Chiquita kondigt de afsluiting aan van het bod voor haar bevoorrechte obligaties met een rente van 10,56% lopend tot 2009, met 84% aangeboden

13 Okt, 2004, 23:37 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, October 13 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat ongeveer US$ 211 miljoen van de US$ 250 miljoen in totale nominale waarde van de emissie van bevoorrechte obligaties met een rente van 10,56% en lopend tot 2009 (CUSIP-nummer: 170032 AN 6, ISIN-code: US170032AN63, standaard code: 014278974) zijn aangeboden op of vóór de vervaldatum van het voordien aangekondigde bod en verzoek voor toestemming voor de obligaties. Deze aangeboden obligaties vertegenwoordigen ongeveer 84% van de in omloop zijnde obligaties. Naast de US$ 209 miljoen in nominale waarde van de obligaties die al waren aangeboden en betaald in verband met het verzoek om toestemming, is een extra US$ 2 miljoen in nominale waarde aangeboden vóór afloop van het bod om middernacht, New York-tijd, op 12 oktober 2004.Chiquita heeft deze resterende obligaties vandaag betaald.

Chiquita heeft als onderdeel van het bod voor de obligaties al de vereiste toestemmingen gekregen om nagenoeg alle beperkende afspraken te beëindigen die waren vermeld in de akte van uitgifte van de obligaties. De aanvullende akte voor deze obligaties, waarin deze wijzigingen zijn opgenomen, werd van kracht op 28 september 2004. Het verzoek voor toestemming en het bod zijn nu afgesloten.

Chiquita Brands International is een toonaangevende, internationale verkoper, producent en distributeur van kwaliteitsbananen en andere verse producten die hoofdzakelijk met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en aanverwante handelsmerken worden verkocht. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf distribueert en verkoopt ook vers geplukt fruit en andere merkproducten van fruit na waarde te hebben toegevoegd. Nadere informatie kunt u lezen op http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.