Consument ziet van wie zij koopt dankzij nieuw webwinkel keurmerk

19 Apr, 2010, 09:05 BST Van Lange e-retail

NUTH, Nederland, April 19, 2010 /PRNewswire/ --

- Webwinkel keurmerk EigenaarInfo zorgt voor meer transparantie in E-commerce

Vandaag wordt het nieuwe webshop keurmerk EigenaarInfo gelanceerd. De mensen achter het webwinkelbedrijf Lange e-retail, zagen in dat de moderne, online winkelende consument pas echt vertrouwen krijgt in een online bedrijf, wanneer de volgende 2 vragen worden beantwoord: "Wie zit(ten) er eigenlijk achter het bedrijf waar ik iets wil kopen?" En: "Wat vinden mede-consumenten van het bedrijf waar ik iets wil kopen?"

EigenaarInfo is het enige webshop keurmerk welke online bedrijven in staat stelt, om op de eerste vraag van de consument een uiterst betrouwbaar antwoord te geven. Eigenaren van online bedrijven kunnen zich namelijk aansluiten bij EigenaarInfo en krijgen vervolgens een eigenaarsprofiel op de website van EigenaarInfo. Dit eigenaarsprofiel toont een foto van de eigenaar en verschaft tevens aanvullende informatie over de eigenaar en zijn/haar bedrijf.

Het EigenaarInfo logo, welke aangesloten bedrijven op hun website(s) dienen te plaatsen, vertoont een verkleinde versie van de foto en linkt naar het corresponderende eigenaarsprofiel op de website van EigenaarInfo. Zo weet de consument exact met wie zij zaken doet.

Ralph van Troost, mede-oprichter van EigenaarInfo, verklaart: "Ondernemers kunnen natuurlijk ook zelf een foto van zichzelf op hun eigen website plaatsen. Echter, de consument weet dan nooit zeker of de persoon op de foto ook écht de eigenaar is. Dat kan heel iemand anders zijn. EigenaarInfo echter, is een onafhankelijke partij welke foto's en informatie verifieert m.b.v. ID-bewijzen. De consument weet zo precies bij wie zij iets koopt. En dat schept pas écht vertrouwen!"

Web site: http://eigenaarinfo.nl/

BRON Lange e-retail