CNPV ondertekent een langdurig strategisch partnerschap met het Duitse bedrijf AE Photonics

08 Apr, 2010, 23:51 BST Van CNPV Solar Power SA Van ,AE Photonics GmbH & Co. KG

LUXEMBOURG en DONGYING, China, April 8, 2010 /PRNewswire/ --

CNPV Solar Power SA, een geïntegreerde topfabrikant van solaire fotovoltaïsche producten (o.a. gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules) die zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules ontwerpt, vervaardigt en levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een verkoopsovereenkomst op basis van een langdurig strategisch partnerschap is aangegaan met AE Photonics, een Oost-Duitse fotovoltaïsche onderneming die bekend staat om de projectontwikkeling, installatie en distributie van zonnecentrales op zowel daken als op de grond.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081103/CNM010LOGO)

Onder de voorwaarden van deze strategische overeenkomst zal CNPV tussen 2010 en 2012 aan AE Photonics een totaal van 60MWp aan hoogwaardige PV-modules leveren, waarvan 10MWp geleverd zal worden in 2010. De overige 20MWp en 30MWp staan gepland om respectievelijk in 2011 en 2012 geleverd te worden.

"We zijn zeer tevreden dat we dit nieuw strategisch partnerschap met AE Photonics mogen aankondigen waarmee we het reeds bestaande en goedwerkende partnerschap verstevigen. Ons strategisch partnerschap met AE Photonics is een aanzienlijk succes voor ons doordat we ons profileren als een ervaren energieproducent die werkzaam is in meerdere regio's en over groeiende mogelijkheden beschikt in bestaande en opkomende fotovoltaïsche markten. Dit nieuwe contract zal ons vast en zeker in staat stellen om nieuwe projecten op te starten op markten, zoals de Duitse en Italiaanse zonne-energiemarkten," aldus dhr. B. Veerraju Chaudary, Chief Operating Officer, Chief Technical Officer & Lid van de Raad van Bestuur van CNPV. "We kijken ernaar uit om onze relatie met AE Photonics, één van onze trouwe strategische partners, uit te breiden door het hoogwaardige modules, een uitstekende dienstverlening en een goedkoop en uiterst geavanceerd platform te leveren."

"CNPV heeft een uitstekende reputatie voor wat betreft de levering van fotovoltaïsche modules voor een hoge stroomlevering van de allerbeste kwaliteit, en AE is trots op deze nieuwe strategische verkoopsovereenkomst met CNPV. We zien het feit dat we hun hoogwaardige modules kunnen gebruiken voor onze projecten en hun uitstekende dienstverlening kunnen aanbieden aan onze klanten in Duitsland en de rest van Europa als een voortzetting van onze goede relatie met CNPV," vertelt dhr. Marco Lamsouguer, algemeen directeur van AE Photonics GmbH & Co. KG. "Hernieuwbare energie-oplossingen zullen ongetwijfeld een alsmaar belangrijkere rol innemen in de totale energiemix, en AE verbindt zich ertoe meer gebruik te maken van deze technologieën."

Over CNPV

CNPV Solar Power SA (NYSE Euronext: ALCNP) is, via zijn volledige dochteronderneming, CNPV Dongying Photovoltaic Power Company Limited, een vooraanstaande geïntegreerde fabrikant van solaire fotovoltaïsche producten, zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules, die instaat voor het ontwerp, de vervaardiging en de levering van zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules. Betrouwbaarheid en lange levensduur zijn kenmerkend voor onze kristallijne solaire fotovoltaïsche modules van wereldklasse, die aan de strengste interne testen en externe certificeringen (IEC61215, IEC61730, UL en CE) onderworpen worden om zo topprestaties en ultieme veiligheid te garanderen. Meer informatie kunt u vinden op de website van CNPV http://www.cnpv-power.com.

Over AE Photonics GmbH & Co. KG

AE Photonics is een toonaangevende Europese fotovoltaïsche integrator die volledige oplossingen aanbiedt voor stroomproductie uit zone-energie. Het bedrijf behandelt het hele spectrum, van de planning tot de turnkey handover van fotovoltaiïsche installaties. AE Photonics heeft de voorbije jaren een voortdurende groei gekend en beschikt vandaag over een uitvoerige ervaring op het gebied van nationale en internationale projecten. Meer informatie vindt u op de website van AE Photonics GmbH & Co. KG: http://www.ae-photonics.com

Voor meer informatie neemt u contact op met:

CNPV Solar Power SA
     B. Veerraju Chaudary