Chiquita initieert kwartaaldividend van US$0,10 per aandeel

02 Dec, 2004, 00:26 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, December 2 /PRNewswire/ --

- Dividend getuigt van vertrouwen in toekomstige cashflows

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat de raad van bestuur een initiatief heeft goedgekeurd om een cash kwartaaldividend van US$0,10 per aandeel uit te keren voor de uitstaande gewone aandelen van het bedrijf. Het eerste dividend wordt uitgekeerd op 17 januari 2005 aan aandeelhouders die per 3 januari 2005 (einde van de werkdag) geregistreerd zijn. Dit wordt het eerste dividend dat Chiquita uitkeert sinds het bedrijf in maart 2002 de financiële reorganisatie volgens Chapter 11 afsloot.

"Het aanbod van een regelmatig cash kwartaaldividend toont aan dat we optimistisch zijn over de toekomst van Chiquita en erop vertrouwen dat we verder sterke cashflows zullen verwezenlijken," aldus voorzitter en president-directeur Fernando Aguirre. "Het biedt ons ook de kans om returns te bieden aan onze aandeelhouders terwijl we de lange termijn waarde van ons bedrijf blijven opbouwen."

"We menen dat het goedgekeurde dividendbeleid ons in staat zal stellen om onze toekomstige groei-initiatieven te financieren en tegelijkertijd cash uit te keren aan onze aandeelhouders," vervolgt Aguirre. "Met de extra cashflow zullen we ook onze schulden verder afbetalen, mogelijke acquisities of andere groeimogelijkheden financieren, en ons eerder aangekondigde aandelen- en warrantterugkoopplan uitvoeren. We menen dat dit dividend, in combinatie met ons aandelen- en warrantterugkoopplan, de voortdurende sterkte en stabiliteit van ons bedrijf aantoont zonder onze strategie te compromitteren om winstgevende groei na te streven en Chiquita tot een meer consument- en marktgerichte onderneming te maken."

Hoewel Chiquita van plan is om in de nabije toekomst regelmatig kwartaaldividenden uit te keren, zullen alle volgende dividenden elk kwartaal worden besproken en ligt de uiteindelijke beslissing bij de raad van bestuur.

Zoals eerder aangekondigd, houdt het bedrijf haar derde jaarlijkse analisten- en investeerdersdag op donderdag, 2 december a.s. De vergadering begint om 8 uur in de Starlight Roof van The Waldorf Astoria, 301 Park Avenue, New York. Om via de telefoon toegang te krijgen tot de conferentie, draait u 10 minuten voor de geplande begintijd één van de volgende nummers. In de Verenigde Staten en Canada kiest u +1-877-502-9276. Voor alle andere locaties kiest u +1-913-981-5591. Om de live audio webcast van de teleconferentie te beluisteren, gebruikt u de link op Chiquita's homepage (http://www.chiquita.com). Archiefversies van het gesprek zijn ook bereikbaar via deze website link.

Chiquita Brands International, Inc. is een leidinggevende internationale marketer, producent en distributeur van bananen en overige verse groenten en fruit van hoge kwaliteit, die worden verkocht onder het Chiquita(R) kwaliteitsmerk en verwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een toonaangevende leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf legt zich eveneens toe op de distributie en marketing van vers gesneden fruit en andere fruitproducten met toegevoegde waarde van andere merken. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.