Chiquita kondigt plan aan voor aandelenhandel volgens regel 10b5-1

19 Jun, 2007, 16:32 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 19 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) kondigde vandaag aan dat één van haar directeuren een vooraf geregeld plan voor aandelenhandel heeft aangenomen overeenkomstig de voorschriften vermeld in regel 10b5-1 onder de Securities Exchange Act van 1934, zoals gewijzigd.

Met regel 10b5-1 kunnen plannen vastgesteld worden die bedrijfsdirecteuren toelaten de verkoop van bedrijfseffecten vooraf te regelen wanneer ze zich niet bewust zijn van materiële, niet-openbare informatie. Zulke plannen houden meestal een plan in om aandelen te verkopen over een vaste periode. Deze vooraf geplande transacties worden op een specifieke latere datum uitgevoerd, zoals uiteengezet in het plan, zonder verdere actie of toezicht van de directeur. Een plan kan voorzien in de verkoop van aandelen op een bepaalde datum of aan een bepaalde prijs of een combinatie van deze beide en ook andere factoren. De voorschriften laten bedrijfsdirecteuren toe hun beleggingsportfolios te spreiden en problemen te vermijden i.v.m. het initialiseren van aandelentransacties terwijl ze mogelijk in het bezit zijn van materiële, niet-openbare informatie.

De President en Chief Operating Officer van de Chiquita Fresh Group van Chiquita, Robert F. Kistinger, heeft een plan aangenomen onder regel 10b5-1 overeenkomstig de voorschriften van het aandeelhouderschap van het bedrijf en laat de liquidatie van delen van zijn bezit toe over meerdere kwartalen als onderdeel van de systematische financiële planning ten voordele van zijn gezin. Volgens het plan verkochte aandelen worden openbaar bekendgemaakt via ingediend formulier 144 en ingediend formulier 4 volgens de vereisten van de SEC.

Met een jaarlijkse omzet van circa 4,5 miljard US dollar is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale verkoper en verdeler van verse en voedselproducten van hoge kwaliteit en toegevoegde waarde - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en handig bereide slaatjes. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach van consumenten over de hele wereld te winnen door hen te laten genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 25.000 mensen in dienst in meer dan 70 landen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar onze website op http://www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.