Chiquita stelt amendement op financiële overeenkomsten veilig

10 Nov, 2006, 16:26 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, November 10 /PRNewswire/ --

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf, zoals verwacht, zijn kredietovereenkomst, geldig vanaf 28 juni 2005, heeft gewijzigd met een consortium van banken en financiële instellingen. Dit amendement wijzigt bepaalde financiële overeenkomsten met betrekking tot de dekking van leverage en vaste kosten; bepaalt nieuwe hoogtes voor compliantie met die overeenkomsten om aanvullende financiële flexibiliteit te bieden; en wijzigt de rentevoet die toepasbaar is op onder de kredietovereenkomst uitstaande leningen.

Het amendement op de kredietovereenkomst, van kracht per 8 nov. 2006, onder Chiquita Brands LLC, Chiquita Brands International, Inc., bepaalde financiële instellingen als kredietverschaffers en Wachovia Bank, N.A. als administratief agent, werd gisteren ingediend als bewijsstuk voor het Kwartaalrapport van het bedrijf op Formulier 10-Q.

Met jaarlijkse inkomsten van meer dan US$4 miljard is Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) een toonaangevende internationale handelaar en distributeur van verse voedselproducten en voedselproducten met toegevoegde waarde van hoge kwaliteit -- van energierijke bananen en andere vruchten tot voedingsrijke mixen van gerieflijke groene salades. De producten en diensten van het bedrijf zijn ontworpen om de harten en glimlachen te winnen van consumenten op de wereld door hen te laten genieten van gezond vers voedsel. Het bedrijf brengt zijn producten op de markt onder de eersteklas merken Chiquita(R) en Fresh Express(R) en andere verwante handelsmerken. Chiquita heeft ongeveer 25.000 mensen in dienst die wereldwijd actief zijn in meer dan 70 landen. Bezoek voor meer informatie onze website op http://www.chiquita.com.

Dit persbericht bevat bepaalde verklaringen die "vooruitziende verklaringen" zijn in de betekenis van de Private Securities Litigation Reform Act uit 1995. Deze verklaringen zijn onderhevig aan een aantal aannamen, risico's en onzekerheden, waarvan vele buiten de controle van Chiquita liggen, inclusief de invloed van de overschakeling in 2006 naar een zuiver tarifair stelsel voor de import van bananen in de Europese Unie; ongebruikelijke weersomstandigheden; industriële en concurrerende omstandigheden; financiering; het terughalen van producten, wat de industrie beïnvloedt; de gebruikelijke risico's die voedselbedrijven wereldwijd ervaren, zoals de invloed van prijzen voor producten en goederen, voedselveiligheid, fluctuaties in valutakoersen, overheidsreguleringen, werkverhoudingen, belastingen, oogstrisico's, politieke instabiliteit en terrorisme; en de uitkomst van hangende overheidsonderzoeken en claims waarbij het bedrijf betrokken is.

In dit persbericht gemaakte vooruitziende verklaringen gaan uit van op de datum gemaakt en zijn geen garanties voor toekomstige prestaties. Eigenlijke resultaten of ontwikkelingen kunnen wezenlijk verschillen van de verwachtingen die zijn uitgedrukt of geïmpliceerd in de vooruitziende verklaringen, en het bedrijf neemt geen verplichting op zich om zulke verklaringen aan te passen. Aanvullende informatie over factoren die van invloed zouden kunnen zijn op de financiële resultaten van Chiquita is gevoegd bij de SEC-dossiers, inclusief het Jaarlijks Rapport op Form 10-K, Kwartaalrapporten op Form 10-Q en Huidige Rapporten op Form 8-K.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.