Chiquita maakt aandelenplannen volgens artikel 10b5-1 bekend

16 Jun, 2008, 13:32 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, June 16 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakt vandaag bekend dat twee van haar directeuren een vooraf gepland aandelenplan hebben aangenomen welke in overeenstemming is met artikel 10b5-1 uit de Securities Exchange Act van 1934, inclusief wijzigingen.

Artikel 10b5-1 houdt in dat plannen kunnen worden vastgesteld waarmee bedrijfsdirecteuren de verkoop van bedrijfseffecten vooraf kunnen regelen op het moment dat ze geen kennis (kunnen) hebben genomen van relevante niet-openbare informatie. Zulke plannen houden meestal een plan in om aandelen te verkopen over een vaste periode. Deze vooraf geplande transacties worden op een specifieke latere datum uitgevoerd, zoals uiteengezet in het plan, zonder verdere actie of toezicht van de directeur. Een plan kan de verkoop van aandelen op een bepaalde datum of tegen een bepaalde prijs of een combinatie hiervan met ook nog andere factoren behelzen. Dankzij het genoemde artikel kunnen bedrijfsdirecteuren hun beleggingsportfolio's spreiden en problemen aangaande het verrichten van aandelentransacties terwijl ze mogelijk in het bezit zijn van relevante niet-openbare informatie vermijden.

Directeur van Global Innovation and Emerging Markets en marketing directeur Tanios Viviani, en senior vice-directeur van Product Supply Organization Waheed Zaman, hebben beiden een plan aangenomen volgens artikel 10b5-1 overeenkomstig de voorschriften van het aandeelhouderschap van het bedrijf, waarmee de verkoop van hun aandelen in de loop van de tijd, als onderdeel van hun financiële planning ten voordele van hun gezin, is toegestaan. Aandelen verkocht volgens genoemde plannen worden openbaar gemaakt via formulier 144 en formulier 4 volgens de vereisten van de SEC.

Met een jaarlijkse omzet van ongeveer 4,7 miljard dollar is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale verkoper en distributeur van eersteklas verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en andere vruchten tot voedzame, groene kant-en-klare gemengde salades. De producten en diensten van het bedrijf zijn bedoeld om het hart en de glimlach van consumenten over de hele wereld te veroveren door hen te laten genieten van gezonde, verse voeding. Het bedrijf verkoopt producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 24.000 mensen in dienst in meer dan 70 landen wereldwijd. Ga voor meer informatie naar onze website op www.chiquita.com

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.