CNPV ondertekent een langdurig strategisch partnerschap met het Duitse bedrijf CTS Solar GmbH

22 Maa, 2010, 18:12 GMT Van CNPV Solar Power SA Van ,CTS Solar GmbH

LUXEMBURG en DONGYING, China, March 22, 2010 /PRNewswire/ --

CNPV Solar Power SA, een geïntegreerde topfabrikant van solaire fotovoltaïsche producten (o.a. gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules) die zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules ontwerpt, vervaardigt en levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een verkoopsovereenkomst op basis van een langdurig strategisch partnerschap heeft aangegaan met CTS Solar GmbH, een Zuid-Duitse fotovoltaïsche onderneming die bekend staat voor de projectontwikkeling van zonnecentrales op zowel daken als op de grond.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081103/CNM010LOGO )

Onder de voorwaarden van deze strategische overeenkomst zal CNPV tussen 2010 en 2012 aan CTS Solar een totaal van 20MWp aan PV-modules leveren, waarvan 4MWp geleverd zou worden in 2010. De overige 6MWp en 10MWp staan gepland om respectievelijk in 2011 en 2012 geleverd te worden.

"We zijn zeer tevreden dat we dit nieuw strategisch partnerschap met CTS Solar mogen aankondigen en we verstevigen zo het reeds bestaande en goed werkende partnerschap. Ons strategisch partnerschap met CTS Solar is een aanzienlijk succes voor ons doordat we ons profileren als een ervaren energieproducent die werkzaam is in meerdere regio's en over groeiende mogelijkheden beschikt in bestaande en opkomende fotovoltaïsche markten. Dit nieuw contract zal ons vast en zeker in staat stellen om nieuwe projecten op te starten op de Duitse en Oostenrijkse zonne-energiemarkten," vertellen dhr. Zhang Shunfu, algemeen directeur van CNPV en dhr. B. Veerraju Chaudary, Chief Operating Officer, Chief Technical Officer & Lid van de Raad van Bestuur van CNPV. "We kijken ernaar uit om onze relatie met CTS Solar, een van onze trouwe strategische partners, uit te breiden door het hoogwaardige modules, een uitstekende dienstverlening en een goedkoop en uiterst geavanceerd platform te leveren."

"CTS Solar GmbH uit Zuid-Duitsland is trots op deze nieuwe strategische verkoopsovereenkomst met CNPV. We beschouwen het als een voortzetting van onze goede relatie met CNPV dat we hun hoogwaardige modules kunnen gebruiken voor onze projecten en hun uitstekende dienstverlening kunnen aanbieden aan onze klanten in Duitsland, en Oostenrijk," vertellen dhr. Claus Romankiewicz, algemeen directeur en dhr. Eric Lechelt, verkoopsdirecteur van CTS Solar.

Over CNPV

CNPV Solar Power SA (NYSE Euronext: ALCNP) is, via zijn volledige dochteronderneming, CNPV Dongying Photovoltaic Power Company Limited, een vooraanstaande geïntegreerde fabrikant van solaire fotovoltaïsche producten, zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules, die instaat voor het ontwerp, de vervaardiging en de levering van zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules. Betrouwbaarheid en lange levensduur zijn kenmerkend voor onze kristallijne solaire fotovoltaïsche modules van wereldklasse, die aan de strengste interne testen en externe certificeringen (IEC61215, IEC61730, UL, en CE) onderworpen worden om zo topprestaties en ultieme veiligheid te garanderen. Meer informatie kunt u vinden op de website van CNPV http://www.cnpv-power.com.

Over CTS Solar GmbH

CTS Solar GmbH is een gerespecteerde fotovoltaïsche onderneming uit het zuidwesten van Duitsland die bekend staat voor de projectontwikkeling, installatie en distributie van zonnecentrales op zowel daken als op de grond. CTS Solar is sinds 2000 actief in de Duitse zonne-energiesector. Het bedrijf is momenteel een van de toonaangevende bedrijven op de Zuidwest-Duitse markt. CTS Solar heeft de voorbije jaren een voortdurende groei gekend en beschikt vandaag de dag over een uitgebreide ervaring in nationale projecten. Meer informatie kunt u vinden op de website van CTS Solar GmbH: http://www.cts-solar.com.

Voor meer informatie neemt u contact op met:

B. Veerraju Chaudary,
     Chief Operating Officer, Chief Technical Officer &