Core-Mark International gaat distributie Chiquita Bananen naar C-stores in heel Noord-Amerika verzorgen

22 Feb, 2006, 19:23 GMT Van Chiquita Brands International, Inc.

CINCINNATI, February 22 /PRNewswire/ --

- Er wordt naar gestreefd om voor eind dit jaar meer dan 5000 verkooppunten te bereiken

Chiquita Brands International, Inc. (NYSE: CQB) en Core-Mark International (Nasdaq: CORE), een van de grootste Noord-Amerikaanse distributeurs voor de verswaren kleinhandelsindustrie, hebben een akkoord gesloten om, met gebruik van de gepatenteerde verpakkingstechnologie van Landec Corporation (Nasdaq: LNDC), Chiquita bananen te distribueren naar de supermarkten en buurtwinkels (C-stores) van het volledige Core-Mark netwerk. Na een succesvolle test bij meer dan 200 C-stores, hebben Chiquita en Core-Mark zich ten doel gesteld om de afzet van de premium Chiquita bananen uit te breiden naar meer dan 5.000 kleinhandelslocaties in tientallen staten vóór eind dit jaar.

"Dit akkoord past perfect in onze strategie om beter tegemoet te komen aan de behoefte van de consument aan kant-en-klaar, gezond en lekker smakend voedsel," aldus Fernando Aguirre, voorzitter en algemeen directeur van Chiquita. "Apart verpakte premium Chiquita bananen voorzien in de behoefte van de consument aan kwaliteit en versheid in de deze sector. Het voordeel voor kleinhandelaars is dat ze hapklare gezonde snacks kunnen aanbieden met betere winstmarges en een langere houdbaarheid. Het voordeel voor Chiquita bestaat erin dat de verkoop in C-stores zorgt voor een stijgende, rendabele groei."

"We zijn verheugd over de kans om samen te werken met Chiquita en onze klanten een aanbod van premium bananen te bieden met gebruikmaking van de nieuwe verpakkingstechnologie," aldus Mike Walsh, algemeen directeur van Core-Mark. Dit maakt opnieuw duidelijk dat Core-Mark unieke product- en marketingoplossingen kan bieden voor de C-store sector. We zijn ervan overtuigd dat dit aanbod de consumenten van deze winkels zal bevallen en dat het onze klanten zal helpen tot een winstgevende verkoopstijging verkoop te komen."

Een gemeenschappelijke overeenkomst inzake technologische ontwikkeling en levering die in september 2004 door Chiquita en Landec werd afgesloten, vormde de sleutel tot de distributieregeling met Core-Mark. Chiquita maakt gebruik van de gepatenteerde verpakkngstechnologie van Landec (www.landec.com ) die ervoor zorgt dat afzonderlijk verpakte bananen direct te eten blijven, een vereiste bij verkooppunten van direct te eten producten. Door de houdbaarheid van bananen te verlengen, kunnen nieuwe kleinhandelslocaties, zoals C-stores, nu voortdurend Chiquita bananen van hoge kwaliteit aanbieden.

Core-Mark (www.coremark.com) is een van de grootste broad-line full service groothandelsdistributeurs voor verswaren kleinhandelsindustrie in Noord-Amerika. Core-Mark, dat is opgericht in 1888, biedt diensten op het gebied van distributie en logistiek, en ook marketingprogramma's aan ongeveer 20.000 kleinhandelslocaties in 38 staten en vijf Canadese provincies via 24 distributiecentra. Core-Mark bedient traditionele supermarkten, kruideniers, groothandels, drogisterijen, slijterijen en speciaalzaken, en andere winkels die verpakte consumptiegoederen aanbieden.

Chiquita Brands International, Inc. (www.chiquita.com) is een toonaangevende internationale markthandelaar en distributeur van kwalitatieve verse en verwerkte groenten en fruit, die onder meer worden verkocht onder het Chiquita(R) premium merk en aanverwante handelsmerken. Het bedrijf is een van de grootste bananenproducenten ter wereld en een belangrijke leverancier van bananen in Europa en Noord-Amerika. In juni 2005 heeft Chiquita het bedrijf Fresh Express(R) aangekocht, de Amerikaanse marktleider op het vlak van kant-en-klare salades, een snel groeiende voedingscategorie verkopers van kruidenierswaren, groothandels en snelbedieningsrestaurants.

Website: http://www.chiquita.com

BRON Chiquita Brands International, Inc.