Chiquita wijzigt openbaar bod en verzoek tot goedkeuring voor Senior Notes om inschrijvingen per nominale hoofdsom van minder dan USD 1.000 mogelijk te maken

18 Sep, 2004, 05:43 BST Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, September 18 /PRNewswire/ -- Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) maakte vandaag bekend dat het bepaalde voorwaarden heeft gewijzigd van haar openbaar bod en verzoek tot goedkeuring op alle USD 250 miljoen aan eigen uitstaande 10,56% Senior Notes met looptijd 2009 (het "Bod") (CUSIP nummer: 170032 AN 6, ISIN code: US170032AN63, Common Code: 014278974).

Chiquita heeft het Bod gewijzigd om inschrijvingen per nominale hoofdsom van minder dan USD 1.000 te aanvaarden. Het Bod was eerder beperkt tot coupures per nominale hoofdsom van USD 1.000 en volledige veelvouden daarvan. De volledige oorspronkelijke voorwaarden van het Bod staan beschreven in het biedingsbericht ("Purchase and Consent Solicitation Statement" - het "Statement") van 14 september 2004. Obligatiehouders die volgens de voorwaarden van het Bod geldig notes aanbieden in coupures per nominale hoofdsom van minder dan USD 1.000 en volledige veelvouden krijgen het overeenstemmende deelbedrag uitbetaald van het toestemmingsbedrag ("Consent Payment") en/of de koopprijs. Obligaties die geldig worden aangeboden om of vóór middernacht plaatselijke tijd in New York City op de Voorinschrijvingsdatum (zoals vastgelegd in de Statement) volgens de voorwaarden van het Bod in coupures per nominale hoofdsom van minder dan USD 1.000 worden meegerekend om het vereiste aantal goedkeuringen te bepalen voor het biedingsbericht. Behalve deze wijziging van de volgens het Bod aanvaarde coupures blijven alle andere voorwaarden van het in de Statement vastgelegde Bod ongewijzigd, met inbegrip van (i) de Voorinschrijvingsdatum (zoals vastgelegd in de Statement) die 27 september 2004 middernacht plaatselijke tijd in New York City blijft, tenzij deze wordt verlengd, (ii) de Vervaldatum (zoals vastgelegd in de Statement) die 12 oktober 2004 middernacht plaatselijke tijd in New York blijft, tenzij Chiquita het Bod verlengt of afsluit en (iii) de koopprijs en het biedingsbedrag uitbetaald aan houders die obligaties hebben voor de Vervaldatum en de Voorinschrijvingsdatum, respectievelijk.

Chiquita heeft Morgan Stanley & Co. Incorporated aangesteld als "dealermanager" en "solicitation agent" voor het bod en de goedkeuringsverklaring. Voor vragen betreffende het bod of de goedkeuringsverklaring kunt u contact opnemen met MacKenzie Partners, Inc. (de "information agent") op +1-212-929-5500 (collectgesprek), of op het groene nummer +1-800-322-2885.

Dit persbericht is enkel voor informatieve doeleinden en is geen bod tot aankoop, verzoek of bod tot aankoop of verzoek om goedkeuring met betrekking tot de obligaties. Het bod en het goedkeuringsverzoek worden enkel door de Statement gemaakt.

Chiquita Brands International, Inc. is een leidinggevende internationale verkoper, producent en distributeur van bananen en overige verse groenten en fruit van hoge kwaliteit, die worden verkocht onder het Chiquita(R) kwaliteitsmerk en aanverwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een toonaangevende leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. Het bedrijf legt zich eveneens toe op de distributie en marketing van vers gesneden fruit en andere volwaardige fruitproducten van andere merken. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.chiquita.com.

BRON Chiquita Brands International, Inc.