Constellation Energy Commodities Group neemt Nufcor International Limited, handelsbedrijf in uranium, over

01 Jul, 2008, 14:02 BST Van Constellation Energy

BALTIMORE, July 1 /PRNewswire/ --

Constellation Energy (NYSE: CEG) maakt vandaag bekend dat haar dochterbedrijf Constellation Energy Commodities Group Limited 100 procent van de aandelen van Nufcor International Limited (Nufcor) heeft overgenomen van AngloGold Ashanti Limited en FirstRand International Limited.

Nufcor is een vooraanstaande speler op de markt voor uranium in de hele keten voor nucleaire brandstoffen. De dienstverleningstak voor producenten is een aantal afzet- en marketingserviceafspraken aangegaan met uraniumproducenten.

Dankzij haar sterke aanwezigheid in de fysieke uraniummarkt, kan Nufcor actief op zoek naar nieuwe risicomanagementproducten voor de zich steeds verder ontwikkelende financiële uraniumkopers in Noord-Amerika, Europa en Azië, waar Constellation Energy al sterk vertegenwoordigd is.

"De overname van Nufcor ligt in het verlengde van de wereldwijde uitbreiding van Constellation Energy en zal de mogelijkheden voor risicomanagementproducten van topklasseniveau van het bedrijf binnen nieuwe brandstoffenmarkten verbreden," zegt Thomas V. Brooks, algemeen vicedirecteur van Constellation Energy.

Via dochterbedrijf Nufcor Capital Limited, zal Nufcor fungeren als uraniummarktadviseur voor Nufcor Uranium Limited (LSE: NU.L). De gesloten uraniuminvesteerder staat genoteerd aan de LSE en onderzoekt een tweede notering aan aandelenbeurs in Toronto Stock Exchange later dit jaar.

Het team van Nufcor blijft werken vanuit Londen en verhuist begin juli naar het kantoor van Constellation Energy in Aldwych.

Constellation Energy (http://www.constellation.com), een FORTUNE 125 bedrijf met een omzet van 21 miljard Amerikaanse dollar in 2007, is de grootste concurrerende leverancier van elektriciteit aan grote commerciële en industriële klanten in Amerika en de grootste groothandelaar in energie in Amerika. Constellation Energy beheert ook brandstoffen- en energiediensten namens energie-intensieve industrieën en nutsbedrijven. Het bedrijf heeft 84 generatoren van verschillende soorten verspreid in heel de Verenigde Staten staan, waarmee in totaal ongeveer 9.000 megawatt aan energie kan worden opgewekt. Het bedrijf levert elektriciteit en aardgas via de Baltimore Gas and Electric Company (BGE), haar gereguleerde nutsbedrijf in centraal Maryland.

Website: http://www.constellation.com

BRON Constellation Energy