daalden met 4 procent tot een bedrag van $ 916 miljoen vergeleken met vorig jaar, vanwege een lager volume aan kleinhandelsalades met meerwaarde in Noord-Amerika en een lagere bananenprijs in de Europese kernmarkten in Europa. Het bedrijf genoot een vergelijkbaar inkomen van $ 64 miljoen over het tweede kwartaal van 2010, vergeleken met $ 95 miljoen een jaar eerder. Dit vanwege hogere kosten voor bananen en brandstof, een lagere prijs voor bananen op de kernmarkt in Europa, en een verhoogde investering in consumentenmarketing in Noord-Amerika.

Gelden, schulden en liquiditeit: Op 30 juni 2010 bedroegen de contanten en equivalenten $ 139 miljoen en waren de schulden gedaald tot $ 639 miljoen. Het bedrijf ontving in april $ 18 miljoen uit de verkoop van de bedrijfsinvestering in Coast Citrus Distributors en in mei een extra $ 18 miljoen uit de verkoop van een 51 procentsbelang in Just Fruit in a Bottle aan Danone.

Bananen: De nettoverkopen voor dit segment daalden met 2 procent tot een bedrag van $ 547 miljoen, voornamelijk vanwege een lagere prijsstelling en volume op belangrijke Europese marktsegmenten. Het vergelijkbaar bedrijfsinkomen daalde tot $ 64 miljoen ten opzichte van $ 96 miljoen in 2009. Dit vanwege hogere bevoorradings- en brandstofkosten, een lagere gemiddelde lokale prijsstelling tegen de recordniveaus van een jaar eerder. In Europa steeg het volume met het verloop van het kwartaal terwijl de vraag terugveerde naar een normaler niveau. Het bedrijf heeft vorderingen lopen van $ 12 miljoen en een overeenkomende kostenvermindering over het tweede kwartaal van 2010 die te maken heeft met de introductie van de EU tarievenverlaging op 9 juni 2010 die retroactief is tot 15 december 2009. In Noord-Amerika heeft het bedrijf vergelijkbare winstmarges behaald als in 2009, voor de hogere investeringen in consumentenmarketing, op hogere prijzen en meer volume.

Salades en gezonde snacks: De nettoverkopen daalden met 6 procent naar $ 288 miljoen, vanwege lagere volumes kleinhandelsalades met meerwaarde. Het vergelijkbaar bedrijfsinkomen bleef gelijk op $ 30 miljoen omdat het bedrijf voordeel had van $ 7 miljoen aan lagere kosten, voornamelijk vanwege een efficiënter netwerk dankzij een lager volume vanwege een overstap naar thuismerken aan het begin van het jaar. Daarnaast investeerde het bedrijf $ 4 miljoen meer in consumentenmarketing dan in de periode een jaar eerder.

VOORUITZICHTEN 2010

Ondanks een langzame eerste zes maanden, vooral in Europa, blijft het bedrijf een sterke winstgevendheid verwachten over het gehele boekjaar 2010, met een vergelijkbaar inkomensdoelstelling van $ 80 tot $ 90 miljoen voor het hele jaar. Over het gehele jaar 2010 verwacht het bedrijf dat de inkomsten iets dalen. Deze verwachtingen zijn gebaseerd op een blijvende daling van de Europese wisselkoersen. Deze staan sinds eind juni gemiddeld 13 procent onder het niveau van de tweede helft van 2009. Zoals eerder aangegeven, verwacht het bedrijf ook dat de kwartaalinkomsten anders zijn dan die van 2009, omdat verwacht wordt dat de resultaten over de tweede helft beter zijn dan die van dezelfde periode in 2009, vooral met het oog op het vierde kwartaal.

Marktvoorraden in Latijns-Amerika zijn strakker geworden, waardoor vraag en aanbod weer in balans is. In Europa heeft het bedrijf vooruitgang geboekt, en verwacht dat ook te blijven maken, op het gebied van de uitvoering van een zakelijk plan ter verbetering van de prijsstelling, belangrijke kostenposten, en de distributie. Deze verwachte kostenverminderingen zijn onder andere gebaseerd op aanzienlijk lagere kosten vanwege een overschot aan fruit. Dit dankzij een herstructurering van de fruitcontracten en lagere Europese tarieven, wat de verwachte stijging van brandstofkosten en fruitkosten zal compenseren vergeleken met 2009. Daarnaast gaat de samenwerking omtrent Just Fruit in a Bottle met Danone het resultaat ook verbeteren voor de tweede helft van het jaar.

Het bedrijf verwacht in Noord-Amerika krachtige prestaties te blijven houden voor de bananen en heeft duurzame kostenverminderingen doorgevoerd, zoals bijvoorbeeld een efficiënter (productie) netwerk bij de salades. Het bedrijf verwacht dat de bedrijfsmarge over het gehele boekjaar 2010 voor de salades met meerwaarde zal stijgen tot 8 procent, zelfs met de verhoogde investering in consumentenmarketing en innovatie die bedoeld is om de concurrentiepositie op de lange termijn te verbeteren via trouwere klanten met een voorkeur voor de merkproducten. Het bedrijf is ook gericht op groeimogelijkheden voor het volume aan winstgevende kleinhandelsalades op de langere term die de lagere kleinhandelsaladevolumes van 2010 ten opzichte van een jaar eerder compenseren.

De verwachtingen van het bedrijf betreffende vergelijkbare resultaten houden geen rekening met onvoorziene weersomstandigheden of gebeurtenissen, verdere grote schommelingen in valutakoersen, de $ 32 miljoen winst op de deconsolidatie en de verkoop van 51 procent van Just Fruit in a Bottle, en $ 8 miljoen aan niet-contante rentelasten op de converteerbare obligaties. Laatstgenoemde effecten worden vermeld in de Amerikaanse GAAP-resultaten van het bedrijf.

De volgende tabel biedt een overzicht van de kwartaalresultaten en de schattingen van het management van bepaalde belangrijke posten voor 2010:

(in miljoenen)                   K1 2010       K2 2010        BJ 2010
                                     Werkelijk     Werkelijk      Geraamd

Kapitaaluitgaven                    $ 7           $ 9        $ 70-80
    Waardevermindering & afschrijving  $ 14          $ 15        $ 60-63
    Bruto rentelasten (1)              $ 14          $ 14        $ 55-57
    Netto rentelasten (1)              $ 13          $ 13        $ 48-51

(1)  De rentelasten zijn inclusief de effecten van een boekhoudstandaard
    overgenomen in 2009, die heeft veranderd hoe de converteerbare obligaties
    van het bedrijf worden geadministreerd, met extra niet-contante
    rentelasten van $ 7 miljoen over het volledige boekjaar 2009 en van $ 8
    miljoen voor het volledige boekjaar 2010.

Conference call

Chiquita houdt vandaag om 16.30 oostkusttijd een conferentiegesprek ter bespreking van de resultaten voor zijn investeerders, welke via een webzending live te beluisteren is op http://www.chiquitabrands.com. Een opname van het conferentiegesprek blijft beluisterbaar tot 12 augustus. U kunt het gesprek ook gratis beluisteren vanaf telefoonnummer 1-888-359-3610 in de Verenigde Staten en +1-719-457-2629 daarbuiten, met conferentiecode 8410160. Om een opname per telefoon te beluisteren belt u nummer 1-888-203-1112 vanuit de Verenigde Staten en +1-719-457-0820 vanuit andere landen. De toegangscode is 8410160.

TAXATIES BUITEN DE GAAP

Het bedrijf geeft verslag van zijn financiële resultaten volgens de algemeen aanvaarde boekhoudkundige principes in de Verenigde Staten van Amerika (V.S. GAAP). In een poging investeerders extra informatie te bieden over de resultaten van het bedrijf en om meer betekenis te geven aan een vergelijking met de financiële prestaties van een jaar eerder, alsook inzicht te bieden in de maatregelen die het management gebruikt om de prestaties van het bedrijf af te zetten tegen interne budgetten en doelstellingen, geeft het bedrijf verslag van bepaalde taxaties buiten de GAAP zoals bepaald door de Securities and Exchange Commission. Het verschil tussen de V.S. GAAP en de financiële taxaties buiten de GAAP wordt hieronder beschreven onder het kopje "Posten die vergelijkbaarheid beïnvloeden". De financiële taxaties buiten de GAAP dienen als toevoeging en niet ter vervanging van de Amerikaanse GAAP-taxaties en kunnen anders zijn dan zoals andere bedrijven die gebruiken.

POSTEN DIE VERGELIJKBAARHEID BEÏNVLOEDEN

Tweede kwartaal 2010 & posten 2009

- Verhuizing Europees hoofdkantoor: In het vierde kwartaal van 2008,
      besloot het bedrijf zijn Europese hoofdkantoor te verhuizen teneinde
      de belastingstructuur op de lange termijn te optimaliseren. De
      verhuizing bracht eenmalige kosten van ongeveer $ 19 miljoen met zich
      mee, waarvan $ 12 miljoen voor rekening van 2009 kwam, waarvan $ 4
      miljoen in het tweede kwartaal. Verhuiskosten zijn opgenomen in de te
      melden cijfers als onderdeel van het bedrijfsinkomen, maar zijn niet
      gespecificeerd naar te melden segmenten.

- Oplopende niet-contante rentelasten over converteerbare obligaties: In
      2009 introduceerde het bedrijf met terugwerkende kracht een nieuwe
      boekhoudstandaard voor zijn converteerbare schuldfaciliteiten, die het
      bedrag aan gemelde GAAP rentelasten op zijn $ 200 miljoen aan
      converteerbare senior obligaties van 4,25 procent verhoogt. De bepaling
      van inkomsten op een vergelijkbare basis is exclusief de extra niet-
      contante rentelasten door toepassing van de standaard. Deze hogere
      niet-contante rentelasten bedroegen $ 2 miljoen in beide kwartalen die
      respectievelijk op 30 juni 2010 en 2009 eindigden en $ 7 miljoen over
      het volledige boekjaar 2009. Over boekjaar 2010 zal dit $ 8 miljoen
      zijn.

- Winst op deconsolidatie en verkoop van Just Fruit in a Bottle: Zoals
      eerder bekend gemaakt is het bedrijf een samenwerkingsverband aangegaan
      met Danone S.A., om fruitdrankjes op basis van Chiquita's Just Fruit in
      a Bottle(R) te verkopen in Europa. Bij het sluiten in mei 2010,
      verkocht het bedrijf 51 procent van zijn merk Just Fruit in a Bottle
      aan Danone voor 15,0 miljoen euro ($ 18 miljoen) en deconsolideerde
      Just Fruit in a Bottle, door de overige 49 procent te administreren met
      de vermogensmutatiemethode. De winst op de verkoop en deconsolidatie
      van Just Fruit in a Bottle bedroeg $ 32 miljoen. Dit is inclusief een
      winst van $ 15 miljoen vanwege de herweging van de reële waarde van de
      op de sluitingsdatum overgebleven investering van 49 procent in Just
      Fruit in a Bottle.

Over Chiquita Brands International, Inc.

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) is een toonaangevende internationale verkoper en distributeur van eersteklas verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en andere vruchten tot voedzame, groene kant-en-klare gemengde salades. Het bedrijf verkoopt zijn gezonde verse producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaarlijkse omzet van bijna $ 3,5 miljard dollar en ongeveer 21.000 mensen in dienst die wereldwijd actief zijn in bijna 80 landen. Ga voor meer informatie naar onze website op http://www.chiquitabrands.com.

Op de toekomst gerichte uitspraken

Dit persbericht bevat enige "voorspellende" uitspraken, waaronder die onder het kopje "Vooruitzichten 2010", in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze uitspraken zijn afhankelijk van een aantal aannames, risico's en onzekerheden, die veelal buiten Chiquita's invloedssfeer vallen, zoals: de gebruikelijke risico's verbonden aan internationale voedselbedrijven zoals de invloed van de prijs van grondstoffen en andere productiemiddelen, wisselkoersschommelingen, industriële en concurrerende omstandigheden (welke nu nog onvoorspelbaarder zijn vanwege de aanhoudende onzekerheden binnen het wereldwijde economische klimaat), overheidsreguleringen, voedselveiligheidszaken, de terugroeping van producten welke het bedrijf of de markt heeft beïnvloed, arbeidsverhoudingen, belastingen, politieke instabiliteit en terrorisme, ongebruikelijke weersomstandigheden, -manifesteringen en oogstrisico's, toegang tot en kosten van financiering, en de uitslag van lopende rechtszaken en staatsonderzoeken waarbij het bedrijf betrokken is en de juridische en andere kosten die hiermee te maken hebben.

De vooruitziende uitspraken in dit persbericht zijn gedaan op de datum van dit persbericht en vormen geen garantie voor toekomstige resultaten. Werkelijke resultaten of ontwikkelingen kunnen wezenlijk verschillen van de verwachtingen die worden uitgedrukt of zijn geïmpliceerd in de vooruitziende uitspraken. Chiquita is niet verplicht deze verklaringen bij te werken. Bijkomende informatie over factoren die van invloed kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita staat vermeld in de documenten die bij de SEC zijn ingediend, waaronder het jaarverslag op formulier 10-K, de kwartaalverslagen op formulier 10-Q en de recente rapporten op formulier 8-K.

Bijlage A:
                        CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.
            GECONSOLIDEERDE WINST- EN VERLIESREKENING - TWEEDE KWARTAAL
       (ongecontroleerd - in miljoenen, behalve voor de bedragen per aandeel)

Kwartaal eindigend op   Half jaar eindigend op
                                     30 juni               30 juni
                                 ----------------      -----------------
                                 2010        2009      2010         2009
                                 ----        ----      ----         ----
    Nettoverkopen              $  916       $ 952   $ 1,725      $ 1,794
                                 ----        ----    ------       ------
    Operationele uitgaven:
      Verkoopkosten               738         746     1,444        1,456
      Verkoop, algemeen en
       administratie               91          88       171          171
      Waardevermindering           12          13        24           26
      Afschrijving                  3           3         5            5
      Aandelenkapitaal in winst
       van aandeelhouders          (2)        (10)       (2)         (16)
      Deconsolidatie en verkoop
       van Just Fruit
       in a Bottle                (32)          -       (32)           -
      Verhuizing Europees
       hoofdkantoor                 -           4         -            9
                                  ---         ---
                                  810         843     1,610        1,651
                                  ---         ---     -----        -----
    Bedrijfsinkomen               107         109       114          142
    Rentebaten                      1           1         3            2
    Rentelasten                   (14)        (16)      (29)         (32)
    Ander inkomen (1)               3           -         3            -
                                  ---         ---
    Inkomen uit de resultaten
     lopende act. vóór
       belasting                   97          94        92          113
    Winstbelastingkosten (1, 2)    (3)         (5)       (3)          (1)
                                  ---         ---       ---          ---
    Inkomen uit de lopende
     activiteiten                  95          89        89          112
    Verlies uit beëindigde
     activiteiten (3)               -           -        (3)           -
                                  ---         ---       ---          ---
    Netto omzet                  $ 95        $ 89      $ 85        $ 112
                                  ===         ===       ===         ====
    Basiswinst per aandeel:
       Lopende activiteiten    $ 2,11      $ 2,00    $ 1,97       $ 2,52
       Beëindigde activiteiten      -           -     (0,07)           -
                                  ---         ---     -----          ---
                               $ 2,11      $ 2,00    $ 1,90       $ 2,52
                                =====       =====     =====        =====
    Verwaterde winst per aandeel:
       Lopende activiteiten    $ 2,06      $ 1,95    $ 1,95       $ 2,46
       Beëindigde activiteiten      -           -     (0,07)           -
                                  ---         ---     -----          ---
                               $ 2,06      $ 1,95    $ 1,88       $ 2,46
                                =====       =====     =====        =====
    Aandelen voor berekening van
     basiswinst per aandeel      44,9        44,5      44,9         44,5
    Aandelen voor berekening
     Verwaterde winst per
     aandeel                     45,9        45,5      45,4         45,5

(1)  Ander inkomen vanwege een uitspraak over een vordering die verband
    houdt met een belastingteruggave die niet winstgerelateerd is. Een
    compenserende $ 1 miljoen aan gerelateerde lasten valt onder
    "winstbelastingkosten".

(2)  "Winstbelastingkosten" zijn inclusief $ 1 miljoen aan baten uit
    beide tweede kwartalen van zowel 2010 alsook 2009, vanwege onvoorziene
    belastingbepalingen in verschillende rechtsgebieden.
    "Winstbelastingkosten" is inclusief $ 2 miljoen en $ 8 miljoen aan baten
    over het half jaar eindigend zowel op 30 juni 2010 alsook op 30 juni
    2009. De baten in 2010 hebben te maken met een vrijgegeven buitenlandse
    voorziening voor lagere waardering, in 2009 kwamen $ 4 miljoen aan baten
    uit de verkoop van de bedrijfsactiviteiten aan de Ivoorkust. Beide jaren
    omvatten onvoorziene belastingbepalingen in verschillende rechtsgebieden.

(3)  Verliezen uit beëindigde activiteiten hebben betrekking op mogelijke
    verplichtingen tot vergoedingen voor belastingverplichtingen van Atlanta
    AG.

BIJLAGE B:

CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.
                            OPERATIONELE CIJFERS - TWEEDE KWARTAAL
         (ongecontroleerd - in miljoenen, met uitzondering van de percentages
                                       en de wisselkoersen)

Salades en gezonde snacks (2)      10,3%    9,7%       0,6) pts
      Overige producten                   1,7%    5,6%      (3,9) pts
    SG&A als omzetpercentage              9,9%    9,3%       0,6  pts
    Omzetvolume bananen (dozen van 40 lb)
      Noord-Amerika                      16,6    16,1        3,1%

Salades en gezonde snacks (2)      9,1%       7,3%       1,8)pts
      Overige producten                  2,1%       4,4%      (2,3)pts
    SG&A als omzetpercentage             9,9%       9,6%       0,3 pts
    Omzetvolume bananen (dozen van 40 lb)
      Noord-Amerika                     31,5       31,2        1,0%
      Europa & het Midden-Oosten
         Europese kernmarkten(3)        21,5       23,6       (8,9)%
         Mediterrane landen &
         het Midden-Oosten               9,9        8,1       22,2%
    Bananenprijzen
      Noord-Amerika                                            5,2%
      Europese kernmarkten (3)
           Amerikaanse dollar                                 (8,6)%
           Plaatselijk                                        (8,4)%
      Mediterrane landen & het Midden-Oosten                  (8,5)%
    Verkoopvolume van het merk Fresh Express
     salades met meerwaarde
      Volume (per 12 verpakt)           29,4       33,2      (11,4)%
      Prijs (4)                                                0,5%

Gemiddelde wisselkoers euro, contant
     (dollars per euro)               $ 1,34     $ 1,33        0,8%

Gemiddelde wisselkoers euro,
     hedged (dollars per euro)        $ 1,37     $ 1,35        1,5%

(1)  Zie detailbeschrijving van de afstemming van posten tussen GAAP en
    cijfers op vergelijkbare basis in de tekst van dit persbericht onder het
    kopje getiteld "Posten die vergelijkbaarheid beïnvloeden".

(2)  Exclusief $ 7 miljoen en $ 8 miljoen uit de verkoop van Just Fruit
    in a Bottle in de tweede kwartalen van 2010 en 2009, en inkomensverliezen
    van $ 1 miljoen en $ 6 miljoen over deze periodes, winstmarges
    segmenten over de tweede kwartalen van 2010 en 2009 bedroegen 10,9
    procent en 11,9 procent. Exclusief $ 13 miljoen en $ 14 miljoen uit de
    verkoop van Just Fruit in a Bottle voor zowel YTD 2010 alsook 2009, en
    inkomensverliezen van $ 3 miljoen en $ 9 miljoen in deze periodes, de YTD
    bedrijfsmarge voor 2010 en 2009 was respectievelijk 9,9 en 9,0 procent.

(3)  De Europese kernmarkten van het bedrijf zijn de 27 lidstaten van
    de Europese Unie, Zwitserland, Noorwegen, en IJsland.

(4)  De prijzen gelden alleen voor de producten van Fresh Express
    en zijn inclusief brandstoftoeslagen.

Bijlage C:

EUROPESE VALUTA
                  WIJZIGING JAAR-OP-JAAR - GUNSTIG (ONGUNSTIG)
                                   2010 vs. 2009
                        (Niet-gecontroleerd - in miljoenen)

Invloed valuta  (Euro/Dollar)      K2   YTD
                                      ---   ---
      Omzet                         $ (12) $ (0)
      Lokale kosten                     2    (2)
      Hedging (1)                      10     5
      Vertaling balans (2)             (2)   (5)
                                      ---   ---

Netto invloed Europese valuta   $  (3) $ (2)
                                      ===   ===

(1)  Baten hedging bedroegen $ 8 miljoen in het tweede kwartaal van 2010
    en $ 2 miljoen aan kosten in het tweede kwartaal van 2009. Baten hedging
    voor dit jaar tot op dit moment bedragen $ 9 miljoen voor YTD 2010
    vergeleken met $ 4 miljoen voor YTD 2009.

(2)  De vertaling van de balans bedroeg een verlies van $ 2 miljoen
    over het tweede kwartaal van 2010, vergeleken met een verlies van minder
    dan $ 1 miljoen over het tweede kwartaal van 2009. De vertaling van de
    balans voor YTD 2010 bedroeg een verlies van $ 7 miljoen vergeleken met
    een verlies van $ 1 miljoen voor YTD 2009.

BRON Chiquita Brands International, Inc.