Chiquita kondigt aflossingsprijs aan van US$1075,36 per US$1000 hoofdsom voor uitstaande 10,56% preferente aandelen

01 Dec, 2004, 22:08 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, December 1 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag de aflossingsprijs aan voor de 10,56% preferente aandelen die in 2009 vervallen. Alle nog uitstaande aandelen, een totaal van ongeveer USD$40 miljoen, worden opgevraagd voor aflossing op 3 december 2004. De aflossingsprijs zal USD$1075,36 per USD$1000 hoofdsom bedragen, plus opgebouwde en niet-uitbetaalde rente tot de aflossingsdatum ter waarde van USD$22,88. Deze aflossingsprijs werd berekend volgens de in het contract van de aandelen vermelde voorwaarden.

Werkelijk eigenaars van girale effecten hoeven geen stappen te ondernemen in verband met de aflossing. Het aflossingsbedrag wordt automatisch op hun rekening gestort. Vragen over de aflossing van de aandelen kunnen worden gericht aan de trustbeheerder Wells Fargo Bank, National Association, op +1.800.344.5128 of het kantoor van betaling Securities Transfer Co. op +1.513.579.2414 of +1.800.368.3417.

Chiquita Brands International is een toonaangevend internationaal marketer, producent en distributeur van bananen en andere verse voedingsmiddelen van hoge kwaliteit, welke worden verkocht onder het topmerk Chiquita(R) en gerelateerde handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijk leverancier van bananen in Noord-Amerika en Europa. Het bedrijf legt zich tevens toe op de distributie en marketing van ander vers fruit en verwerkte fruitproducten onder merknaam. Zie voor verdere informatie de website van het bedrijf: http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.