Contract voor implementatie van gezondheidsinformatiesysteem in het Koninkrijk Jordanië toegewezen aan Perot Systems

04 Dec, 2008, 18:23 GMT Van Perot Systems Corporation

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

LONDEN, December 4 /PRNewswire/ --

- Vooraanstaande leverancier van IT voor de gezondheidszorg breidt activiteiten in het Midden-Oosten uit

Perot Systems Corporation (NYSE: PER) (www.perotsystems.com) heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf door het Hasjemitisch Koninkrijk Jordanië is gekozen voor het beheren van de proefimplementatie van VistA - een open-source beheersysteem voor klinische en gezondheidszorginformatie - in twee ziekenhuizen en een kliniek in de hoofdstad Amman.

Jordanië staat bekend om haar hoge standaards op het gebied van de gezondheidszorg - de hoogste in de regio. Het land kent tevens een snelgroeiende IT-sector die een gerespecteerde status heeft verworven binnen de regio. De visie van koning Abdullah II is erop gericht verder te bouwen op deze successen door een effectieve, geïntegreerde nationale infrastructuur voor de gezondheidszorg te realiseren, gebaseerd op één softwareplatform. Dit gaat gepaard met het opbouwen van een educatief programma rond de technische en klinische processen van VistA, met het doel Jordanië zelfstandig te maken wat betreft het beheer van haar gezondheidsinformatiebeheersysteem, en dit systeem uit te dragen naar haar buren in de regio.

"Perot Systems bezit een uitstekende reputatie in de Verenigde Staten als toonaangevende leverancier van oplossingen op het gebied van technologie in de gezondheidszorg. Tijdens de oriënterende fase van het project lag de nadruk op het vinden van een bedrijf dat beschikte over de middelen en vaardigheden voor het uitvoeren van een nationale implementatie van dit project, en dat als onze partner zou kunnen fungeren. De keuze viel daarbij op Perot Systems," aldus Dr. Rami Farraj, voorzitter van de directieraad van E-Health Solutions, de Jordaanse non-profit organisatie waaraan de verwezenlijking van deze nationale doelstelling werd toevertrouwd.

De gezondheidsinfrastructuur, processen en kennis van VistA resulteren in een kosteffectieve kwaliteitsoplossing die het nationale gezondheidszorgsysteem een geheel nieuw gezicht zal geven. Deze transformatie zal een positieve uitwerking voor het land hebben door bij te dragen tot:

- de digitalisering van ziekenhuizen en klinieken, hetgeen leidt tot
      verlaging van de kosten en verhoging van de kwaliteit van de
      gezondheidszorg;
    - zelfstandigheid op het gebied van ondersteuning van de eigen ICT-
      infrastructuur in de gezondheidszorg;
    - het vervullen van een voorbeeldfunctie binnen de regio, en voor andere
      landen in ontwikkeling;
    - het ontdekken, volgen en op het hoogste niveau beheren van patronen,
      problemen, kwesties, ziekten, protocollen en trends binnen de regio;
    - het bieden van een grote hoeveelheid actuele klinische gegevens uit de
      werkelijkheid ten behoeve van onderzoek naar ziekten in het
      Midden-Oosten.

"VistA Electronic Health Record wordt al jarenlang gebruikt door het Amerikaanse Department of Veterans Affairs. Binnen dit proefproject in het Koninkrijk Jordanië zal het systeem waarschijnlijk met maximale efficiëntie kunnen worden ingezet, hetgeen zal bijdragen tot verbeterde klinische resultaten voor de Jordaanse gemeenschap. We zijn zeer verheugd over onze deelname aan dit baanbrekende project in samenwerking met de Jordaniërs," aldus Dr. Kevin Fickenscher, Executive Vice President en Managing Director van International Healthcare bij Perot Systems.

Over Perot Systems

Perot Systems is een mondiale leverancier van diensten op het gebied van de informatietechnologie en van bedrijfsoplossingen. Door middel van de flexibele en collaboratieve benadering van Perot Systems wordt de expertise vanuit alle onderdelen van het bedrijf aangewend voor het leveren van maatoplossingen die klanten in staat stellen hun groei te versnellen, activiteiten te stroomlijnen en de dienstverlening aan de klant naar een hoger niveau te tillen. Het hoofdkantoor van Perot Systems bevindt zich in Plano in de Amerikaanse staat Texas, en het bedrijf rapporteerde een omzet van $2,6 miljard voor het fiscale jaar 2007. Het bedrijf beschikt over meer dan 23.000 partners verspreid over Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië-Oceanië. Meer informatie over Perot Systems is te vinden op http://www.perotsystems.com/.

Dit persbericht bevat uitspraken met betrekking tot de toekomst die onderhevig zijn aan bekende en onbekende risico's en onzekerheden die ervoor zouden kunnen zorgen dat uiteindelijke resultaten aanzienlijk afwijken van de resultaten die worden uitgedrukt of geïmpliceerd in deze uitspraken. Voor factoren die gevolgen zouden kunnen hebben voor onze activiteiten en die zouden kunnen leiden tot in aanzienlijke mate afwijkende resultaten verwijzen we naar ons jaarrapport op Form 10-K voor het fiscale jaar eindigende op 31 december 2007, ingediend bij de U.S. Securities and Exchange Commission en beschikbaar op http://www.sec.gov/. Deze informatie is geactualiseerd in de kwartaalrapporten op Form 10-Q die na het betreffende Form 10-K zijn ingediend. Hierin vindt u aanvullende informatie over risicofactoren. Wij wijzen elke intentie of verplichting tot het herzien van uitspraken met betrekking tot de toekomst, hetzij in verband met nieuwe informatie, toekomstige ontwikkelingen of andere omstandigheden, van de hand.

CONTACTPERSONEN VOOR DE MEDIA:
    PEROT SYSTEMS CORPORATION
    VS -- Wereldwijd