Chiquita lanceert verzoek voor waiver Senior Credit Facility

30 Sep, 2006, 15:24 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, September 30 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag aangekondigd dat het het proces is begonnen voor het verkrijgen van een tijdelijke waiver van zijn kapitaalverschaffers met betrekking tot naleving van bepaalde financiële overeenkomsten, te vinden in de Senior Credit Facility voor de periode die eindigt op 30 sept. 2006. Terwijl het fiscale derde kwartaal van Chiquita nog niet is afgerond, verlangt het bedrijf de waiver op dit moment om aanvullende flexibiliteit te leveren, gezien de huidige uitdagende marktomgeving waar het bedrijf mee te maken heeft, zoals besproken in zijn persbericht van 25 sept. 2006. Indien goedgekeurd zal de tijdelijke waiver van kracht gaan bij ontvangst van toestemmingen van houders van een meerderheid van de uitstaande hoofdsom van de leningen en verplichtingen onder de Senior Credit Facility, en zal van kracht blijven voor de in de goedgekeurde waiver bepaalde periode. Het bedrijf zal een permanentere waiver of permanenter amendement evalueren en ernaar streven, zo gepast, gedurende de termijn van de tijdelijke waiver.

Over Chiquita Brands International

Met jaarlijkse inkomsten van meer dan $4 miljard is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale handelaar en distributeur van verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde van hoge kwaliteit -- van energierijke bananen en andere vruchten tot voedingsrijke mixen van gerieflijke groene salades. De producten en diensten van het bedrijf zijn ontworpen om de harten en glimlachen te winnen van consumenten op de wereld door hen te laten genieten van gezond vers voedsel. Het bedrijf brengt zijn producten op de markt onder de eersteklas merken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 25.000 mensen in dienst die wereldwijd actief zijn in meer dan 70 landen. Bezoek voor meer informatie onze website op www.chiquita.com.

Zakelijke risico's

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen die "vooruitziende verklaringen" zijn binnen de betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act uit 1995. Deze verklaringen zijn onderhevig aan een aantal aannamen, risico's en onzekerheden, waarvan vele buiten de controle van Chiquita liggen, inclusief de invloed van de overschakeling in 2006 naar een zuiver tarifair stelsel voor de import van bananen in de Europese Unie; ongebruikelijke weersomstandigheden; industriële en concurrerende omstandigheden; financiering; terughalen van producten, wat van invloed is op de industrie; de gebruikelijke risico's die voedselbedrijven wereldwijd ervaren, zoals de invloed van prijzen voor producten en goederen, voedselveiligheid, fluctuaties in valutakoersen, overheidsreguleringen, werkverhoudingen, belastingen, oogstrisico's, politieke instabiliteit en terrorisme; en de uitkomst van hangende overheidsonderzoeken en claims waarbij het bedrijf betrokken is.

In dit persbericht gemaakte vooruitziende verklaringen gaan uit van op de datum gemaakt en zijn geen garanties voor toekomstige prestaties. Eigenlijke resultaten of ontwikkelingen kunnen wezenlijk verschillen van de verwachtingen die zijn uitgedrukt of geïmpliceerd in de vooruitziende verklaringen, en het bedrijf neemt geen verplichting op zich om zulke verklaringen aan te passen. Aanvullende informatie over factoren die van invloed zouden kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita is gevoegd bij de SEC-dossiers, inclusief het Jaarlijks Rapport op Form 10-K, Kwartaalrapporten op Form 10-Q en Huidige Rapporten op Form 8-K.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.