Cogent Communications Group, Inc. kondigt aandelenemissie aan

11 Mei, 2006, 13:10 BST Van Cogent Communications Group, Inc

WASHINGTON, May 11 /PRNewswire/ --

Cogent Communications Group, Inc. (Nasdaq: CCOI) kondigde vandaag aan dat het 12 miljoen van zijn gewone aandelen wil verkopen in een gewaarborgde openbare aandelenemissie. De emissie bestaat uit 4 miljoen aandelen die verkocht worden door het bedrijf en 8 miljoen aandelen die verkocht worden door verkopende aandeelhouders. De aandelen die verkocht worden door de verkopende aandeelhouders vertegenwoordigen ongeveer 25% van de aandelen die in handen zijn van de belangrijkste beleggers van Cogent. Het bedrijf wil de emissie starten tegen eind mei 2006.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20020204/DCM032LOGO )

Dave Schaeffer, Chief Executive Officer van Cogent, zei dat de emissie twee doelstellingen heeft. "Ten eerste verhoogt dit het aantal gewone Cogent-aandelen die beschikbaar zijn op de openbare markt, waardoor de gewone aandelen meer liquide worden. Ten tweede geeft dit Cogent bijkomend kapitaal om zijn groeistrategieën verder uit te werken, zoals de verkoopploeg uitbreiden en bijkomende gebouwen voor zijn netwerk."

Voor dat er een bijkomende registratieverklaring van kracht wordt, mogen deze aandelen niet worden verkocht en mogen er geen aanbiedingen om te kopen worden aanvaard. Dit persbericht bevat geen aanbod om te verkopen of een verzoek om een aanbod om te kopen. Bovendien zullen deze aandelen niet verkocht worden indien zo'n aanbod, verzoek of verkoop onwettig zou zijn voorafgaand aan de registratie of de kwalificatie volgens de aandelenwetgeving van een staat.

Over Cogent Communications

Cogent Communications (Nasdaq: CCOI) is een multinationale Tier 1 facilitaire ISP. Cogent levert supersnelle internettoegang en point-to-point-diensten aan bedrijven. Cogents glasvezel IP-netwerk backbone strekt zich uit over 14 landen en levert IP-diensten in meer dan 95 markten in Noord-Amerika en Europa.

Cogent Communications heeft zijn hoofdkantoor op 1015 31st Street, NW, Washington, D.C. 20007. Voor bijkomende informatie surft u naar http://www.cogentco.com. Cogent Communications is in de Verenigde Staten bereikbaar op het nummer +1-202-295-4200 of via e-mail op info@cogentco.com.

De informatie in dit persbericht kan verwachtingen, plannen, intenties of strategieën betreffende de toekomst bevatten. Deze toekomstgerichte uitspraken brengen risico's en onzekerheden met zich. Alle toekomstgerichte uitspraken in dit persbericht zijn gebaseerd op informatie die Cogent Communications Group, Inc. op de dag van de uitgave van dit persbericht tot zijn beschikking had en wij nemen geen verplichting op ons om die toekomstgerichte uitspraken bij te werken. De uitspraken in dit persbericht zijn geen garantie voor toekomstige prestaties; de werkelijke resultaten kunnen wezenlijk afwijken van onze huidige verwachtingen. Er zijn allerlei factoren die zulke afwijkingen zouden kunnen veroorzaken of aan het ontstaan ervan zouden kunnen bijdragen. Enkele van de factoren en risico's die inherent zijn aan onze sector zijn beschreven in onze registratieverklaring die is ingeschreven bij de Securities and Exchange Commission (de effecten- en beurscommissie van de Verenigde Staten) en in de andere rapporten die van tijd tot tijd bij de SEC worden ingediend.

Website: http://www.cogentco.com

BRON Cogent Communications Group, Inc