Combinatie Heijmans-Ballast Nedam bouwt voor WonenBreburg

04 Jul, 2007, 08:15 BST Van Ballast Nedam NV

NIEUWEGEIN, Nederland, July 4 /PRNewswire/ --

- Akkoord over realisatie nieuw complex in Tilburg

Heijmans en Ballast Nedam bouwen in Tilburg in opdracht van woningbouwcorporatie WonenBreburg het project Intermezzo. Op de voormalige Interpolis-locatie bij station Tilburg West komen twee nieuwe woonblokken. In één woonblok komen zo'n 130 appartementen voor kopers in alle leeftijdscategorieën - twintigers, dertigers, veertigers en vijftigers. Dit blok heeft ook een deel met kantoren. Het andere blok telt ruim 400 appartementen voor studenten. Onder het pand is ruimte voor 370 parkeerplaatsen. De aanneemsom bedraagt ruim EUR 52 miljoen. De bouw gaat medio 2007 van start. De gebouwen worden uitgerust met een installatie voor Warmte- en Koude Opslag (WKO). Daardoor zijn de woningen erg energiezuinig.

De realisatie van het project gebeurt in een bouwcombinatie 2/3 Heijmans 1/3 Ballast Nedam. De twee blokken komen op een plein, dat het dak is voor de parkeergarage. Het lagere blok wordt acht tot twaalf verdiepingen hoog, het andere deel krijgt een hoogte van maximaal 21 verdiepingen. In het complex is verder plaats gereserveerd voor horeca, diensten en commerciële doeleinden. De koopappartementen zijn inclusief ondergrondse parkeerplaats.

De locatie ligt op de hoek Prof. Cobbenhagenlaan - Conservatoriumlaan - Prof. Verbernelaan. Dit is op loopafstand van de universiteit en station Tilburg West. De huurappartementen bestaan uit één- en tweekamerflats en worden verhuurd door WonenBreburg. De koopappartementen in het andere blok variëren in oppervlak van 55 vierkante meter tot 115 vierkante meter. De nadruk ligt op middelgrote appartementen met een oppervlak van ongeveer 87 vierkante meter. De woningen zijn voorzien van een Frans balkon, een balkon of een wintertuin. Alle appartementen zijn standaard uitgerust met vloerverwarming.

PRN NLD

BRON Ballast Nedam NV