Chiquita kondigt regeling voor aandelentransacties conform Rule 10b5-1 aan

17 Dec, 2007, 18:20 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, December 17 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag aangekondigd dat een van haar directieleden een vooraf vastgestelde regeling voor het verhandelen van aandelen heeft aangenomen, zoals bepaald in de richtlijnen van Rule 10b5-1 van de beurswet van de VS (Securities Exchange Act) van 1934, met wijzigingen.

Krachtens Rule 10b5-1 is het toegestaan om regelingen vast te stellen waardoor directieleden vooraf de verkoop van effecten van het bedrijf kunnen regelen, wanneer zij niet op de hoogte zijn van koersgevoelige informatie (belangrijke, niet-openbaargemaakte informatie). Met dergelijke regelingen wordt doorgaans een plan opgesteld om aandelen over een vastgestelde periode te verkopen. Deze vooraf geregelde, geplande transacties zullen op een latere datum worden uitgevoerd, zoals bepaald in de regeling, zonder verdere actie of toezicht van het directielid. In de regeling kan onder meer worden bepaald dat aandelen op een bepaalde datum, tegen een bepaalde koers of op een bepaalde datum en tegen een bepaalde koers zullen worden verkocht. Deze regels maken het mogelijk voor directieleden om hun beleggingsportefeuilles te diversifiëren, zonder vrees dat zij aandelentransacties aangaan terwijl zij in het bezit zijn van koersgevoelige informatie.

Manuel Rodriguez, senior vice-president voor bestuurs- en internationale zaken en bestuurslid voor bedrijfsverantwoordelijkheid heeft de regeling krachtens Rule 10b5-1 aangenomen. De regeling is conform de richtlijnen van het bedrijf inzake aandelenbezit en bepaalt dat gedeelten van zijn beleggingen na verloop van tijd zullen worden verkocht in het kader van zijn financiële planning ten voordele van zijn gezin. De verkoop van aandelen krachtens deze regeling zal publiek worden bekendgemaakt via de indiening van Form 144 en Form 4, zoals door de SEC wordt vereist.

Met een jaarlijkse omzet van circa US$ 4,5 miljard is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende, internationale verkoper en distributeur van verse en bereide voedselproducten van hoge kwaliteit - van energierijke bananen en ander fruit tot voedzame en handige bereide slaatjes. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach te winnen van consumenten over de hele wereld door hen te helpen te genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met het kwaliteitsmerk Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere gerelateerde handelsmerken. Chiquita stelt circa 25.000 mensen tewerk in meer dan 70 landen over de hele wereld. Meer informatie kunt u lezen op onze website op www.chiquita.com.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.