Citadel kiest Asset Control voor gezamenlijke ontwikkeling van een in hoge mate schaalbaar platform voor gecentraliseerd management van investering-, prijsstelling-, en bedrijfstransactiegegevens

09 Jun, 2004, 00:50 BST Van Asset Control International

NEW YORK, June 8 /PRNewswire/ --

- AC Plus als kerntechnologie, biedt snelle productontwikkelingstijd voor het modelleren van nieuwe instrumenten, opschonen van gegevens en gegevensmanipulatiefuncties.

Asset Control, een toonaangevende aanbieder van oplossingen voor het beheer van investeringsgegevens ten behoeve van de financiële industrie, kondigde vandaag aan dat de Citadel Investment Group, LLC, een wereldwijde leider op het gebied van alternatieve investeringen, de AC Plus-software van Asset Control heeft gekozen om het beheer van investeringsgegevens te centraliseren. De implementatie hiervan bij Citadel consolideert het beheer van grote hoeveelheden tijdreeks prijsgegevens, referentiegegevens en bedrijfstransactiegegevens voor meerdere toepassingen en gebruikers.

"We voeren transacties uit op een groot aantal markten en het Asset Control-platform zal ons helpen handel, onderzoek en bedrijfsactiviteiten op al deze markten voor een groot aantal verschillende interne gebruikers op effectievere wijze te ondersteunen," zei David Hirschfeld, de managing director IT bij Citadel. "De productsuite van Asset Control biedt ons een uitgebreide oplossing met minimale implementatie. We hebben een aantal andere mogelijke oplossingen op dit gebied bekeken en vonden dat het AC-product het meest volledig was met betrekking tot front-to-back-oplossingen: feed-verwerking van externe aanbieders, arbitratie/werkschema-engines, gebruikersvriendelijke klantinterface en een open architectuur. "

De aankondiging volgde op een uitgebreide testfase om de mogelijkheden die het Asset Control-platform biedt te evalueren om te zien of het aan de onmiddellijke gegevensbeheervereisten van Citadel kan voldoen en kan dienen als basis voor de toekomstige ontwikkeling van het gegevensbeheerplatform. Citadel heeft toegestemd om gezamenlijk met Asset Control te werken aan verdere verbeteringen van de Asset Control-productsuite. Deze vernieuwingen zullen dan in toekomstige versies van algemeen verkrijgbare AC Plus-oplossingen opgenomen worden.

"Wat elke koper bij het plannen van een strategisch gegevensbeheerplatform het hardst nodig heeft, is vertrouwen in de kerntechnologie. Het verheugt ons dat Citadel dat vertrouwen in Asset Control stelt en dat dit het resultaat was van hun uitgebreide onderzoek en evaluatie om de best verkrijgbare oplossing te vinden," zei Ger Rosenkamp. "Citadel staat in deze bedrijfstak bekend als een onderneming die zich geheel toelegt op uitmuntendheid en we zien er naar uit de gegevensbeheeromgeving te leveren die hun doelstellingen ondersteunt."

Informatie over de Citadel Investment Group, LLC

Citadel is een globaal toonaangevend bedrijf op het gebied van alternatieve investeringen. Citadel heeft wereldwijd kantoren, in Chicago, Londen. Tokio, San Francisco en New York. Haar klanten zijn onder andere money center banks, verzekeringsmaatschappijen, bedrijfspensioenplannen, stichtingen, en gefortuneerde families.

Info over Asset Control

Asset Control levert de financiële industrie software en outsource-oplossingen om efficiëntie en kostenbeheersing van het beheer van investeringsgegevens te verbeteren en om extra bedrijfswaarde aan de gegevens toe te voegen. Oplossingen die snel geïmplementeerd kunnen worden, gebaseerd op de robuuste en betrouwbare modulaire structuur van AC Plus, variëren van technische oplossingen zoals AC SmartFeed en AC Business Suite oplossingen voor risico en onderzoek, tot infrastructuur-oplossingen voor STP, wereldwijd datanetworking en bedrijfsgegevenscontrole.

Tot de beschikbare informatie behoren referentiegegevens ( investeringsdata), bedrijfstransactiegegevens, informatie met betrekking tot verstrekkers, tegenpartijen en afwikkeling, historische en real-time marktgegevens.

De brede functionaliteit van Asses Control bij het beheer van gegevens van externe aanbieders en in-house systemen, bestrijkt het verzamelen, valideren, normaliseren en consolideren in één enkele standaardgegevensset, de "golden copy", geheel in lijn met industriestandaarden zoals ISO 15022.

Tot de klantenkring behoren het London Clearing House (LCH), Abbey National, ABN AMRO, Barclays Capital, Bayerische Landesbank , BBVA, Commerzbank, Dresdner Bank, Harvard Management Company, HSH Nordbank, HypoVereinsbank, ING, Robeco Groep, Santander Central Hispano, Société Générale, State Street en Union Investment, en een zeer grote, wereldwijd actieve energiegroep. Asset Control, dat werd opgericht in 1991, is een particuliere onderneming met vestigingen in Londen, New York en Nederland. Zie voor meer informatie www.asset-control.com.

BRON Asset Control International