Chiquita geeft toelichting op vooruitzichten voor 2008 en maakt presentatie aandelencongres bekend

18 Jun, 2008, 01:33 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 18 /PRNewswire/ --

- Boekjaar 2008 naar verwachting sterke verbetering ten opzichte van vorig jaar

- Derdekwartaalcijfers naar verwachting dezelfde lijn als vorig jaar

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) geeft vandaag toelichting op een aantal uitspraken uit haar gisteren uitgegeven interim prijs/volumepublicatie. Ten opzichte van vorig jaar verwacht het bedrijf een sterke verbetering qua bedrijfsprestaties in het tweede kwartaal en voor het hele boekjaar 2008. Het bedrijf sprak uit dat het derde kwartaal traditioneel een zwak kwartaal is voor het bedrijf en voor de bananenindustrie. Voorzitter en algemeen directeur Fernando Aguirre zegt: "We willen graag duidelijk maken dat, bij ongewijzigde (kost-)prijzen en geldwisselkoersen, de verliezen verwacht voor het derde kwartaal 2008 globaal op dezelfde lijn zullen zitten met de verliezen van het derde kwartaal in 2007. Overeenkomstig onze eerdere uitspraken blijven we een veel betere prestatie verwachten voor 2008 dan vorig jaar."

Het bedrijf maakt ook bekend dat voorzitter en directeur Fernando Aguirre zal spreken tijdens het achttiende jaarlijkse congres van Wachovia Nantucket Equity. De toespraak staat gepland voor dinsdag 24 juni 2008, om 14.00 uur EDT in het White Elephant Hotel in Nantucket, Massachusetts. De toespraak zal te zien zijn als webzending op de website van het bedrijf (www.chiquita.com) of op www.wsw.com/webcast/wa50/cqb (vanwege de lengte van deze URL, kan het nodig zijn deze handmatig te kopiëren en te plakken in de navigatiebalk van uw internetbrowser). Deze toespraak kan 90 dagen lang worden afgespeeld op deze websites.

Over Chiquita Brands International, Inc.

Met een jaarlijkse omzet van ongeveer 4,7 miljard dollar is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale verkoper en distributeur van eersteklas verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en andere vruchten tot voedzame, groene kant-en-klare gemengde salades. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach van consumenten over de hele wereld te veroveren door hen te laten genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 24.000 mensen in dienst in meer dan 70 landen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar onze website op www.chiquita.com

Dit persbericht bevat enige vooruitziende uitspraken in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Deze uitspraken zijn afhankelijk van een aantal aannames, risico's en onzekerheden, die veelal buiten Chiquita's invloedssfeer vallen, zoals: kostenstijgingen en het vermogen om deze door te berekenen aan klanten; veranderingen in de concurrentie volgend op de overschakeling in 2006 naar een zuiver tarifair stelsel voor de import van bananen in de Europese Unie; uitzonderlijke weersomstandigheden; industriële en concurrerende omstandigheden; financiering; het vermogen om kostenbesparingen en andere voordelen door te voeren zoals beraamd op basis van de reorganisatie die in oktober 2007 is aangekondigd; terugroeping van producten en andere zaken die het vertrouwen van de markt en de consument in de producten van Chiquita mogelijk schaden; de gebruikelijke risico's verbonden aan internationale voedselbedrijven zoals de invloed van product-, en grondstofprijzen, voedselveiligheid, wisselkoersschommelingen, overheidsreguleringen, arbeidsrelaties, belastingen, oogstrisico's, politieke instabiliteit en terrorisme; het vermogen om de lopende verkoop van Atlanta AG aan UNIVEG te voltooien; en de uitslag van lopende vorderingen en staatsonderzoeken waarbij het bedrijf betrokken is en de juridische kosten en andere kosten die hiermee te maken hebben.

De vooruitziende uitspraken in dit persbericht zijn gedaan op de datum van dit persbericht en vormen geen garantie voor toekomstige resultaten. Werkelijke resultaten of ontwikkelingen kunnen wezenlijk verschillen van de verwachtingen die worden uitgedrukt of zijn geïmpliceerd in de vooruitziende uitspraken. Chiquita is niet verplicht deze verklaringen bij te werken. Bijkomende informatie over factoren die van invloed kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita staat vermeld in de documenten die bij de SEC zijn ingediend, waaronder het jaarverslag op formulier 10-K, de kwartaalverslagen op formulier 10-Q en de recente rapport op formulier 8-K.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.