CNPV ondertekent een langdurig strategisch partnerschap met het Duitse bedrijf Volthaus GmbH

11 Feb, 2010, 19:13 GMT Van CNPV Solar Power SA Van ,Volthaus GmbH

MAINBURG, Duitsland en DONGYING, China, February 11 /PRNewswire/ --

CNPV Solar Power SA, een geïntegreerde topfabrikant van solaire fotovoltaïsche producten (zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules) die zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules ontwerpt, vervaardigt en levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een verkoopsovereenkomst op basis van een langdurig strategisch partnerschap heeft aangegaan met Volthaus GmbH, een Zuid-Duitse fotovoltaïsche onderneming die bekend staat voor de projectontwikkeling van zonnecentrales op zowel daken als op de grond.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100211/CNTH004 )
    (Logo:  http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081103/CNM010LOGO )

Onder de voorwaarden van deze strategische overeenkomst zal CNPV tussen 2010 en 2012 aan Volthaus Ltd. een totaal van 35MWp aan PV-modules leveren, waarvan 10MWp geleverd zou worden in 2010. De overige 10MWp en 15MWp staan gepland om respectievelijk in 2011 en 2012 geleverd te worden.

"We zijn zeer tevreden dat we dit nieuw strategisch partnerschap met Volthaus mogen aankondigen en we verstevigen zo het reeds bestaande en goed werkende partnerschap. Ons strategisch partnerschap met Volthaus is een aanzienlijk succes voor ons doordat we ons profileren als een ervaren energieproducent die werkzaam is in meerdere regio's en over groeiende mogelijkheden beschikt in bestaande en opkomende fotovoltaïsche markten. Dit nieuw contract zal ons vast en zeker in staat stellen om nieuwe projecten op te starten op de Duitse, Tsjechische en Turkse zonnemarkten," vertellen dhr. Zhang Shunfu, algemeen directeur van CNPV en B. Veerraju Chaudary, Chief Operating Officer, Chief Technical Officer & Lid van de Raad van Bestuur van CNPV. "We kijken ernaar uit om onze relatie met Volthaus, een van onze trouwe strategische partners, uit te breiden door het hoogwaardige modules, een uitstekende dienstverlening en een goedkoop en uiterst geavanceerd platform te leveren."

Volthaus GmbH uit Zuid-Duitsland is trots op deze nieuwe strategische verkoopsovereenkomst met CNPV. We beschouwen het als een voortzetting van onze goede relatie met CNPV dat we hun hoogwaardige modules kunnen gebruiken voor onze projecten en hun uitstekende dienstverlening kunnen aanbieden aan onze klanten in Frankrijk, Tsjechië en Turkije," vertellen mevr. Sabine Bachner, algemeen directeur van Volthaus en dhr. Peer Uhlemann, CPO en Divisiemanager bij Volthaus international.

Over CNPV

CNPV Solar Power SA (NYSE Euronext: ALCNP) is, via zijn volledige dochteronderneming, CNPV Dongying Photovoltaic Power Company Limited, een vooraanstaande geïntegreerde fabrikant van solaire fotovoltaïsche producten, zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules, die instaat voor het ontwerp, de vervaardiging en de levering van zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijne fotovoltaïsche zonnemodules. Betrouwbaarheid en lange levensduur zijn kenmerkend voor onze kristallijne solaire fotovoltaïsche modules van wereldklasse, die aan de strengste interne testen en externe certificeringen (IEC61215, IEC61730, UL, en CE) onderworpen worden om zo topprestaties en ultieme veiligheid te garanderen. Meer informatie kunt u vinden op de website van CNPV http://www.cnpv-power.com .

Over Volthaus GmbH

Volthaus GmbH, een dochterbedrijf van Bachner Group, is een gerespecteerde Zuid-Duitse fotovoltaïsche onderneming voor de projectontwikkeling, installatie en distributie van zonnecentrales op daken en op de grond. Volthaus is sinds 2003 actief in de Duitse zonne-energiesector. Het bedrijf heeft een jaarlijkse verkoop ter waarde van 21 miljoen euro, heeft 26 werknemers en is vandaag een van de toonaangevende bedrijven in deze sector op de Zuid-Duitse markt. Volthaus heeft de voorbije jaren een voortdurende groei gekend en beschikt vandaag de dag over een uitgebreide ervaring in zowel nationale als internationale projecten. Meer informatie kunt u vinden op de website van Volthaus GmbH: http://www.volthaus.com

Voor meer informatie neemt u contact op met:

B.Veerraju Chaudary
    Chief Operating Officer, Chief Technical Officer &