CNPV ondertekent een strategisch partnerschap op lange termijn met Edisun Power Europe AG, een Zwitsers bedrijf

13 Jan, 2010, 08:00 GMT Van CNPV Dongying Photovoltaic Power Company Limited

DONGYING, China, January 13 /PRNewswire/ --

CNPV Solar Power SA, een vooraanstaande geïntegreerde fabrikant van solaire fotovoltaïsche producten - zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules - die zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijnen fotovoltaïsche zonnemodules ontwerpt, vervaardigt en levert, heeft vandaag aangekondigd dat het een verkoopsovereenkomst op basis van een strategisch partnerschap op lange termijn heeft aangegaan met Edisun Power Europe AG, een bekend Zwitsers beursgenoteerd bedrijf voor projectontwikkeling en projectfinanciering.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20081103/CNM010LOGO )

Onder de voorwaarden van dit strategisch partnerschap zal CNPV tussen 2010 en 2012 aan Edisun Power Europe AG (sourcing partner heet YellowHat AG) een totaal van 60MWp aan PV-modules leveren, waarvan 10MWp geleverd zou worden in 2010. De overige 20MWp en 30MWp staan gepland om respectievelijk in 2011 en 2012 geleverd te worden.

"We zijn zeer tevreden dat we dit nieuw strategisch partnerschap met Edisun Power Europe AG en zijn partners mogen aankondigen om zo het reeds bestaande en gerenommeerde partnerschap verder uit te bouwen. Ons strategisch partnerschap met Edisun Power Europe is een aanzienlijk succes voor ons in het ons voegen bij een ervaren energieproducent die werkzaam is in meerdere regio's en over groeiende mogelijkheden beschikt in bestaande en opkomende markten. Dit nieuw contract zal vast en zeker bijdragen tot het opstarten van nieuwe projecten op de Zwitserse, Franse, Spaanse en Duitse zonnemarkten," vertellen dhr. Zhang Shunfu, algemeen directeur van CNPV en B. Veerraju Chaudary, Chief Operating Officer, Chief Technical Officer & Lid van de Raad van Bestuur van CNPV. "We kijken ernaar uit om onze relatie met Edisun Power Europe, een van onze trouwe strategische partners, voort te zetten door het hoogwaardige modules, uitstekende dienstverlening en een goedkoop en uiterst geavanceerd platform te leveren."

"Edisun Power Europe AG (YellowHat AG) is fier op deze nieuwe strategische verkoopsovereenkomst met CNPV. We beschouwen het als een voortzetting van onze goede relatie met CNPV dat we hun hoogwaardige modules kunnen gebruiken voor onze projecten en dat we hun uitstekende dienstverlening aan onze partners binnen YellowHat doorheen Europa kunnen aanbieden," verklaren mevr. Mirjana Blume, algemeen directeur van Edisun Power en dhr. Andreas Fankhauser, general manager van YellowHat.

Over CNPV

CNPV Solar Power SA (NYSE Euronext: ALCNP) is, via zijn volledige dochteronderneming, CNPV Dongying Photovoltaic Power Company Limited, een vooraanstaande geïntegreerde fabrikant van solaire fotovoltaïsche producten, zoals gietelingen, wafels en cellen voor de samenstelling van fotovoltaïsche modules, die instaat voor het ontwerp, de vervaardiging en de levering van zeer efficiënte en kostenbesparende kristallijnen fotovoltaïsche zonnemodules. Betrouwbaarheid en lange levensduur zijn kenmerkend voor onze kristallijnen solaire fotovoltaïsche modules van wereldklasse, die aan de strengste interne testen en externe certificeringen (IEC61215, IEC61730, UL, en CE) onderworpen worden om zo topprestaties en ultieme veiligheid te garanderen. Meer informatie kunt u vinden op de website van CNPV http://www.cnpv-power.com .

Over Edisun Power Europe AG

Als Europa's eerste beursgenoteerde producent van zonne-energie, ontwikkelt, financiert en beheert Edisun Power Group zonne-energievelden in verschillende Europese landen. Edisun Power Group is sinds 1997 actief in de Zwitserse zonne-energiesector en is vandaag een van de meest succesvolle bedrijven binnen de sector. Het staat sinds september 2008 genoteerd op het hoofdsegment van de SIX Swiss Exchange. Edisun Power heeft de voorbije jaren een blijvende groei gekend en geniet vandaag van een grondige ervaring wat betreft zowel nationale als internationale projecten. Meer informatie kunt u vinden op de Edisun Power Europe AG's website: http://www.edisunpower.com

Voor meer informatie neemt u contact op met:

B. Veerraju Chaudary,
    Chief Operating Officer, Chief Technical Officer & lid van de Raad van