Collexis Geselecteerd Als Kennisplatform Voor De National Institutes Of Health

10 Jul, 2007, 20:08 BST Van Collexis Holdings, Inc.

COLUMBIA, Zuid-Carolina, July 10 /PRNewswire/ --

- Belangrijke klantuitbreiding voor Knowledge Discovery onderneming

Volgend op de bekendmaking van de beursgang (OTCBB: CLXS) is Collexis een organisatiebrede licentie en uitbreiding van bestaande activiteiten overeengekomen met de National Institutes of Health (NIH) als vervanging van de vorige licentie van NIH. National Institutes of Health is de grootste financier ter wereld van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van gezondheidszorg. Meer dan US$20 miljard aan overheidssubsidies zullen nu door het Collexis platform geanalyseerd worden. De overeenkomst maakt het ook voor alle NIH instituten mogelijk om gebruik te maken van de Collexis software om tekstgebaseerd te categoriseren, te zoeken, experts te identificeren, nieuwe kennis te genereren en analyses uit te voeren. Voorbeelden van gebruikte teksten zijn publicaties, subsidietoekenningen, patenten en andere wetenschappelijke uitgaven en - informatie.

"Wij zijn erg opgetogen over onze relatie met NIH en hebben er vertrouwen in dat Collexis een waardevolle aanwinst is voor de 27 NIH instituten. De Collexis analyse van NIH subsidieaanvragen past in de strategie van NIH die is gericht op een digitale toekomst in onderzoek. Onze software zal de efficiency, consistentie en transparantie doen toenemen, en daarmee voldoen aan de behoeften van NIH", zei Bill Kirkland, CEO, Collexis Holdings, Inc.

Deze overeenkomst markeert een belangrijke mijlpaal voor Collexis en voegt opnieuw een vooruitstrevende topinstelling toe aan de rij van instituten die de Collexis onderzoekssoftware hebben ingevoerd, waaronder Johns Hopkins University, Harvard University, Morehouse School of Medicine, University of California, San Francisco, University of South Carolina, Bristol-Myers Squibb, Merck & Co. Inc., Lockheed Martin, de Wereldgezondheidsorganisatie WHO, Wellcome Trust, en anderen. "Met de toevoeging van NIH en Wellcome Trust is Collexis de standaard geworden bij de grootste overheids- en particuliere financiers ter wereld van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van gezondheidszorg waar het categorisering, management en rapportering van subsidies betreft", verklaarde Steve Leicht, VP Sales van Collexis. "NIH heeft de keus uit de beste technologie. Wij zijn dankbaar dat NIH haar expertise, tijd en talent heeft gebruikt voor de noodzakelijke bestudering en vergelijking, en Collexis heeft geselecteerd als leverancier van haar software voor tekstanalyse. Collexis zit duidelijk aan de leidende kant van de markt, voegde Leicht toe.

De Collexis applicaties maken Fingerprints van particuliere en publieke wetenschappelijke databases op het gebied gezondheidszorg, zoals PubMed, Grants.gov, Clinical Trials data, Web Data en andere bronnen/publicaties, alsook van interne bronnen binnen de organisaties om analyses op uit te voeren.

Collexis Holdings, Inc.

Collexis Holdings, Inc., een wereldwijde onderneming op het gebied van Knowledge Discovery, opgericht in 1999, heeft haar hoofdkantoor in Columbia, South Carolina (VS) met twee dochterondernemingen: Collexis Inc. in Columbia, South Carolina, VS en Collexis B.V. in Geldermalsen, Nederland. Collexis' gepatenteerde technologie genereert conceptuele tekstprofielen, zg. Fingerprints, uit documenten, websites, e-mails en ander gedigitaliseerde bronnen, die vervolgens in applicaties worden toegepast. De resultaten worden vaak omschreven als het "vinden van een naald in een hooiberg". Via deze nieuwe aanpak kan Collexis unieke toepassingen bouwen om informatie te zoeken, indexeren en verzamelen, maar ook om te prioriteren, trends vast te stellen en te voorspellen, gebaseerd op een variëteit aan bronnen uit vele gebieden, waarbij taal of dialect geen beperking vormen. De missie van het bedrijf is om software te ontwikkelen die kennisontsluiting en -ontginning binnen verschillende sectoren ondersteunt. Collexis' aandelen worden verhandeld onder het symbool CLXS op de OTC Bulletin Board (OTC BB: CLXS). Voor meer informatie, bezoek www.collexis.com

Dit persbericht bevat toekomstgerichte verklaringen. Zulke verklaringen zijn alleen geldig vanaf heden en wij doen afstand van elke verplichting tot het actualiseren van deze informatie. Deze verklaringen zijn onderhevig aan bekende en onbekende risico's en onzekerheden die erin kunnen resulteren dat toekomstige ervaringen en resultaten concreet kunnen verschillen van de verklaringen die gedaan zijn. Deze verklaringen zijn gebaseerd op huidige veronderstellingen en verwachtingen voor wat betreft toekomstige resultaten. Factoren die invloed kunnen hebben op toekomstige prestaties omvatten zakelijke en economische trends, de mogelijkheid om financieringen van verliezen te kunnen voortzetten, fluctuaties in bedrijfsresultaten, voortzetten van het succesvol ontwikkelen van onze onderzoekssoftware en andere risico's zoals gepubliceerd in de openbare registratie bij de "Security and Exchange Commission".

National Institutes of Health (NIH) is geen geldschieter of partner van Collexis. De verwijzing naar NIH in bovenstaande moet niet beschouwd worden als een overheidsgoedkeuring noch verplicht het NIH tot het innemen van een standpunt over Collexis Software.

BRON Collexis Holdings, Inc.