Chiquita maakt vroege aanbieding en goedkeuring bekend voor 84% van haar 10,56% obligaties met een looptijd tot 2009

29 Sep, 2004, 05:00 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, Ohio, September 29 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag bekend gemaakt dat er op ongeveer USD 209 miljoen van het totale USD 250 miljoen van haar 10,56% obligaties met een looptijd tot 2009 (CUSIP Nummer: 170032 AN 6, ISIN Code: US170032AN63, Standaard Code: 014278974) ingeschreven is, op of voor de datum dat er geboden kan worden conform het eerder aangekondigde bod op en het toestemmingsverzoek om de obligaties, die zo'n 84% van de uitstaande obligaties vertegenwoordigden. Als gevolg van dit vroege bod, heeft Chiquita de toestemming gekregen die nodig is om een aanvullend contract uit te voeren dat betrekking heeft op de obligaties.

In afwachting van het bod op de obligaties, drong Chiquita sterk aan op toestemming om in wezen alle beperkende overeenkomsten in het contract waaronder de obligaties waren uitgegeven te verwijderen.Het aanvullende contract dat betrekking heeft op de obligaties en dat de voorgestelde verandering bevat zal later vandaag door Chiquita en de gevolmachtigde uitgevoerd worden, maar het zal pas van kracht worden nadat de obligaties goedgekeurd zijn voor de verkoop en nadat Chiquita uitbetaald conform eerder gemaakte voorwaarden omtrent het bod. Chiquita verwacht de obligaties vandaag of zo snel mogelijk uit te kunnen betalen.

Chiquita heeft Morgan Stanley & Co. Incorporated in dienst genomen als haar dealer manager en solicitation agent voor het bod en het toestemmingsverzoek. Het toestemmingsverzoek is nu beëindigd en het bod zal op 12 oktober 2004 om 12 uur middernacht, plaatselijke tijd in New York City, aflopen, tenzij het bod door Chiquita wordt verlengd of beëindigd. Vragen omtrent het bod of het toestemmingsverzoek kunnen gesteld worden aan MacKenzie Partners, Inc. (het informatiebureau) op +1-212-929-5500 (bel collect), of bel gratis +1-800-322-2885.

Dit persbericht is uitsluitend bedoeld voor informatieve doeleinden en is geen verzoek tot verkoop, een verzoek tot een verkoopverzoek of toestemmingsverzoek met betrekking tot welke van de obligaties dan ook. Het bod en het toestemmingsverzoek worden uitsluitend gemaakt in de verklaring die Chiquita op 14 september 2004 gaf omtrent het aanbod tot aankoop en toestemmingsverzoek.

Chiquita Brands International is een toonaangevende internationale markthandelaar, producent en distributeur van bananen en overige verse groenten en fruit van hoge kwaliteit, die hoofdzakelijk worden verkocht onder het Chiquita(R) kwaliteitsmerk. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf legt zich eveneens toe op de distributie en marketing van vers gesneden fruit en andere volwaardige fruitproducten van andere merken. Bijkomende informatie is terug te vinden op www.chiquita.com

Web site: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.