Cohen & Steers verwerft resterende belang van 50 procent in Houlihan Rovers

06 Okt, 2006, 15:01 BST Van Cohen & Steers, Inc.

NEW YORK, October 6 /PRNewswire/ --

Cohen & Steers, Inc. (NYSE: CNS) is overeengekomen het resterende eigendomsbelang van 50 procent in zijn in Brussel gevestigde dochteronderneming Houlihan Rovers S.A. aan te schaffen De aanschafprijs zal door middel van een combinatie van geld en Cohen & Steers beperkte aandelen verspreid over drie jaar worden betaald. Joseph Houlihan en Gerios Rovers, de oprichters van Houlihan Rovers, zullen afspraken maken betreffende de werkgelegenheid en de non-compete voorwaarden en toezicht blijven houden op de activiteiten van de Europese asset management business (vermogensbeheer), die zullen worden geleid vanuit Brussel en Londen. De aankoop is onderhevig aan de toestemming van de officiële Belgische instanties en andere gebruikelijke sluitingsvoorwaarden en wordt naar verwachting afgesloten in het vierde kwartaal van 2006.

"Europa is een hoofdmarkt voor onze wereldwijde handel in vastgoedeffecten. Deze acquisitie geeft ons de mogelijkheid om de integratie van het Houlihan Rovers asset management team te voltooien", lichtte Robert H. Steers, mede-voorzitter en mede-ceo van Cohen & Steers toe.

Martin Cohen, mede-voorzitter en mede-ceo van Cohen & Steers voegde daaraan toe: "We zijn onder de indruk geraakt van de kennis en de ervaring van het investeringsteam van Houlihan Rovers en de uitstekende resultaten die zij hebben geboekt voor hun cliënten. Deze transactie geeft ons de mogelijkheid om de integratie van onze beleggingsadministratie-, juridische en marketingafdeling te voltooien".

"We zijn blij deel uit te maken van Cohen & Steers en de integratie van onze firma's te voltooien", zei Joseph Houlihan. "We verheugen ons dat we onze klanten dezelfde hoge kwaliteitsdiensten op het gebied van beleggen kunnen blijven aanbieden die ze sinds het begin van ons gewend zijn".

Gerios Rovers, medeoprichter van Houlihan Rovers voegde daaraan toe: " De klanten van Houlihan Rovers zullen blijven profiteren van toegang tot Cohen & Steers' wereldwijde mogelijkheden en haar uitgebreide en ervaren researchteam. We geloven dat onze beleggers er aanzienlijk op vooruit gaan, nu we deel uitmaken van Cohen & Steers, een wereldwijde leider in vastgoedeffecten".

Over Cohen & Steers. Cohen & Steers is een beheerder van winstgevende vermogensportefeuilles, Amerikaanse Reits, internationale vastgoedeffecten, preferente effecten, voorzieningen en grote cap value aandelen. Met haar hoofdkantoor in New York, bedient de firma particuliere en institutionele beleggers in een breed scala van open-end fondsen, closed-end fondsen en afzonderlijke rekeningen.

Op de toekomst gerichte verklaringen. Dit persbericht en eventuele andere mededelingen van Cohen & Steers kunnen op de toekomst gerichte verklaringen bevatten conform de betekenis van Sectie 27A van de Securities Act van 1933 en Sectie 21E van de Securities Exchange Act van 1934, die de huidige visie van de firma weergeeft betreffende, onder andere, haar activiteiten en financiële prestatie. U kunt deze op de toekomst gerichte verklaringen herkennen aan het gebruik van woorden zoals "mening", "gelooft", "verwacht", "potentieel", "doorgaan", "kan", "zal", "zou", "zoekt", "ongeveer", "voorspelt", "is van plan", "plant", "schat", "voorziet" of de ontkennende vorm van deze of vergelijkbare woorden. Zulke op de toekomst gerichte verklaringen zijn onderhevig aan verschillende risico's en onzekerheden.

Dienovereenkomstig kunnen (of zouden kunnen) belangrijke factoren ervoor zorgen dat de feitelijke resultaten wezenlijk verschillen met die in de verklaringen worden vermeld. De firma gelooft dat deze onder andere de factoren omvatten die beschreven staan in de "Risk Factors" sectie van haar jaarverslag op formulier 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2005, die te vinden is op de website van de Securities and Exchange Commission http://www.sec.gov en op de website van Cohan & Steers http://www.cohansteers.com . Deze factoren zouden niet geïnterpreteerd moeten worden als volledig en zouden moeten worden gelezen in combinatie met de andere waarschuwende verklaringen die in dit persbericht zijn opgenomen. De firma is niet verantwoordelijk voor het herzien of bijwerken van welke verklaring dan ook, hetzij als resultaat van nieuwe informatie, toekomstige ontwikkelingen of anderzijds.

Website: http://www.cohenandsteers.com

BRON Cohen & Steers, Inc.