Chiquita rapporteert resultaten voor het vierde kwartaal van 2010 en het volledige jaar 2010

07 Maa, 2011, 03:10 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, March 7, 2011 /PRNewswire/ --

- Verwaterde winst per aandeel(1) op een vergelijkbare basis bereikt
      USD 0,79, vergeleken met USD 2,27 in het voorgaande jaar; GAAP winst
      per aandeel bereikt USD 1,32, vergeleken met USD 2,02 in het
      voorgaande jaar
    - Rapporteert voor het vierde kwartaal een verwaterde winst per aandeel
      Op een vergelijkbare basis van (USD 0,39), vergeleken met een verlies
      van (USD 0,52) in dezelfde periode van het voorgaande jaar; GAAP
      verwaterd verlies per aandeel van (USD 0,43), vergeleken met een
      verlies van (USD 0,58) in dezelfde periode van het voorgaande jaar.
    - Bedrijfsmarge van salades voor het volledige jaar verbeterde tot 7,9
      procent
    - Verwacht dat de bedrijfswinst voor het volledige jaar 2011
      aanzienlijk zal verbeteren tegenover 2010

Chiquita Brands (NYSE: CQB) heeft vandaag de uiteindelijke financiële en bedrijfsresultaten voor 2010 bekendgemaakt.(1) Het bedrijf meldt vergelijkbare inkomsten voor het volledige jaar van USD 36 miljoen, GAAP-inkomsten van USD 61 miljoen en een netto verkoop van USD 3,2 miljard. De resultaten van het vierde kwartaal verbeterden tegenover vorig jaar maar waren lager dan het bedrijf had verwacht. Dit is vooral te wijten aan de invloed van nadelige weersomstandigheden die in het vierde kwartaal onze activiteiten op het vlak van bananen en salades schaadden. De contantenstroom uit de bedrijfsactiviteiten bleef hoog op USD 98 miljoen.

"We behaalden een derde opeenvolgende jaar van winstgevendheid op vergelijkbare basis door goede prestaties van onze activiteiten in Noord-Amerika," vertelt Fernando Aguirre, Chairman en Chief Executive Officer. "Dit jaar bleek toch een grote uitdaging en de bedrijfsomstandigheden in Europa bleken de moeilijkste in decennia. Tijdens het vierde kwartaal was de omvang van de plotse toeleveringstekorten in de bananenindustrie en de gerelateerde kostentoename door nadelige weersomstandigheden, veel groter dan verwacht. Toch begon de prijsstelling op de globale bananenmarkten aan het begin van 2011 te verbeteren. In het algemeen voorspellen we voor 2011 een aanzienlijke verbetering van de bedrijfswinst tegenover 2010."

(1) Alle bedragen op vergelijkbare basis zijn exclusief bepaalde punten die hieronder beschreven worden onder "Punten die vergelijkbaarheid beïnvloeden." Alle cijfers in dit persbericht zijn voor doorlopende activiteiten, tenzij anders aangegeven.

SAMENVATTING VAN HET VOLLEDIGE JAAR 2010

De volgende tabel toont bijstellingen die gemaakt zijn bij "Inkomsten (verlies) uit doorlopende activiteiten" en winst per aandeel uit doorlopende activiteiten tussen vergelijkbare en GAAP-resultaten. Zie "Punten die vergelijkbaarheid beïnvloeden" voor beschrijvingen van punten die uitgesloten zijn op een vergelijkbare basis, waaronder beschrijvingen van hoe deze punten invloed hebben op de te rapporteren resultaten.

(in miljoenen, behalve voor de
     bedragen per aandeel)                       Inkomsten (verlies) per
                           Inkomsten (verlies)    verwaterd aandeel(1)
                             2010      2009        2010          2009
                             ----      ----        ----          ----

Vergelijkbare resultaten
     (Niet-GAAP)              $36      $103       $0,79         $2,27
      Verhuizing Europees
       hoofdkwartier            -       (12)          -         (0,27)
      Marginale niet-contante
       rentelasten op          (8)       (7)      (0,17)        (0,15)
       converteerbare notes
      Winst door verkoop van
       smoothie-activiteiten   32         -        0,71             -
      Andere punten            (0)        7       (0,01)         0,16
                              ---       ---       -----          ----
    Gerapporteerde resultaten
     (GAAP)                   $61       $91       $1,32         $2,02
                              ===       ===       =====         =====

(1) Aandelen voor de berekening van de verwaterde winst per aandeel zijn
    op een gerapporteerde basis.

Netto verkoop en vergelijkbare resultaten: De jaaromzet daalde jaar-op-jaar met 7 procent tot USD 3,2 miljard, voornamelijk als gevolg van lagere saladevolumes, dalende gemiddelde Europese wisselkoersen en een lagere prijsstelling en lagere volumes van bananen in Europa. Vergelijkbare inkomsten voor het volledige jaar 2010 zijn tot USD 36 miljoen gedaald van USD 103 miljoen in 2009, vooral als gevolg van een lagere prijsstelling en lagere volumes van bananen in Europa.

Contanten, schulden en liquiditeit: De contantenstroom uit de bedrijfsactiviteiten was USD 98 miljoen voor het volledige jaar 2010 tegenover USD 135 miljoen in 2009. Op 31 december 2010 waren contanten en equivalenten USD 156 miljoen en het bedrijf heeft USD 30 miljoen aan contanten aangewend voor schuldafbouw, waardoor de schuld nu al voor het vijfde opeenvolgende jaar afgebouwd werd. Het bedrijf blijft beschikken over een grote financiële flexibiliteit en over USD 127 miljoen aan beschikbare doorlopende kredieten, met niet meer dan USD 20 miljoen aan uitstaande schuldverklaringen in een jaar tot 2014.

Bananen: De netto verkoop voor het segment daalde met 7 procent tot USD 1,9 miljard. Vergelijkbare bedrijfsinkomsten daalden in 2010 tot USD 81 miljoen van USD 171 miljoen in 2009. De daling was voornamelijk het gevolg van lagere gemiddelde Europese wisselkoersen en een afgenomen prijsstelling en volume in Europa. Voor de activiteiten in Noord-Amerika bleef het volume stabiel en nam de prijsstelling lichtjes toe.

Salades en gezonde snacks: De netto verkoop is met 9 procent gedaald tot USD 1,0 miljard en de vergelijkbare bedrijfsinkomsten verbeterden in 2010 tot USD 63 miljoen van USD 60 miljoen in 2009, voornamelijk als gevolg van kostenreducties voor het segment salades en betere resultaten van de Europese smoothie-activiteiten, wat gedeeltelijk gecompenseerd werd door een lager volume van salades met toegevoegde waarde in de detailhandel. De bedrijfsmarge voor salades met een toegevoegde waarde steeg tot 7,9% van 7,6% in het voorgaande jaar, terwijl het bedrijf een bijkomende USD 9 miljoen investeerde in consumentenmarketing en de ontwikkeling en lancering van FreshRinse(TM), de door het bedrijf onlangs geïntroduceerde technologie voor voedselveiligheid en -kwaliteit.

OVERZICHT VAN HET VIERDE KWARTAAL VAN 2010

De volgende tabel toont bijstellingen die gemaakt zijn bij "Inkomsten (verlies) uit doorlopende activiteiten" en winst per aandeel uit doorlopende activiteiten tussen vergelijkbare en GAAP-resultaten. Zie "Punten die vergelijkbaarheid beïnvloeden" voor beschrijvingen van punten die uitgesloten zijn op een vergelijkbare basis, waaronder beschrijvingen van hoe deze punten de resultaten van te rapporteren segmenten beïnvloeden.

(in miljoenen, behalve voor de
     bedragen per aandeel)                           Inkomsten (verlies) per
                            Inkomsten (verlies)        verwaterd aandeel(1)
                           K4 2010       K4 2009      K4 2010         K4 2009
                           -------       -------      -------         -------

Vergelijkbare resultaten
     (Niet-GAAP)             ($18)         ($23)      ($0,39)         ($0,52)
      Verhuizing
       Europees
       hoofdkwartier            -            (1)           -           (0,02)
      Marginale
       niet-contante
       rentelasten op
       converteerbare notes    (2)           (2)       (0,04)          (0,04)
      Andere punten             -            (0)           -           (0,01)
                              ---           ---          ---           -----
    Gerapporteerde resultaten
     (GAAP)                  ($20)         ($26)      ($0,43)         ($0,58)
                             ====          ====       ======          ======

(1) Aandelen voor de berekening van de verwaterde winst per aandeel zijn
    op een gerapporteerde basis.

Netto verkoop en resultaten: De verkoop in het kwartaal daalde jaar-op-jaar met 12 procent tot USD 773 miljoen door een kleiner bananenvolume in de kernmarkten in Europa en aan de Middellandse Zee, een kleiner volume van salades met toegevoegde waarde in de detailhandel en lagere gemiddelde Europese wisselkoersen, die samen de hogere prijsstelling van bananen meer dan compenseerden. Vergelijkbare resultaten voor het kwartaal verbeterden tot een verlies van USD 18 miljoen vergeleken met een verlies van USD 23 miljoen in dezelfde periode van het voorgaande jaar, voornamelijk als gevolg van de structurele vermindering van de kosten van fruitoverschotten.

Bananen: Netto verkoop voor het segment daalde met 15 procent tot USD 483 miljoen als gevolg van een lager volume in de kernmarkten in Europa en aan de Middellandse Zee en lagere gemiddelde Europese wisselkoersen, die de hogere lokale Europese prijsstelling en de stabiele Noord-Amerikaanse resultaten meer dan compenseerden. De vergelijkbare bedrijfsinkomsten waren USD 10 miljoen voor het vierde kwartaal van 2010 in vergelijking met USD 12 miljoen voor het vierde kwartaal van 2009 als gevolg van hogere brandstofkosten, de invloed van lagere temperaturen die het gewicht van de bananenstam deden afnemen en de oogsttijden in Latijns-Amerika uitstelden, en een zwakkere euro. Deze factoren werden gecompenseerd door een hogere lokale prijsstelling in de Europese kernmarkten en de structurele vermindering van de kosten van fruitoverschotten in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

Salades en gezonde snacks: De netto verkoop daalde met 12 procent tot USD 230 miljoen en het vergelijkbaar bedrijfsverlies was USD 4 miljoen, vergeleken met een verlies van USD 7 miljoen in het vierde kwartaal van 2009, voornamelijk als gevolg van kostenreducties voor het segment salades en betere resultaten van de Europese smoothie-activiteiten, wat gedeeltelijk gecompenseerd werd door een lager volume van salades met toegevoegde waarde in de detailhandel. Deze resultaten bevatten de investering in de uitvoering van FreshRinse(TM), de nieuwe technologie voor voedselveiligheid en -kwaliteit, die in dezelfde periode van het voorgaande jaar nog niet opgenomen was.

VERWACHTINGEN VOOR 2011

Het bedrijf verwacht dat de netto verkoop, exclusief de verkoop in 2010 van gestaakte productielijnen met een lage winstmarge in het niet-bananensegment en de Europese smoothie-activiteiten (een joint venture met Danone sinds mei 2010), in 2011 ongeveer 3 procent hoger zal zijn en op een gerapporteerde basis jaar-op-jaar relatief onveranderd zal blijven. Gezien de prijsstelling in de sector, de kostentrends en de economische invloeden, verwacht het bedrijf dat de bedrijfswinstgevendheid voor het volledige jaar aanzienlijk zal verbeteren ondanks de zwakke consumentenomgeving en de hoge grondstofprijzen die naar verwachting de winstmarges in de voedingssector zullen temperen.

In tegenstelling tot het grootste deel van 2010 is de bananenvoorraad in Latijns-Amerika, de gesubsidieerde EU en de ACS-staten schaarser geworden, voornamelijk als gevolg van nadelige weersomstandigheden. Naar verwachting zal ze schaars blijven tijdens de eerste helft van 2011 vooraleer het normale productieniveau opnieuw aangevat zal worden tijdens het verloop van de tweede helft van het jaar. Een schaarse voorraad heeft de laatste weken geleid tot een aanzienlijk betere prijsstelling van bananen, vergeleken met de zeer zwakke zelfde periode van het voorgaande jaar. Vooral in Europa zijn de kosten voor de aankoop van bananen snel gestegen en naar verwachting zullen ze de netto winst uit de prijsstelling aanzienlijk verminderen. Vooral de kosten van fruit op de Ecuadoriaanse markt, waar het bedrijf vroeg in het jaar een kwart van zijn fruit aankoopt, bevinden zich op een historisch hoog niveau. In Noord-Amerika verwacht het bedrijf een blijvende winstgevende groei op het vlak van bananen, terwijl het verwacht in Europa vooruitgang te blijven boeken bij de implementatie van het bedrijfsplan voor de verbetering van de prijsstelling, de uitvoering van aanzienlijke kostenreducties en de verhoging van de distributie.

Het bedrijf richt zich op de versterking van zijn concurrentiepositie op lange termijn op het vlak van salades door de consumententrouw en -voorkeur voor zijn merkproducten uit te breiden via innovaties zoals FreshRinse(TM), de technologie voor voedselveiligheid en -kwaliteit. Naar verwachting zullen het volume salades met toegevoegde waarde in de detailhandel en de bedrijfsmarge in verhouding tot het voorgaande jaar lager zijn in het eerste deel van 2011, hetgeen een weerspiegeling is van de overschakeling van sommige klanten naar private label in 2010. Niettemin zullen de nieuwe accounts, die eind 2010 en begin 2011 zijn ingeschreven, naar verwachting de negatieve jaar-op-jaar volumetrends compenseren in de tweede helft van 2011. Op korte termijn werd de sourcing doorheen de sector tijdens het eerste kwartaal nadelig beïnvloed door lagere opbrengsten en hogere kosten door stormweer en vrieskou in de Yuma-streek en door de aantasting van de ijsbergsla door de schimmel Sclerotinia. Rekening houdend met al deze factoren, alsook met de door het bedrijf geplande investering in de ontwikkeling van FreshRinse(TM) en in consumentenmarketing, zal de bedrijfsmarge voor het volledige jaar 2011 naar verwachting ongeveer 7 procent zijn voor het segment. Het bedrijf verwacht in zijn joint venture met Danone ook een voortdurende vooruitgang naar winstgevendheid, wat verder zou moeten bijdragen tot hogere inkomsten.

De verwachtingen van het bedrijf voor verbeterde resultaten in 2011 houden geen rekening met alle onvoorziene weersrisico's, risico's door onvoorziene gebeurtenissen of grote valutaschommelingen.

De volgende grafiek vat de directie haar schattingen van enkele andere financiële punten voor 2011 samen:

(in miljoenen)                Boekjaar 2010   Boekjaar 2011
                                   Werkelijk       Geschat

Kapitaaluitgaven                  $66          $75-85
    Afschrijvingen &
     amortisatie                      $61          $57-62
    Bruto rentelasten (1)             $57          $50-55
    Netto rentelasten (1)             $52          $45-50

(1)  Rentelasten bevatten de invloed van de invoering in 2009 van het
    gebruik van boekhoudkundige normen die de methode veranderden om de
    converteerbare notes van het bedrijf te verantwoorden, hetgeen
    niet-contante rentelasten toevoegt van USD 8 miljoen in 2010 en USD 9
    miljoen in 2011.

TELECONFERENTIE

Chiquita zal vandaag om 16:30 uur een teleconferentie houden voor investeerders om de resultaten te bespreken. Toegang tot een live audio webcast is beschikbaar op http://www.chiquitabrands.com. U kunt gratis luisteren via de telefoon door te bellen naar 1-888-452-4007 in de Verenigde Staten en naar +719-325-2394 vanuit het buitenland en de conferentiecode 4613145 in te voeren. Voor het opnieuw beluisteren, belt u naar 1-888-203-1112 in de Verenigde Staten en naar +719-457-0820 vanuit het buitenland en voert u de bevestigingscode 8117465 in.

NIET-GAAP METINGEN

Het bedrijf rapporteert zijn financiële resultaten volgens de algemeen aanvaarde boekhoudkundige principes in de Verenigde Staten (U.S. GAAP). In een poging om investeerders extra informatie te geven met betrekking tot de resultaten van het bedrijf, meer zinvolle jaar-op-jaar vergelijkingen van de financiële prestaties van het bedrijf te leveren en de maatregelen mee te delen die de directie gebruikt om de prestaties van het bedrijf te meten tegen interne begrotingen en doelstellingen, rapporteert het bedrijf soms bepaalde niet-GAAP metingen, zoals gedefinieerd door de Securities and Exchange Commission. De verschillen tussen de US GAAP en niet-GAAP financiële metingen worden hieronder volledig beschreven in "Punten die vergelijkbaarheid beïnvloeden." Het is belangrijk om niet-GAAP financiële metingen naast, en niet in plaats van, US GAAP financiële metingen te beschouwen en deze kunnen dus verschillen van niet-GAAP metingen die andere bedrijven gebruiken.

PUNTEN DIE VERGELIJKBAARHEID BEÏNVLOEDEN

Punten volledig jaar en vierde kwartaal 2010 & 2009

- Winst op de deconsolidatie en verkoop van de smoothie-activiteiten:
      In het tweede kwartaal van 2010 startte het bedrijf een joint venture
      op met Danone S.A. om fruitdrankjes op de markt te brengen op basis
      van Chiquita's Europese platform Just Fruit in a Bottle (R). Bij het
      sluiten ervan verkocht het bedrijf 51 procent van zijn smoothie
      activiteiten aan Danone voor EUR 15 miljoen (USD 18 miljoen) en
      deconsolideerde deze. Het bedrijf verantwoordde de resterende
      investering van 49 procent door gebruik te maken van de
      vermogensmutatiemethode. De winst op de verkoop en de deconsolidatie
      van de smoothie-activiteiten was USD 32 miljoen, waaronder een winst
      van USD 15 miljoen gerelateerd aan de reële waarde van de behouden
      investering van 49 procent op de sluitingsdag. Deze winst, die erkend
      wordt onder GAAP, is uitgesloten van de vergelijkbare inkomsten van
      het segment Salades en gezonde snacks.

- Verhuizing Europees hoofdkwartier: In het vierde kwartaal van 2008
      verbond het bedrijf zich ertoe zijn Europees hoofdkwartier te
      verhuizen om de belastingsstructuur op lange termijn te
      optimaliseren. De verhuizing resulteerde in een totale eenmalige kost
      van ongeveer USD 19 miljoen; USD 12 miljoen werd opgenomen in 2009,
      waarvan USD 1 miljoen geboekt werd in het vierde kwartaal. De kosten
      gerelateerd aan de herstructurering zijn opgenomen in de te
      rapporteren cijfers als een onderdeel van de bedrijfsinkomsten maar
      ze zijn niet toegewezen aan de te rapporteren segmenten.

- Marginale niet-contanten rentelasten op converteerbare notes:
      In 2009 heeft het bedrijf met terugwerkende kracht nieuwe
      boekhoudkundige normen ingevoerd met betrekking tot zijn
      converteerbare schuldinstrumenten wat het bedrag van de
      gerapporteerde GAAP rentelasten verhoogt op zijn USD 200 miljoen aan
      converteerbare senior notes van 4,25 %. Bij het bepalen van de winst
      op vergelijkbare basis sluit het bedrijf de extra niet-contante
      rentelasten uit die resulteren uit het toepassen van de nieuwe
      boekhoudkundige normen. Deze hogere niet-contante rentelasten waren
      USD 2 miljoen voor beide kwartalen die eindigden op 31 december van
      respectievelijk 2010 en 2009, en waren USD 7 miljoen voor het
      volledige jaar 2009, en USD 8 miljoen voor het volledige jaar 2010.

- Winst uit verkoop van activiteiten in Ivoorkust: In het eerste
      kwartaal van 2009 verkocht het bedrijf zijn activiteiten in
      Ivoorkust, wat resulteerde in een winst voor belasting van ongeveer
      USD 4 miljoen onder GAAP. Dit is uitgesloten in de vergelijkbare
      cijfers van 2009 voor het segment bananen. Nog eens USD 4 miljoen aan
      voordelen uit de inkomstenbelastingen die werden opgenomen onder GAAP
      werden ook uitgesloten van de vergelijkbare inkomsten aangezien
      inkomstenbelastingen niet toegewezen worden aan de te rapporteren
      segmenten.

OVER CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale verkoper en distributeur van eersteklas verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde - van energierijke bananen en andere vruchten tot voedzame, groene kant-en-klaar gemengde salades. Het bedrijf verkoopt haar gezonde, verse producten met de kwaliteitsmerken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft een jaarlijkse opbrengst van USD 3 miljard en heeft ruim 21.000 mensen in dienst in bijna 70 landen wereldwijd. Meer informatie vindt u terug op onze bedrijfswebsite http://www.chiquitabrands.com .

TOEKOMSTGERICHTE VERKLARINGEN

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen, waaronder in de sectie "VERWACHTINGEN VOOR 2011", die toekomstgerichte verklaringen zijn in de zin van de 'Private Securities Litigation Reform Act' van 1995. Deze verklaringen zijn onderhevig aan een aantal aannames, risico's en onzekerheden, die veelal buiten de controle van Chiquita vallen, zoals: de normale risico's die wereldwijde voedselbedrijven lopen, zoals prijzen voor grondstoffen en andere inputs, wisselkoersschommelingen, omstandigheden voor de industrie en concurrentie (die alle nog meer onvoorspelbaar kunnen zijn gezien de blijvende onzekerheden in de wereldwijde economische situatie), overheidsreguleringen, problemen met voedselveiligheid en terugroepingen van producten die het bedrijf of de industrie aantasten, arbeidsverhoudingen, belastingen, politieke instabiliteit en terrorisme; ongewone weersomstandigheden of oogstrisico's; toegang tot en kosten voor financiering; en het resultaat van aan de gang zijnde processen en van overheidsonderzoeken waarbij het bedrijf betrokken is evenals de juridische honoraria en andere kosten opgelopen in verband met dergelijke zaken.

Alle toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht zijn gemaakt op de datum van dit persbericht en vormen geen garantie voor toekomstige prestaties. Werkelijke resultaten of ontwikkelingen kunnen wezenlijk verschillen van de verwachtingen die impliciet of expliciet in de toekomstgerichte verklaringen zijn weergegeven en het bedrijf neemt geen enkele verplichting op zich om dergelijke verklaringen bij te werken. Bijkomende informatie over factoren die Chiquita's financiële resultaten zouden kunnen beïnvloeden is opgenomen in de documentatie die ingediend is bij de SEC, waaronder het jaarverslag op formulier 10-K, kwartaalverslagen op formulier 10-Q en de huidige verslagen op formulier 8-K.

Bijlage A:

CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.
                     GECONSOLIDEERDE WINST- EN VERLIESREKENING
                 (Niet gecontroleerd - in miljoenen, behalve voor de
                              bedragen per aandeel)

Kwartaal dat eindigde op   Jaar dat eindigde op
                                        31 december           31 december
                                       -------------        --------------
                                     2010        2009       2010       2009
                                     ----        ----       ----       ----
    Netto verkoop                    $773        $879     $3.227     $3.470
                                     ----        ----     ------     ------
    Bedrijfsonkosten:
      Verkoopskosten                  690         769      2.765      2.891
      Verkoop, algemeen en
       administratief                  76         112        323        374
      Waardevermindering               14          13         51         53
      Amortisatie                       2           3         10         10
      Kapitaal in winst van
       investeerders                    3          (1)         3        (17)
      Deconsolidatie en verkoop van
       smoothie-activiteiten            -           -        (32)         -
      Verhuizing Europees
       hoofdkwartier                    -           1          -         12
                                      ---         ---      -----      -----
                                      786         898      3.120      3.323
                                      ---         ---      -----      -----
    Bedrijfsinkomsten                 (13)        (18)       108        147
    Rentebaten                          1           2          6          6
    Rentelasten                       (14)        (15)       (57)       (62)
    Andere inkomsten (kosten)           3          (0)         3         (0)
                                      ---         ---        ---        ---
    Inkomsten (kosten) uit doorlopende
     activiteiten vóór belastingen    (24)        (31)        59         91
    Voordelen inkomstenbelasting
     (kosten)(1)                        4           5          2          0
                                      ---         ---        ---        ---
    Inkomsten (kosten) uit doorlopende
     activiteiten                     (20)        (26)        61         91
    Verlies uit gestaakte               -          (1)        (3)        (1)
     activiteiten(2)                  ---         ---        ---        ---
    Netto inkomsten (verlies)        ($20)       ($27)       $57        $90
                                     ====        ====        ===        ===
    Basiswinst per aandeel:
           Doorlopende activiteiten($0,43)     ($0,58)     $1,34      $2,05
           Gestaakte activiteiten       -       (0,02)     (0,07)     (0,02)
                                      ---       -----      -----      -----
                                   ($0.43)     ($0.60)     $1.27      $2.03
                                   ======      ======      =====      =====
    Verwaterde winst per aandeel:
           Doorlopende activiteiten($0,43)     ($0,58)     $1,32      $2,02
           Gestaakte activiteiten       -       (0,02)     (0,07)     (0,02)
                                      ---       -----      -----      -----
                                   ($0,43)     ($0,60)     $1,25      $2,00
                                   ======      ======      =====      =====
    Aandelen gebruikt voor berekening
     basiswinst per aandeel          45,2        44,8       45,0       44,6
    Aandelen gebruikt voor berekening
     verwaterde winst per aandeel    45,2        44,8       45,9       45,2

(1)  Inkomstenbelastingen waren een nettowinst van USD 4 miljoen voor het
    vierde kwartaal van 2010, vergeleken met USD 5 miljoen voor het vierde
    kwartaal van 2009, inclusief brutowinsten op inkomstenbelasting van
    respectievelijk USD 9 miljoen en USD 7 miljoen. Inkomstenbelastingen
    waren voor het jaar dat eindigde op 31 december 2010 en 2009 een netto
    winst van respectievelijk USD 2 miljoen en USD 0,4 miljoen, inclusief
    brutowinsten op inkomstenbelasting van respectievelijk USD 13 miljoen en
    USD 16 miljoen. De winsten in 2010 hebben betrekking op
    overheidsbeslissingen in verscheidene rechtsgebieden; in 2009 werd USD 4
    miljoen aan winsten behaald uit de verkoop van het bedrijf zijn
    activiteiten in Ivoorkust. In beide jaren werden voorwaardelijke
    belastingverplichtingen in verschillende jurisdicties afgewikkeld.

(2)  Verlies uit de gestaakte activiteiten is gerelateerd aan de
    potentiële vrijwaringsverplichtingen voor belastingverplichtingen van
    Atlanta AG.

Bijlage B:

CHIQUITA BRANDS INTERNATIONAL, INC.
                             BEDRIJFSSTATISTIEKEN
     (Niet gecontroleerd - in miljoenen, behalve voor percentages en
                               wisselkoersen)

Percentageverandering
                                    Kwartaal dat eindigde    Verhoging
                                        op 31 december      (Verlaging)
                                         2010    2009        vs. 2009

ingedekt (dollars per euro)        $1,33   $1,45          (8,3)%

Percentageverandering
                                         Jaar dat eindigde       Verhoging
                                          op 31 december        (Verlaging)
                                             2010    2009        vs. 2009
                                             ----    ----        --------

Netto verkoop per segment
      Bananen                              $1.938  $2.082          (6,9)%
      Salades en gezonde snacks(2)          1.028   1.136          (9,4)%
      Andere opbrengsten                      261     253           3,1%
                                              ---     ---            ---
         Totale netto verkoop              $3.227  $3.470          (7,0)%
    Vergelijkbare bedrijfswinst
     voor het segment (verlies) (1)
      Bananen                                 $81    $171         (52,8)%

Gemiddelde wisselkoers euro, ingedekt   $1,33   $1,38          (3,6)%
    (dollars per euro)

(1) Zie een gedetailleerde beschrijving van het in overeenstemming
    brengen van punten tussen GAAP en de cijfers op vergelijkbare basis in de
    tekst van dit persbericht onder het opschrift "Punten die
    vergelijkbaarheid beïnvloeden."

(2) De verkoopcijfers van de Europese smoothie-activiteiten voor haar
    invoering in de joint venture waren USD 13 miljoen in het eerste kwartaal
    van 2010. De verkoopscijfers van de smoothie-activiteiten waren USD 6
    miljoen en USD 26 miljoen voor respectievelijk het vierde kwartaal en het
    jaar dat eindigde op 31 december 2009. Bedrijfsverliezen opgenomen door
    het bedrijf waren USD 3 miljoen en USD 9 miljoen voor respectievelijk het
    vierde kwartaal van 2010 en het vierde kwartaal van 2009, en USD 8
    miljoen en USD 22 miljoen voor respectievelijk het jaar dat eindigde op
    31 december 2010 en het jaar dat eindigde op 31 december 2009.

(3) De Europese kernmarkten van het bedrijf omvatten de 27 lidstaten van
    de Europese Unie, Zwitserland, Noorwegen en IJsland.

(4) Prijsstelling is enkel voor producten van het merk Fresh Express, en
    is exclusief toeslagen voor brandstof.

Bijlage C:

EUROPESE VALUTA
                     JAAR-OP-JAAR VERANDERING - POSITIEF (NEGATIEF)
                                      2010 vs. 2009
                             (Niet gecontroleerd - in miljoenen)

Impact valuta (euro/dollar)       K4   Year-to-date
                                      ---      ---
      Inkomsten                      ($17)    ($38)
      Lokale kosten                     5        9
      Hedging(1)                       (1)       3
      Vertaling balans(2)               2       (1)
                                      ---      ---

Netto impact Europese valuta     ($11)    ($27)
                                     ====     ====

(1) Kosten voor hedging waren USD 4 miljoen in het vierde kwartaal van
    2010 en USD 3 miljoen in het vierde kwartaal van 2009. Winsten uit
    hedging voor het volledige jaar 2010 waren USD 2 miljoen, vergeleken met
    kosten van USD 1 miljoen voor het volledige jaar 2009.

(2) Vertaling balans was een verlies van USD 1 miljoen in het vierde
    kwartaal van 2010 en USD 3 miljoen in het vierde kwartaal van 2009.
    Vertaling balans was een verlies van USD 3 miljoen voor het volledige
    jaar 2010 en USD 2 miljoen voor het volledige jaar 2009.

BRON Chiquita Brands International, Inc.