Cingular Wireless kiest TruePosition voor uitbreiding E911 locatietechnologie over netwerk

13 Dec, 2006, 13:03 GMT Van TruePosition

BERWYN, Pennsylvania, December 13 /PRNewswire/ --

- Creëert het grootste en meest geavanceerde draadloze E911 locatienetwerk

TruePosition, een toonaangevende aanbieder van draadloze locatieoplossingen en een dochteronderneming van Liberty Media Corporation (geplaatst onder Liberty Capital Group), maakte vandaag bekend dat zij de implementatie van haar Finder (TM) draadloze locatiesysteem binnen het Cingular Wireless netwerk aan het uitbreiden is. Cingular is de grootste aanbieder van draadloze diensten in de Verenigde Staten.

De overeenkomst is een uitbreiding van TruePosition's huidige contract met Cingular Wireless. Zij krijgt nu de verantwoordelijkheid over de door Cingular verworven netwerken van AT&T, waarvan zij het locatiesysteem moet vervangen. De overeenkomst zal het nationale netwerk van Cingular Wireless voorzien van TruePosition's netwerkgebaseerde Uplink Time Difference of Arrival (UTDOA) locatietechnologie.

Het draadloze locatiesysteem van TruePosition zal Cingular helpen met het blijven voldoen aan het E911 locatiemandaat. De inzet binnen het netwerk van Cingular, één van de grootste GSM-netwerken ter wereld, vertegenwoordigt de meest uitgebreide plaatsing van draadloze 911 locatie-infrastructuur wereldwijd.

"Het samenwerkingsverband tussen TruePosition en Cingular is altijd zeer sterk geweest en wij zijn blij deze verder uit te bouwen", aldus Stephen Stuut, CEO bij TruePosition. "Wij zijn enthousiast met de uitbreiding van onze relatie met Cingular, omdat zij investeren in één van de meest robuuste en dynamische netwerken ter wereld.

Over TruePosition

TruePosition legt zich toe op de ontwikkeling en de toepassing van geavanceerde draadloze locatieproducten, diensten en apparaten, waarmee zij voorziet in complete oplossingen voor de ondersteuning van de draadloze locatiebehoeften op de mondiale marktplaats. Behalve het leveren van industrieleidende essentiële locatietechnologieën, ondersteunt TruePosition alle niveaus van de draadloze locatie waardeketen om turnkey oplossingen aan te bieden.

De basis van TruePosition werd gelegd met de ontwikkeling van geavanceerde locatiesystemen, waaronder handset, netwerk en hybride locatieoplossingen. Vandaag de dag kan alleen TruePosition hybride locatiesystemen aanbieden met geïntegreerde Cell-ID, verbeterde Cell-ID, Uplink Time Difference of Arrival, Angle of Arrival en Assisted GPS om de volgende generatie op locatie gebaseerde diensten te voeden.

TruePosition is een dochteronderneming van Liberty Media Corporation, die onder haar Liberty Capital Group valt (Nasdaq: LINTA, LINTB, LCAPA, LCAPB). Voor meer informatie, kijk op: http://www.trueposition.com . Website: http://www.trueposition.com

BRON TruePosition