Chiquita doet bod en verzoek tot goedkeuring op al zijn 10,56% Senior Notes met looptijd 2009

15 Sep, 2004, 00:58 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, September 15 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat het een bod en een verzoek tot goedkeuring heeft uitgebracht op alle USD 250 miljoen totaal bedrag aan eigen uitstaande 10,56% Senior Notes met looptijd 2009 (CUSIP Number: 170032 AN 6, ISIN Code: US170032AN63, Common Code: 014278974 ) volgens de algemene voorwaarden beschreven in het biedingsbericht (Purchase and Consent Solicitation Statement) van 14 september 2004 (de "Statement").

De koopprijs is USD 1.069,56 per USD 1.000 hoofdsom aan obligaties die geldig aangeboden zijn en aanvaard voor betaling, plus aangegroeide en onbetaalde interest tot maar exclusief de toepasbare vereffeningsdatum. Onder bepaalde omstandigheden, zoals onderaan beschreven, zal Chiquita aan houders die hun obligaties aanbieden een bedrag ("consent payment") betalen van USD 20 per USD 1.000 hoofdsom aan obligaties die geldig zijn aangeboden en aanvaard voor betaling. De uitvoering van het bod is afhankelijk van marktvoorwaarden en andere voorwaarden zoals beschreven in de Statement, waaronder de goedkeuring krijgen van de houders van de meerderheid van de totale hoofdsom van de obligaties.

In verband met het bod, vraagt Chiquita goedkeuring om alle beperkende overeenkomsten te elimineren die in de akte werden opgenomen onder dewelke de obligaties werden uitgegeven. De amendementen aan de akte worden uiteengezet in een supplementaire akte en worden meer gedetailleerd omschreven in de Statement. De "consent payment" zal alleen worden betaald aan houders die hun obligaties geldig aanbieden en hun goedkeuring geven om middernacht of vóór middernacht, plaatselijke tijd in New York City, op 27 september 2004 (de "Consent Date"), tenzij de periode verlengd wordt. Houders die hun obligaties aanbieden na de Consent Date ontvangen enkel de koopprijs voor het bod.

Het bod verloopt om middernacht, plaatselijke tijd in New York City, op 12 oktober 2004, tenzij het bod verlengd of beëindigd wordt door Chiquita. Chiquita mag, met zekere restricties, het bod te allen tijde naar eigen goeddunken wijzigen, verlengen of beëindigen zonder daarvoor enige betalingen te doen. De inschrijving van obligaties mag niet worden ingetrokken en de goedkeuringsverklaringen mogen niet meer worden herroepen na de Consent Date, behalve in beperkte omstandigheden.

Chiquita heeft Morgan Stanley & Co. Incorporated aangesteld als "dealer manager" en "solicitation agent" voor het bod en de goedkeuringsverklaring. Voor vragen inzake het bod of de goedkeuringsverklaring kunt u contact opnemen met MacKenzie Partners, Inc. (de "information agent") op +1-212-929-5500 (collectgesprek), of op het groene nummer +1-800-322-2885.

Dit persbericht is enkel voor informatieve doeleinden en is geen bod tot aankoop, een verzoek of een bod tot aankoop of een verzoek van een goedkeuring met betrekking tot de obligaties. Het bod en het goedkeuringsverzoek worden enkel door de Statement gemaakt.

Chiquita Brands International, Inc. is een leidinggevende internationale verkoper, producent en distributeur van bananen en overige verse groenten en fruit van hoge kwaliteit, die worden verkocht onder het Chiquita(R) kwaliteitsmerk en aanverwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een toonaangevende leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf legt zich eveneens toe op de distributie en marketing van vers gesneden fruit en andere volwaardige fruitproducten van andere merken. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.chiquita.com .

BRON Chiquita Brands International, Inc.