Chiquita heeft doorlopende kredietfaciliteit rond van $150 miljoen

11 Jan, 2005, 22:49 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, January 11 /PRNewswire/ --

- Nieuwe vijfjarige faciliteit biedt liquiditeit en flexibiliteit voor groei

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag aangekondigd dat haar voornaamste handelsdochter met succes een nieuwe vijfjarige zekergestelde kredietfaciliteit heeft vastgelegd voor $150 miljoen. Wells Fargo trad op als een van de lead arrangers en als administrative agent terwijl Wachovia Securities optrad als de andere lead arranger en syndication agent. Onder bepaalde omstandigheden kan de kredietfaciliteit vergroot worden tot maximaal $200 miljoen. De andere leden van het banksyndicaat zijn Rabobank International; Harris Nesbitt; LaSalle Bank, dochter van ABN-AMRO; ING Bank; en Nordea Bank.

"Deze kredietfaciliteit biedt voldoende liquiditeit en flexibiliteit voor een succesvolle bedrijfsvoering en het realiseren van een duurzame groeistrategie," aldus Jay Braukman, Chief Financial Officer. "Onze bankpartners, met hun unieke kennis van onze branche en belangrijke franchises in Europa en de Verenigde Staten, hebben onze zeer sterke balans erkend en Chiquita hun vertrouwen gegeven."

De opbrengsten van de leningen die beschikbaar komen onder de kredietfaciliteit worden waarschijnlijk gebruikt voor bedrijfskapitaal, kapitaaluitgaven en andere algemene doelen, inclusief acquisities. Het rentepercentage zal gebaseerd zijn op de dan geldende Amerikaanse of LIBOR percentages. Het initiële rentepercentage zal LIBOR zijn plus 1,50%, wat bijgesteld kan worden op basis van toekomstige schuldenlasten van de dochteronderneming. De lening wordt zekergesteld door middel van retentierecht op in wezen alle vaste en vlottende activa van de lener en haar Amerikaanse dochters en door middel van het verpanden van aandelen van de lener en bepaalde dochters.

Tot op heden zijn geen doorlopende leningen afgesloten. Zo'n $8 miljoen aan voormalig uitgegeven kredietbrieven wordt nu echter uitgegeven onder de kredietfaciliteit.

Chiquita Brands International is een toonaangevend internationaal marketer, producent en distributeur van bananen en andere verse voedingsmiddelen van hoge kwaliteit. Deze voedingsmiddelen worden verkocht onder het topmerk Chiquita(R). Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijk leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika . Het bedrijf richt zich tevens op de distributie en marketing van andere vers fruit en verwerkte fruitproducten onder andere merknamen. Meer informatie is verkrijgbaar op http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.