ComScore maakt bekend dat in april 2006 bijna zes miljoen mensen over de hele wereld de Yahoo! FIFA World Cup website hebben bezocht

30 Mei, 2006, 16:00 BST Van comScore Networks

RESTON, Virginia, May 30 /PRNewswire/ --

- Met nog een paar weken te gaan tot het WK, hebben bezoekers uit meer dan 30 landen nu al de officiële WK-website bezocht

ComScore Networks, de leider in digitale mediametingen, heeft vandaag een analyse bekendgemaakt van het wereldwijde online publiek op de website van Yahoo! voor de officiële wereldkampioenschappen voetbal op http://fifaworldcup.yahoo.com . In april heeft comScore 5,7 miljoen unieke bezoekers op de website geregistreerd, een stijging van 35 procent ten opzichte van de 4,2 miljoen in maart. De kampioenschappen in Duitsland zullen pas op 9 juni van start gaan.

"Met nog een aantal weken te gaan tot het WK, heeft het aantal bezoekers op de WK-website in april -- om niet te spreken van de substantiële stijging ten opzichte van maart -- de wereldwijde populariteit van het WK en de mogelijkheden van het internet als marketingkanaal om dit mondiale publiek te bereiken, aangetoond," zei Bob Ivins, managing director van comScore Europa.

Bezoekers per regio

Met 51 procent of met bijna 3 miljoen bezoekers afkomstig uit Europese landen, heeft Europa als regio het grootste aantal bezoekers geleverd. Daarna volgt de Azië-Pacific met een bijdrage van 17 procent van het totale aantal bezoekers (bijna 1 miljoen mensen); een weergave van de belangstelling voor de sport in deze regio. Het aantal bezoekers vanuit Latijns-Amerika bedraagt 12 procent van het totaal, waarbij de populariteit van de sport afgezet moet worden tegen het feit dat in veel regio's in deze landen de aanwezigheid van het internet nog niet is doorgedrongen. Slechts 10 procent van de bezoekers waren afkomstig uit Noord-Amerika, wat de nog altijd beperkte populariteit van het professionele voetbal in Amerika benadrukt.

Bezoek per regio aan de officiële website voor het WK
    Totaal aantal internetgebruikers wereldwijd - Alle locaties
    april 2006
    Unieke bezoekers (000)
    Bron: comScore
                                           apr-06           Percentage
                                           (000)            van totaal
    Wereldwijd                             5.706              100%
    Europa                                 2.906               51%
    Azië-Pacific                             977               17%
    Latijns-Amerika                          709               12%
    Afrika/ Midden-Oosten                    561               10%
    Noord-Amerika                            552               10%

Aanzienlijke bezoekersaantallen bezochten de officiële website voor het WK vanuit meer dan 30 landen wereldwijd. Tweeëntwintig procent van de bezoekers waren afkomstig uit het gastland Duitsland, gevolgd door Japan met dertien procent.

"De populariteit van het voetbal in Europa is goed gedocumenteerd en het is dus niet zo verbazingwekkend dat op dit moment de meeste bezoekers van de WK-website afkomstig waren uit Duitsland -- het gastland. Interessanter zijn de bijna één miljoen bezoekers uit Azië en het half miljoen bezoekers uit het Midden-Oosten en Afrika. Dit maakt de mondiale aard van de sport en de wereldkampioenschappen volkomen duidelijk," zei Ivins.

Denk mondiaal, marketing lokaal

Deze mondiale belangstelling in het WK samen met de complexe marketingmogelijkheden in verband met het toernooi werden benadrukt door het bezoek van de secties van Yahoo! in de diverse lokale talen. Naast de Engelse site, ontvingen de Duitse, Spaanse, Japanse, Franse, Portugese en Italiaanse sites in april allemaal een aanzienlijk aantal bezoekers.

Top lokale taalsecties binnen fifaworldcup.yahoo.com
    Totaal aantal internetgebruikers wereldwijd - alle locaties
    april 2006
    Unieke bezoekers (000)
    Bron: comScore
                                                  apr-06       Percentage
                                                  (000)        van totaal(i)
    Totaal aantal bezoekers op
    fifaworldcup.yahoo.com                        5.706           100%
    Engels                                        2.480            43%
    Duits                                         1.371            24%
    Spaans                                          582            10%
    Japans                                          580            10%
    Frans                                           335             6%
    Portugees                                       320             6%
    Italiaans                                       226             4%

(i) De percentages bedragen meer dan 100 doordat een aantal gebruikers
        meer dan één website in een lokale taal bezochten.

"Grote merknamen kunnen op zeer efficiënte wijze klanten over de hele wereld bereiken, als ze gebruik maken van de mogelijkheden online te adverteren en hun boodschap aanpassen aan de lokale gebruiker," zei Ivins.

Bedrijven die graag meer informatie over comScore World Metrix services ontvangen, kunnen bellen naar +1-866-276-6972.

Over comScore Networks

comScore Networks levert een ongeëvenaard inzicht in consumentengedrag. Deze kennis is gebaseerd op een grote, mondiale dwarsdoorsnede van meer dan 2 miljoen consumenten die comScore nadrukkelijke toestemming hebben gegeven hun persoonlijke zoek- en koopgedrag, zowel online als offline, vast te leggen. De panelleden van comScore nemen bovendien deel aan onderzoeken die hun gedrag en intenties vastleggen en integreren. Met behulp van eigen technologie meet comScore wat belangrijk is over een breed gamma van gedragingen. De adviseurs van comScore gebruiken deze diepgaande kennis over klanten en concurrenten om hun cliënten te helpen bij het bepalen van goede marketingstrategieën en -tactieken die een superieur rendement opleveren. Mondiale leiders, zoals AOL, Microsoft, Yahoo!, Verizon, Best Buy,The Newspaper Association of America, Tribune Interactive, ESPN, Fox Sports, Nestle, MBNA, Universal McCann, the United States Postal Service, Merck en Expedia, maken gebruik van de diensten van comScore. Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.comscore.com .

Website: http://www.comscore.com

BRON comScore Networks